Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska vi byta? Du får hälften av min kyla så får jag hälften av din värme. Deal?Jag använder plasthandskar under vanliga fingervantar på vintern och har slutat frysa om tassarna och slipper värken efteråt
Fötterna däremot dom brinner och jag sover ibland med frysklampar för att det gör såont när dom är så varma
![]()
Bromsar är roliga, det är ett av mina paradnummer att renovera dylika till nyskick. Igår kväll hjälpte jag grannen att byta backar på hans släpkärra och från hans sida hördes ett "fan-jävlar-ihelvete" mest hela tiden så när jag, utan verktyg, monterat dom två på min sida (boggiekärra) så fick jag montera hans också och, ja, naturligtvis retade jag honom med "och titta, HELT utan verktyg, dom bara ramlar på plats".Har jag nämt att jag hatar bilar?nu bråkade bromsarna när jag skjutsade dottern till skolan.
![]()
Välkommen!Bromsar är roliga, det är ett av mina paradnummer att renovera dylika till nyskick. Igår kväll hjälpte jag grannen att byta backar på hans släpkärra och från hans sida hördes ett "fan-jävlar-ihelvete" mest hela tiden så när jag, utan verktyg, monterat dom två på min sida (boggiekärra) så fick jag montera hans också och, ja, naturligtvis retade jag honom med "och titta, HELT utan verktyg, dom bara ramlar på plats".![]()
Och jag ska fortsätta hacka upp årsveden, 3 häckar vältravad ved färdigt av 13 totalt så ballar inte kroppen ur så är jag klar i slutet av nästa vecka. Jag kör bara en häck om dan.Ska plugga lite, sen greja i trädgården. Vi hittade gullvivor igår som behöver flyttas för annars blir de nerstrimlade i den nya åkermarken. Bättre att de får flytta till min rabatt som jag egentligen inte vill ha så jag får väl proppa den full med blommor så jag slipper tänka på att det är en rabatt![]()
Har man rätt verktyg och kunskap så är det en piece-of-cake att renovera bromsar, jag har ju allt det + egen bläster och ytbehandling samt maskiner så det är inte mycket jag inte klarar i den vägen. Jag har ett projekt på G och det är att modifiera bromsok så dom aldrig kan kärva mera och lösningen heter rostfritt syrafast.Välkommen!Jag tror att vi ska lura på kompisen att byta, han gör sånt för att han tycker att det är roligt?
Jag vill ha en bil som rullar och går utan att krångla!
![]()
Det är nog mest att jag inte ens kan uppbåda det minsta intresse för bilar...Har man rätt verktyg och kunskap så är det en piece-of-cake att renovera bromsar, jag har ju allt det + egen bläster och ytbehandling samt maskiner så det är inte mycket jag inte klarar i den vägen. Jag har ett projekt på G och det är att modifiera bromsok så dom aldrig kan kärva mera och lösningen heter rostfritt syrafast.![]()
Härligt, då har du henne snart i huset också.Röris är klar och det ser superbra ut. Provkör nya tvättmaskinen, tvättar lakan som ska få hänga ute och torka
Nu iväg till affären för att hämta ut ett paket med saker till stallet. Behövs eftersom Annie flyttar hem idag![]()
Då blir det svårt. Grannen kan inte riktigt men försöker iallafall och får han hålla på under svavelosande eder och blodvite så kommer han till vägs ände och jag får ta över. Däremot är han en jävel på att hantera en grävmaskin för det är sånt han gör hela dagarna så han gräver åt mig när jag behöver det, samt fixar fyllning mm. Vi byter tjänster och det är så det ska vara på landet.Det är nog mest att jag inte ens kan uppbåda det minsta intresse för bilar...![]()
Maken är nog mest lik din granne, han kan mecka om det är måste, men han slipper helst... Sen kör han krossverk, sorteringsverk och lastar dagarna i ända med lastmaskinen. Och meckar med det så han är liksom trött på det när det kommer till bilen...Då blir det svårt. Grannen kan inte riktigt men försöker iallafall och får han hålla på under svavelosande eder och blodvite så kommer han till vägs ände och jag får ta över. Däremot är han en jävel på att hantera en grävmaskin för det är sånt han gör hela dagarna så han gräver åt mig när jag behöver det, samt fixar fyllning mm. Vi byter tjänster och det är så det ska vara på landet.![]()
Ja men exakt, gick ju inte att låta bli att le över utropet@Trott Skönt tågpersonalen har skoj på jobbet och håller nivån högt, som passagerare tycker jag deras vanliga utrop är så extremt tråkiga så hade jag hört något liknande hade jag nog klappade händerna i ren glädje.
Ni verkar ju slippa att bli sena skönt det.
Det är ju något jag tycker händer oftast men du kanske inte åker med SJ, Skrammel Johan?