Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gjort många fadäsen med halvkändisar, vägrat servera en av Luleå Hockeys gamla målvakter pga att han trängde sig vid baren, sagt åt landstingsrådet att hen ska nyktra till innan det är aktuellt med någon ny öl, frågat en svensk landspelare i basket om han kan hjälpa mig byta glödlampa på jobbet ( min chef höll på att avlida, jag hade ingen aning om att min stamkund var basketspelare ), frågat en Luleå Hockeyspelare som jag klippte om han var duktig på någon sport, hejjat glatt på Jonas Gardell och ropat: Det var länge sedan man såg dig. Jonas såg rätt konfunderat ut och jag förstod ingenting föränn 5 min senare....

Skällt ut Lars-Åke Wilhelmson aka Babsan pga att han sprang in i mig så jag fick öl över hela tröjan. När jag insåg vem det var så sa jag glatt: Ah, det är ju du som är Babsan. Kände inte igen dig utan din lila peruk. Är du en HAN nu eller?

Jag skällde på Linda Rosings son för att han bröt reglerna upprepade gånger på badavdelningen. Till sist gick jag till hans mor och sa att det var sista chansen annars åkte han ut. Jag förklarade även för henne att vi fortfarande (hade sagt till tidigare) hade en noll tolerans på alkohol i poolen och det gällde även när jag vände ryggen till ......jag hade ingen aning om vem dom var förrän efteråt. Min kollega höll på att dö av skratt :o Linda och hennes son såg inte speciellt roade ut över att bli behandlad som vem som helst..... :p

Jag firade Annies födelsedag med att ge henne enorma mängder morötter, hon firade sin födelsedag genom att dra av sig en sko. Mutter morr.. När man äntligen är ledig ett gäng dagar på rad så kan jag iaf inte rida :down:

Jag skällde på Linda Rosings son för att han bröt reglerna upprepade gånger på badavdelningen. Till sist gick jag till hans mor och sa att det var sista chansen annars åkte han ut. Jag förklarade även för henne att vi fortfarande (hade sagt till tidigare) hade en noll tolerans på alkohol i poolen och det gällde även när jag vände ryggen till ......jag hade ingen aning om vem dom var förrän efteråt. Min kollega höll på att dö av skratt :o Linda och hennes son såg inte speciellt roade ut över att bli behandlad som vem som helst..... :p

Jag och den där Linda är hrm buksystrar :o

Fast mitt är inte filmat och jag var där först :angel:

3e maj går tiden för överklagan ut. Det är ju inte då långt kvar. Men ja, jag håller en tumme för att det inte överklagas.

Hmm, det har jag inte ens medvetet reflekterat över. Jag vill inte att domen ska överklagas. Varför vet jag inte...

Just det, domen blev väl klar i tisdags så då stämmer det med tre veckor till 3 maj.

Jag träffar sällan de som har blivit utsatta annat än på rättegångarna. Vet dock att de som står inför rätta många gånger vill gå vidare från häktet om de anser att domen känns okej. Antar att det är lite samma sak för de som har blivit utsatta.
Det är ju dessutom möjligt att personen ifråga nöjdförklarar sig innan 3 maj.

Just det, domen blev väl klar i tisdags så då stämmer det med tre veckor till 3 maj.

Jag träffar sällan de som har blivit utsatta annat än på rättegångarna. Vet dock att de som står inför rätta många gånger vill gå vidare från häktet om de anser att domen känns okej. Antar att det är lite samma sak för de som har blivit utsatta.
Det är ju dessutom möjligt att personen ifråga nöjdförklarar sig innan 3 maj.
Nöjdförklarar? Alltså är okej med domen? Jag vill nog bara få en riktig punkt för allt. Är mer stressande än jag trodde att det skulle vara...

Fick mail tidigare idag från jobbet om vilka veckor min avdelning skulle ha semester. Allas namn var med på listan, utom mitt :/
Mailade och påpekade det direkt, men inte fått svar.
Sovit bort lite ångest i soffan, men en del kvarstår.

Nöjdförklarar? Alltså är okej med domen? Jag vill nog bara få en riktig punkt för allt. Är mer stressande än jag trodde att det skulle vara...

Typ så. Den som har blivit dömd kan välja att nöjda sig på domen (avstå från att överklaga) och därmed slippa vänta hela överklagningstiden.

Alltså det där med kändisar är ju bara pinsamt, jag hejjar glatt på folk för att de ser bekanta ut och så frågar sällskapet varför i hela fridens namn jag hälsar på **... :o Per Mårts sprang jag på inne på ICA, tyckte att han såg väldigt välbekant ut och slängde ur mig ett Hej, allt bra? i farten och maken höll på att dö... :p Men jag tror inte han tog så illa upp, han hejade tillbaka, han tyckte nog det var värre med gubben som stängde in honom med sin kundvagn i ett hörn och började förklara för honom hur han borde ta ut sitt lag... :cautious:
Friidrotts VM i Göteborg ska vi inte prata om, herregud vad det dök upp bekanta ansikten på stan... :o:rofl:

Jo, det är den. Jag är faktiskt rätt nöjd. Men jag gillar inte riktigt att slaget med ett tillhygge av metall över tinningen inte räknas som grov misshandel utan misshandel av normalgraden. Men det höjde ju iofs påföljden för den grova kvinnofridskränkningen.

Jag uppskattade att de så tydligt uttryckt att hans vittnesmål inte är troligt. Eller ja, hur de helt igenom tror på min utsaga och inte hans.
Det låter jättebra tycker jag! Det viktiga är att de trodde på dig och att han åker in.

3e maj går tiden för överklagan ut. Det är ju inte då långt kvar. Men ja, jag håller en tumme för att det inte överklagas.

Hmm, det har jag inte ens medvetet reflekterat över. Jag vill inte att domen ska överklagas. Varför vet jag inte...
Det tror jag är ett tecken på att du vill gå vidare nu! Att du är redo att lägga skiten bakom dig. Det är jättebra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 69 70 71
Svar
1 401
· Visningar
50 453
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
51
· Visningar
1 508
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
781
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 323
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?