Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
sniffar på mina syrendoftande skrynkliga händer ( tyvärr inte lika pervigt som det låter). Vaknade i morse och det öste ner, tänkte att det kan vara läge att dra på sig regnkläder och gå ut på syrenjakt. Sagt och gjort sedan spenderades hela eftermiddagen med att kandera syrenblommor ( jag ska baka skiten ur den här sommaren:devil:) gjorde 2 plåtar och en burk syrensocker och en liten yttepyttesats syrensaft. Har aldrig testat någon av dessa förut men det ska bli spännande att se och smaka när allt är klart:)

Nähepp, antar att det är sovdags. Egentligen var det dags för länge sen men det tog ett tag att varva ner ändå...

sniffar på mina syrendoftande skrynkliga händer ( tyvärr inte lika pervigt som det låter). Vaknade i morse och det öste ner, tänkte att det kan vara läge att dra på sig regnkläder och gå ut på syrenjakt. Sagt och gjort sedan spenderades hela eftermiddagen med att kandera syrenblommor ( jag ska baka skiten ur den här sommaren:devil:) gjorde 2 plåtar och en burk syrensocker och en liten yttepyttesats syrensaft. Har aldrig testat någon av dessa förut men det ska bli spännande att se och smaka när allt är klart:)
Syrensaft låter gott. Det ska jag nog prova.

Hemma efter ett blött blodomlopp. Regnade 4av 5 km. Tråkigt men vi hade trevligt ändå. Nu mot sängen det blir en lång dag imorgon

Just kommit hem från en v i Spanien. Precis lagom varmt och än ganska grönt och fint. Dock kallt vatten..
Vi skulle ner dit för att jag skulle till en bra läkare där och göra lite kostsamma utredningar. IOM det ville jag spara lite pengar och vi tog billigt hotell.
Visade sig vara ökänt lokalt som hor-hotell. Haha! Inte konstigt att man fick betala hela vistelse vid incheck. ;)
Det var lätt det sämsta hotell jag bott på. Men i efterhand är det lite kul att sambon armbågade mig i huvudet 33 ggr/natt IOM trång säng, på min hälsoresa. Och att vattnet kunde gå från iskallt länge till stekhett en stund och sen iskallt. Man hölls allert och det var säkert välgörande för hyn eller ngt organ. ;)
Väl hemma möttes jag av en pipande, skrikande och pussande hund som jag saaaaaknat.
Inatt: skön säng, sambon och hund. Kan inte bli bättre!

@tuaphua Hoppas vistelsen gav vad som var tänkt och att du inte bara fick varierande vattentemperatur och armbågande karl och att läkarna var duktiga.
Härligt för vovve när matte kommer hem efter att vara borta, då får man pipa och gnälla och visa sin extrema glädje.
Njut av nattens sömn i lugn och ro :)

Äntligen hemma! Lite surfande och sen sängen. Ledig imorgon men hovslagaren kommer på morgonen så måste ge mig iväg till stallet hyggligt tidigt. Får köpa frukost på vägen tror jag.

Hade ett bra möte med chefen på min sida och mån om att jag ska komma tillbaka :heart
Några bra timmar på jobbet sen innan jag somnade i mammas soffa, helt slut. Ikväll kom sambon hem och jag ska bara få ångesten att släppa (alltid värre när jag ör trött efter jobb) sen ska jag sova.
Var snäll mot katten och släppte ut honom för en stund sen (hans lucka låses inifrån sen kväll så han inte kommer ut, in kommer han alltid). Hörde dock hur han kom in nyligen och jamade sådär väldigt nöjt - jaktlycka! Stängde sovrumsdörren och nyss kom han upp och sa att han var mätt....få se om det ligger nån rest under köksbordet imorgon :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 226
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 344
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka