Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft på känn ett tag att det är oro i släkten.konstiga samtal från dolda nummer, jag har ovetande blivit medlem i olika saker på nätet. I dag fick jag det bekräftat av en kusin som jag inte pratat med på säkert 25 år som ringde upp och förklarade hur "skåpet ska stå". Hur jag ska göra, vad jag ska göra, vad som förväntas av mig och krävs och hur jag ska bete mig.
Hur svårt ska det vara att bli av med den jävla släkten egentligen? Jag vill inte ha deras dramatik, bråk, orimliga krav och trakasserier. Jag vill inte ha dom i mitt liv! Kan dom inte bara glömma bort att jag ens existerar!? :(

Men snuttan då. Jag lider så med dig. Stå på dig och var stark.

Du har din bukefamilj här ❤

Vi finns här för dig och stöttar dig. Har du någon som kan prata vett med din Fd familj så dom lämnar dig i fred?

Hej tråden!
Jag känner mig rätt mör... Fredagskväll borta hos goda vänner, räkor och kräftor och bad i deras spa-bad. Kom hem till en hängig dotter, som blev sämre under natten med ont i halsen och feber, hon var sedan kvar hemma igår medans vi andra åkte på säsongens sista tävling, vi hämtade även upp lite grejer som vi hade fått till föreningen, men tidsschemat på tävlingen blev över en timme försenat så vi kom hem vid halv nio igår... Fixade kvällsmat och stoppade ungar i säng, och även oss själva. Halv sju i morse ringde svärmor och undrar var vi var... :meh: Dottern sov till 10 men har ont i huvudet, halsen och nacken och efter att ha pratat med vännen vars mamma ligger inne med hjärnhinneinflammation så känner jag mig en aning nojig, men inser samtidigt att hon mycket väl kan ha ont i nacken av att ha legat i nästan 24H... :cautious:

Jag kommer helt enkelt få gå naken från midjan och neråt i sommar. Eller bo i klänning ;) Men nästan alla underdelar var för stora. Och en av mina absoluta favoritklänningar. Eller ska jag ta det som en vink om att jag behöver en helt ny garderob i sommar?

Hej tråden!
Jag känner mig rätt mör... Fredagskväll borta hos goda vänner, räkor och kräftor och bad i deras spa-bad. Kom hem till en hängig dotter, som blev sämre under natten med ont i halsen och feber, hon var sedan kvar hemma igår medans vi andra åkte på säsongens sista tävling, vi hämtade även upp lite grejer som vi hade fått till föreningen, men tidsschemat på tävlingen blev över en timme försenat så vi kom hem vid halv nio igår... Fixade kvällsmat och stoppade ungar i säng, och även oss själva. Halv sju i morse ringde svärmor och undrar var vi var... :meh: Dottern sov till 10 men har ont i huvudet, halsen och nacken och efter att ha pratat med vännen vars mamma ligger inne med hjärnhinneinflammation så känner jag mig en aning nojig, men inser samtidigt att hon mycket väl kan ha ont i nacken av att ha legat i nästan 24H... :cautious:
Gillar din fredagskväll :up:
Ogillar att dotra är sjuk :down: Hoppas hon piggar på sig och att nackvärken INTE är något värre :crazy:. Kram :heart

@ainasoja självklart får man det! Njut av utsikten så länge som möjligt!

Blev inte mycket sömn i natt heller.. Vaknade flera gånger och nu kan jag lika gärna vara vaken. Fått Lergigan av läkaren, men vågar inte ta det. Tog en i förrgår, fick värsta snefyllan (kunde inte gå rakt, skakig, snurrig, kall..) och kräktes flera gånger. Ingen kul känsla! Och sova kunde jag ändå inte.. Inga problem att somna, bara att sova..

Ska på bio med en kompis ikväll, Djungelboken. Ska bli kul! Skönt att komma ut lite och tänka på annat.
Första veckan jag hade lergigan var jag som en zombie. Rörde mig långsamt, helt slut i både kropp och knopp. Nu tar de bort ångesten utan att ge mig den dåsigheten.

@ainasoja hoppas det släpper för dig! Hu!

@Asko jätteintressnt om teckenspråk :) Önskar jag kunde, men det är väl inte för sent att lära sig antar jag. Vet du om det finns någon bra sida/sidor på nätet med grunder?
Språk är alltid kul att kunna lite :)
Det finns en app med tecken som man kan lära sig, den är rätt bra har jag för mig :D eller ta en titt på den här: www.teckensprak.com
Det finns rätt många sidor att välja och vraka mellan bara man googlar på teckenspråk :D
Men nej, det är inte för sent att lära sig! :up:

@Asko: När jag pluggade kemi i Uppsala hade vi två döva killar med oss så varje föreläsning teckentolkades (två tolkar som turades om). De var specialutbildade tolkar för naturvetenskap och vi var väldigt imponerade av hur snabba de var. Det krångliga var när vi hade en engelsktalande gästföreläsare, då fick de ta in en specialtolk för både engelska och naturvetenskap! :D

Tyvärr har jag glömt det lilla teckenspråk jag en gång lärde mig. Fd grannen hade en döv dotter som hade två barn i ungefär min ålder (båda hörande men pappan var också döv) så när jag lekte med dem snappade jag upp lite. Deras mamma har en hörselrest kvar och är suverän på att läsa på läpparna.
Ja universitetsutbildningar kräver ju lite mer :D;) Men då krävs det att man får tillgång till dem, har för mig att en kompis till mig hade lite problem med det då tolken/-arna med specialutbildning användes någon annanstans och hon fick klara sig med "vanlig" tolk - blev lite besvärligt :crazy:
Om någon undrar över yrkesval så är tolk ett yrke som det är lätt att få jobb i tror jag! :up:;)

@Asko hur fungerar grammatiken i teckenspråk? Du skriver ju som en hörande, men ni talar väl lite annorlunda? Tex "jag klappa katten", hur vet man om det är en fråga eller ett påstående vad man vill göra?

Men fy! Det där lät verkligen inte roligt:(
Har du någon del av släkten som är vettig som du kan få stöd av?
Nej ingen. Min släkt är väldigt speciell. Jag har plockat bort i princip alla. Jag har alltid varit det svarta fåret enligt dom eftersom jag inte är som dom. Jag är så glad för det! Men det är jobbigt när jag inte blir lämnad ifred. Min bror som jag inte pratat med förutom en gång på 10 år kollar årligen upp min ekonomi. Han hotar och har försökt sätta dit mig hos KF när jag var skuldsatt ( det gick ju inte så klart. Jag var ärlig mot dom och han ljög ) flertalet gånger. Han är också den som anmäler mig till olika saker på nätet.
Jag kommer klippa banden med alla utom en nu. Den måste jag ha viss kontakt med en tid till innan jag kan klippa även där.
Jag är så tacksam för buke. Allt stöd jag fått här genom åren är oslagbart.

Men snuttan då. Jag lider så med dig. Stå på dig och var stark.

Du har din bukefamilj här ❤

Vi finns här för dig och stöttar dig. Har du någon som kan prata vett med din Fd familj så dom lämnar dig i fred?
Tack ❤️
Nej det går inte prata dom tillrätta tyvärr. Jag har försökt så många gånger. Det händer absolut inget. Jag vet hur jag ska hantera dom så det inte blir våldsamt. Men om nån annan blandar sig in kan det gå överstyr, både från min far och min ena bror så jag vill inte blanda in någon.

Ibland vill jag bara byta namn, telefon och mail och flytta härifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 59 60 61
Svar
1 200
· Visningar
44 012
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 389
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
777
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 318
Senast: Lejontand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka