Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 812
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kom en inbjudan på jobbet i veckan. Vi ska tydligen ses hemma hos en anställd en fredag efter jobbet. Iförda oömma kläder, grillmat och glatt humör :meh:
Finns det något jag AVSKYR så är det gruppövningar med tävlingsmoment.

Jag med! Det är bland det värsta jag vet, och om inte solen, månen och vissa andra planeter står i harmoni med varandra (;)) kan jag hoppa av hela jippot. Så mycket avskyr jag det :turd::turd::turd:

Men när jag väl är där och på plats så är jag banne mig mest taggad av alla och då ger jag järnet.

Mycket underligt... :confused:

Det kom en inbjudan på jobbet i veckan. Vi ska tydligen ses hemma hos en anställd en fredag efter jobbet. Iförda oömma kläder, grillmat och glatt humör :meh:
Finns det något jag AVSKYR så är det gruppövningar med tävlingsmoment.
Räcker upp en hand! Ogillar det oxå och alla typ neeeeej de är så kuuul speciellt kubb, fattar inte grejen med det, och jag är dålig på det = jag tycker det är skittrist för jag hatar att förlora, känner bara Bitch please, låt mig bara umgås å göra vad jag vill :mad:

Hur långt har ni till jobbet?

Jag har cirka 1,5 mil. Kör bil och det tar typ 15 minuter dörr till dörr, beroende på trafiken. Parkerar några hundra meter från jobbet.
Det går att åka buss också, tar typ 30-40 minuter beroende på vilken buss jag tar och hur lång bytestiden är alternativt om jag promenerar till busstationen.

Helt okej avstånd.

En allmänt ställd fråga!

Hur långt skulle du tycka var lagom avstånd till jobbet?
Lagom är nog max en halvtimmas väg, på vilket sätt man nu väljer att ta sig dit. Jag läger två timmar per dag på att pendla. Om jag inte trivdes då bra med mina arbetskamrater skulle jag byta jobb. Det är egentligen inte bort det.

Jag tycker nog tiden det tar att ta sig till och från jobbet är viktigare än det faktiska avståndet i meter.

Jag har 11 km och det är nog gräns nedåt för att jag ska vara bekväm. Jag vill inte ha för nära. Det innebär bara at jag itne hinner släppa jobbet innan jag är hemma eller tvärtom. Har jobbat så att jag kunnat promenera hem på lunchen och det var inte bra.

Om jag inte blev så trött numera, skulle en timme vara idealet.

Lunch på jobbet. I går lärde jag mig faxa för första gången någonsin :angel: det är aldrig försent.....att lära sig något gammalt :laugh:

Den där mannen sätter griller i huvudet på mig och jag vet inte om det är bra eller dåligt :cautious:

Kan bara säga en sak om avstånd till jobbet. Jag har alltid haft långt förutom på timviket.
Har aldrig varit den som stannat hemma pga vädret men så åker jag buss med haha
Men seriöst fick jag en sån kommentar en gång när jag sökte jobb så jag höll på garva ihjäl mig. "Du bor ju lite avsides"
Då hade jag 2,5 mil till jobbet.
Ok om jag bott 5-10 mil bort men haha jösses vilken värld lever folk i. Man kan åka buss 2,5 mil utan problem där jag bor

Sitter och tänker lite sorgset på skillnaden mellan lönedag och räkningsdag, man får känna sig rik fyra dagar i alla fall. :down:

Strålande väder men jag måste städa och diska. Kul, kul. Kanske jag ska sätta mig på trappen med Nikita en stund så jag kan skjuta upp det. Och inte tänka på att jag kanske inte har ett jobb efter tisdag.

:o Dagens pinsamma besök i databutiken... Jag kommer in, förklara att datorn in fungerar och halar fram den. Killen öppnar datorn, slår igång den och skiten hoppar igång precis som det ska... :o Eh alltså hemma fungerade den inte... :angel: Men tydligen var det inte ovanligt att de krånglade efter uppdateringen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
292
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 46 47 48
Svar
944
· Visningar
27 931
Senast: ufot
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 879
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka