Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njuter av solnedgången

DSC_0386_zpsg5cwzr0f.jpg

Håller med, sitter också här med deras nytt pris-info framför mig :rage::rage::rage:
Å vi bor såpass på landet att det inte går att lita på luftburet nät + att det markbundna är uselt (vi har fått på nåder 2 Mb... ) och vi kan välja mellan Telia och Telia :mad::turd:

Här är en till i den klubben...
Radioskugga vid huset så mobilt bredban funkar inte heller...

I mitt brev står inte hur mycket de höjer heller, bara att jag fortsatt ha deras GENERÖSA rabatt på 40kr.....
Jodå jag kunde visst få 50 kr i rabatt om vi band telefon och bredband på två år... :meh: Scata, vi har åtminstone mellan 6-7 Mb, men det vi har nu så är det i lägsta laget, vi betalar för 6-8 Mb, nu får vi betala för 1,5 - 10 Mb men kan aldrig få högre än vad vi har i dagsläget men kan inte klaga innan det går under 1,5 Mb... :rage: Vi har också radioskugga här, även om det har blivit bättre genom åren, men det nätet känns inte tillräckligt stabilt för att kunna plugga på distans... :meh:

Res en mast och montera en repeater, vi på landet får hitta egna lösningar när nätet inte räcker ända fram. Master finns på skroten och en repeater bygger man enkelt av en wifi-accesspunkt som man stoppar in ny programvara i och då kan man dessutom öka signalstyrkan. :up:

*Ser liksom inte riktigt problemet, bara lösningen.* :cool:
Ville jag hålla på själv så finns det självklart en lösning, men jag vill bara att det ska fungera och jag tycker inte att bara för att man bor på landet så ska man varken få ha telefon, post eller internet... :rage:

Det är rimligt oavsett :p

Han är rätt härdad med diverse känsloyttringar i samband med hockeymatcher! Som valp så sov han mellan mamma och min bonuspappa i soffan när det var sista SM finalmatchen mellan Skellefte och Lule och min bonuspappa skrek så högt av glädje när det blev mål så Yoda blev rädd och sprang iväg samtidigt som han kissade i farten.

Efter det så började han få godis för varje mål av rätt lag och då blev de lite roligare!
10449976_10154945545025181_5478992985383454896_n.jpg

Han har inte så mycket till val :D

Han är rätt härdad med diverse känsloyttringar i samband med hockeymatcher! Som valp så sov han mellan mamma och min bonuspappa i soffan när det var sista SM finalmatchen mellan Skellefte och Lule och min bonuspappa skrek så högt av glädje när det blev mål så Yoda blev rädd och sprang iväg samtidigt som han kissade i farten.

Efter det så började han få godis för varje mål av rätt lag och då blev de lite roligare!
10449976_10154945545025181_5478992985383454896_n.jpg

Han har inte så mycket till val :D

Det är rätt. Både djur och barn ska indoktrineras :D (Det är därför unga fröken i huset glatt sjunger både MFF-hymnen och Ingen himmel är så blå som min och har koll på vad offside är :p )

Promenaden som borde ta 20 min tar en timme med en hund som ska jaga sork hela tiden.
Fast hon är påverkad av värmen.
Kommer bli intressant att se hennes röntgenplåtar sen.
Är de rena så är det nog nåt som går att fixa men annars får jag nog ta beslutet.
Om hon blir så här av den lilla värme som är nu så blir sommaren för tuff om lungorna eller hjärtat är påverkade.

Det är rätt. Både djur och barn ska indoktrineras :D (Det är därför unga fröken i huset glatt sjunger både MFF-hymnen och Ingen himmel är så blå som min och har koll på vad offside är :p )

Den yngre har däremot inte fått några hockeykläder än.... Men de är för det inte bara går att köpa supporterkläder för bebisar och sy om, han är för liten :angel:

Jag hade nog inget val :angel: Hade typ en liten "crush" på Johan Backlund i mellanstadiet så blev jätteglad de gånger jag for på matcher och han stod :D

Sitter i Lögstöre i Danmark och lyssnar på göken, så nu är det enligt gammalt Norskt skrock tillåtet att gå barfota utomhus:D

Fan! Grannens hundjävel har tagit igelkotten och gått rätt hårt åt honom. Jag lyckades avbryta och tog in kotte men han blöder och är hyfsat tuggad på, svårt att undersöka en livrädd igelkott dock. Nu bor han i mitt badrum och jag får hoppas på att han överlever natten så vi kan åka till veterinären imorgon bitti.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
252
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
586
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 834
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er... 2
Svar
32
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka