Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 740
Status
Stängd för vidare inlägg.
Rörmokaren är här och jobbar för fullt. Skönt att få ordning efter de som renoverade badrummet, de missade några viktiga detaljer. Synd bara att jag måste betala för det två gånger..

Jag använder plasthandskar under vanliga fingervantar på vintern och har slutat frysa om tassarna och slipper värken efteråt :love:

Fötterna däremot dom brinner och jag sover ibland med frysklampar för att det gör så :devil:ont när dom är så varma :rage:
Ska vi byta? Du får hälften av min kyla så får jag hälften av din värme. Deal? :)

Ska plugga lite, sen greja i trädgården. Vi hittade gullvivor igår som behöver flyttas för annars blir de nerstrimlade i den nya åkermarken. Bättre att de får flytta till min rabatt som jag egentligen inte vill ha så jag får väl proppa den full med blommor så jag slipper tänka på att det är en rabatt :up:

Har jag nämt att jag hatar bilar? :rage: nu bråkade bromsarna när jag skjutsade dottern till skolan. :down:
Bromsar är roliga, det är ett av mina paradnummer att renovera dylika till nyskick. Igår kväll hjälpte jag grannen att byta backar på hans släpkärra och från hans sida hördes ett "fan-jävlar-ihelvete" mest hela tiden så när jag, utan verktyg, monterat dom två på min sida (boggiekärra) så fick jag montera hans också och, ja, naturligtvis retade jag honom med "och titta, HELT utan verktyg, dom bara ramlar på plats". :devil:

Bromsar är roliga, det är ett av mina paradnummer att renovera dylika till nyskick. Igår kväll hjälpte jag grannen att byta backar på hans släpkärra och från hans sida hördes ett "fan-jävlar-ihelvete" mest hela tiden så när jag, utan verktyg, monterat dom två på min sida (boggiekärra) så fick jag montera hans också och, ja, naturligtvis retade jag honom med "och titta, HELT utan verktyg, dom bara ramlar på plats". :devil:
Välkommen! :love: Jag tror att vi ska lura på kompisen att byta, han gör sånt för att han tycker att det är roligt? O_o Jag vill ha en bil som rullar och går utan att krångla! :arghh:

Ska plugga lite, sen greja i trädgården. Vi hittade gullvivor igår som behöver flyttas för annars blir de nerstrimlade i den nya åkermarken. Bättre att de får flytta till min rabatt som jag egentligen inte vill ha så jag får väl proppa den full med blommor så jag slipper tänka på att det är en rabatt :up:
Och jag ska fortsätta hacka upp årsveden, 3 häckar vältravad ved färdigt av 13 totalt så ballar inte kroppen ur så är jag klar i slutet av nästa vecka. Jag kör bara en häck om dan.

Välkommen! :love: Jag tror att vi ska lura på kompisen att byta, han gör sånt för att han tycker att det är roligt? O_o Jag vill ha en bil som rullar och går utan att krångla! :arghh:
Har man rätt verktyg och kunskap så är det en piece-of-cake att renovera bromsar, jag har ju allt det + egen bläster och ytbehandling samt maskiner så det är inte mycket jag inte klarar i den vägen. Jag har ett projekt på G och det är att modifiera bromsok så dom aldrig kan kärva mera och lösningen heter rostfritt syrafast. :up:

Har man rätt verktyg och kunskap så är det en piece-of-cake att renovera bromsar, jag har ju allt det + egen bläster och ytbehandling samt maskiner så det är inte mycket jag inte klarar i den vägen. Jag har ett projekt på G och det är att modifiera bromsok så dom aldrig kan kärva mera och lösningen heter rostfritt syrafast. :up:
Det är nog mest att jag inte ens kan uppbåda det minsta intresse för bilar... :o

Det är nog mest att jag inte ens kan uppbåda det minsta intresse för bilar... :o
Då blir det svårt. Grannen kan inte riktigt men försöker iallafall och får han hålla på under svavelosande eder och blodvite så kommer han till vägs ände och jag får ta över. Däremot är han en jävel på att hantera en grävmaskin för det är sånt han gör hela dagarna så han gräver åt mig när jag behöver det, samt fixar fyllning mm. Vi byter tjänster och det är så det ska vara på landet. :up:

Då blir det svårt. Grannen kan inte riktigt men försöker iallafall och får han hålla på under svavelosande eder och blodvite så kommer han till vägs ände och jag får ta över. Däremot är han en jävel på att hantera en grävmaskin för det är sånt han gör hela dagarna så han gräver åt mig när jag behöver det, samt fixar fyllning mm. Vi byter tjänster och det är så det ska vara på landet. :up:
Maken är nog mest lik din granne, han kan mecka om det är måste, men han slipper helst... Sen kör han krossverk, sorteringsverk och lastar dagarna i ända med lastmaskinen. Och meckar med det så han är liksom trött på det när det kommer till bilen... ;)

@Trott Skönt tågpersonalen har skoj på jobbet och håller nivån högt, som passagerare tycker jag deras vanliga utrop är så extremt tråkiga så hade jag hört något liknande hade jag nog klappade händerna i ren glädje.
Ni verkar ju slippa att bli sena skönt det.
Det är ju något jag tycker händer oftast men du kanske inte åker med SJ, Skrammel Johan?

Sitter och skriver personligt brev till en utbildning, försöker vara pessimistisk och tro att jag inte alls kommer komma in och kommer jag in så är nästa problem bostad för jag har hört att sånt är svårt att hitta i den där stora staden sisådär 80 mil söderut :angel:

Jag tar mig friheten och ha lite fikarast i pysslandet hemma så jag blir här en stund tills lusten faller på att fortsätta göra nytta :p
Om det nu händer vill säga men måste ju dock tar det ett par timmar innan folket kommer (ringde & kollade hade inte åkt och har flertalet mil att köra) så kan nog ta 2 muggar kaffe i lugn & ro :angel:

@Trott Skönt tågpersonalen har skoj på jobbet och håller nivån högt, som passagerare tycker jag deras vanliga utrop är så extremt tråkiga så hade jag hört något liknande hade jag nog klappade händerna i ren glädje.
Ni verkar ju slippa att bli sena skönt det.
Det är ju något jag tycker händer oftast men du kanske inte åker med SJ, Skrammel Johan?
Ja men exakt, gick ju inte att låta bli att le över utropet :p tågab heter det här företaget, inte åkt med det tidigare men det är blå gamla vagnar med dörrar man öppnar själv och där man kan öppna/dra ner övre delen vissa fönster:grin: bekväma säten som tur är, och lite charmiga :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
257
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 78 79 80
Svar
1 580
· Visningar
56 682
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok