Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag räknar ner till jobbdagen är slut. Ska gå ut och käka med min syster och hennes kompisar ikväll så lite trevligheter att se fram emot :) Nu - kaffe! (från min egen kaffemaskin såklart, jobbets kaffe smakar :wtf: så jag har eget på rummet).

Strax dags att dra på sig jobbarkläderna och åka till stan och genom genom no-go-området och till den demilitariserade zonen och fixa kommunens stora båtmotor som läcker bränsle. Dom lämnar den inte på deras egen verkstad utan ringer mig för som basen sa "göra den helt obrukbar kan vi göra själva". :rofl:

Dricker te efter en skön promenad med vovve. Strax en vild dag på jobbet.
Orkar inte riktigt med människor och fantiserar om att ta en anställning där varken hjärna eller hjärta behöver utsättas för onödiga påfrestningar. Finns det ens sådana jobb?
Drömmer även om att flytta ännu längre ut i skogen och leva på lavar och nån påse mjöl men det kan bli tufft i längden känner jag då jag gillar sushi och golvvärme och en massa andra I-landsgrejer.
Måste jobba på det där med balansen i tillvaron tror jag:D

Nu är kissen hos veterinären. :heart Och jag befinner mig på jobbet och har absolut ingen aning om vad som händer. :down:

Skygga katten, som vanligtvis går ut och försvinner över sommaren, han sitter nån meter bort och spinner så golvet vibrerar. :D Jag hör knappt vad jag tänker.

Stoppade i ett nytt batteri i vågen imorse och vägde mig. Konstaterar att jag gått ner 5 kilo på en månad av att ha bytt medicinering. Inte ätit annorlunda, inte hållit igen, bara dragit ner levaxinet till hälften och kompletterat med liotyrin. Pigg är jag också.

Såhär lite har jag inte vägt på 10 år.

Så himla härligt att höra :heart :banana:

Dricker te efter en skön promenad med vovve. Strax en vild dag på jobbet.
Orkar inte riktigt med människor och fantiserar om att ta en anställning där varken hjärna eller hjärta behöver utsättas för onödiga påfrestningar. Finns det ens sådana jobb?
Drömmer även om att flytta ännu längre ut i skogen och leva på lavar och nån påse mjöl men det kan bli tufft i längden känner jag då jag gillar sushi och golvvärme och en massa andra I-landsgrejer.
Måste jobba på det där med balansen i tillvaron tror jag:D
Låter som att du behöver semester.

Startat en maskin tvätt, gjort mig i ordning, ringt bank, mailat bank och betalat en grej. Ska gå och handla nu. Ska till tandregleraren sen och fixa med tandställningen.

Fortfarande inget samtal angående jobbet...

Åhhh genialt, jag vill också ha en!
Det är ett av livets stora mysterier hur jobbkaffe kan vara så satans äckligt. Det borde vara förbjudet!! :rage:

Det vidrigaste jag upplevt i den vägen var kaffet i automaten på gamla Biologen i Uppsala. Alla var lyckliga över att kaffet endast kostade typ 2 kr/muggen när vi började (kommer inte ihåg exakt, det var väldigt billigt). Sedan förstod vi varför :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 226
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 372
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka