Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack ❤️
Nej det går inte prata dom tillrätta tyvärr. Jag har försökt så många gånger. Det händer absolut inget. Jag vet hur jag ska hantera dom så det inte blir våldsamt. Men om nån annan blandar sig in kan det gå överstyr, både från min far och min ena bror så jag vill inte blanda in någon.

Ibland vill jag bara byta namn, telefon och mail och flytta härifrån.

Byt namn om du tycker att det känns rätt! Kanske är en bra markering?

Nu har jag istället för att plugga (:angel:) övat på teckenspråk. Eh. Inga stilpoäng än så länge :rofl:

@Asko & @Klara: Hur gör man om man är enhänt egentligen? Eller om man inte kan röra ansiktet så bra? :eek:
Skoj, skoj! :bump:

Har inte mött på någon enhänt döv ännu :cautious: Men de flesta tecken kräver bara en hand eller en passiv hand att använda den dominanta handen på, då är det nog inte så svårt. De andra går nog att anpassa lite lätt så förstår nog de flesta ändå :up: Man tittar mycket i ansiktet istället för på händerna så det går nog fint.
Men om man kan inte röra på ansiktet så skulle iallafall jag ha det svårare :o Det händer mycket där när man tecknar.

Skoj, skoj! :bump:

Har inte mött på någon enhänt döv ännu :cautious: Men de flesta tecken kräver bara en hand eller en passiv hand att använda den dominanta handen på, då är det nog inte så svårt. De andra går nog att anpassa lite lätt så förstår nog de flesta ändå :up: Man tittar mycket i ansiktet istället för på händerna så det går nog fint.
Men om man kan inte röra på ansiktet så skulle iallafall jag ha det svårare :o Det händer mycket där när man tecknar.

Haha, jag är inte enhänt (heter det ens så? Jag blir så osäker på om jag ens kan något språk längre :rofl:) men jag har problem med motoriken så det blir lite knas ibland :angel::idea:

Byt namn om du tycker att det känns rätt! Kanske är en bra markering?
Dom bryr sig dessvärre inte alls om markeringar. Men jag skulle vilja göra det för att få vara ifred lite.
Frågan är som det nog egentligen dock bara köper mig lite tid. Det krävs ju inte mer än en sökning på personnumret för att få upp det nya namnet.
Förnamnet är bestämt sen länge men jag är inte säker på hur jag ska höra med efternamnet.

Haha, jag är inte enhänt (heter det ens så? Jag blir så osäker på om jag ens kan något språk längre :rofl:) men jag har problem med motoriken så det blir lite knas ibland :angel::idea:
... Jag tror det :cautious::rofl:
Äh det går nog fint! Vi är så vana vid stapplande hörande som tecknar varenda "ska" (man behöver oftast inte det :p) och alla tecknar ju med variation så det går nog bra :D

Ja, jag motsäger inte att både min hjärna och mitt minne är sjuka :banghead:

Tänk om jag kunde lagra något VIKTIGT istället?

Jag är likadan. Särbo brukar ringa mig om han letar efter något hemma, sist jag var hos honom på julafton så det går några månader mellan gångerna och dessutom har ett hus på 3 våningar och ca 170 kvm.

Det är saker överallt.

Och nu mimade jag även med inlevelse till min Spotifylista "powerballader från 80's" :angel:
"Im your lady and you are my man". Vet inte om ngn tog åt sig dock. Alla har flytt ;)

Måste framstå som ett... kap. Eller inte :rofl:

Dom bryr sig dessvärre inte alls om markeringar. Men jag skulle vilja göra det för att få vara ifred lite.
Frågan är som det nog egentligen dock bara köper mig lite tid. Det krävs ju inte mer än en sökning på personnumret för att få upp det nya namnet.
Förnamnet är bestämt sen länge men jag är inte säker på hur jag ska höra med efternamnet.

Fast även om dom kan söka på ditt personnummer så kanske det eventuellt skulle ha positiv effekt på dig och ditt mående att byta namn.

Jag skulle sett det som ett avslut på det dåliga och samtidigt en nystart på livet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
43 698
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 387
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
777
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 318
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka