Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen börjar den här dagen kännas lite bättre... Började med en arg och ledsen tonåring, som sen missade bussen för att det var så jävla mycket trafik så hon kom inte över. Så det var bara att sätta sig i bilen och skjutsa henne.
Sen kom maken på att han hade glömt matlådan hemma så det var bara att skjutsa iväg den så tänkte jag att jag skulle passa på att handla samtidigt till tävlingarna imorgon. Och panta burkar från skyttet, tror ni att jag kom ihåg att panta? :banghead::banghead: Dessutom glömde jag nycklarna till lokalen så jag blev tvungen att ta hem allt för att sen komma ihåg att packa med allt imorgon igen... :crazy:
Men jag unnade mig en lunch hos bästa grannen, fantastiskt god smörgås med gravad lax. :d Och rabarberpaj på det! :d Och så lite skratt och pladder så det känns bättre.
Nu har jag skannat in lite papper åt makens kusin som ska gå kurs 4 och 5 i YKB... Hopplöst att hitta kurser som passar tidsmässigt... :crazy: Nu ska jag försöka skriva lite hemtenta och baka... :up:

Skitdag med ångest och ingen ork eller lust till nåt. Lyckats ta mig en liten sväng med hundarna. Nu har jag krupit ner i soffan.

Jag har precis sökt sommarens semester :)
Lyckades snurra till det när jag mailade mina önskemål och skickade ett förtydligande. Fick tillbaka från chefen att jag var för ung för 6v semester...
Taskigt tycker jag, jag BORDE få 6v semester efter det här läsåret :cautious::angel:

Jag svarade att jag genast skulle gå ut och tala om för eleverna att de var för unga för 10v sommarlov :grin:

Var tvunget att kolla att det inte var jag men mitt sista till dig var visst i gårkväll:D
Tro mig, jag hade blivit (minst) lika glad om det var du! :love::heart
Fast man kan inte riktigt jämföra er två, om en säger så :D
(sen är det inte lika svårt att prata med dig :rofl::angel::love:)
Och jag behövde verkligen er båda för jag var så himla ledsen igår :(

Stall fixat ink hovslagare. Så toppennöjd med honom. Snäll med hästen, skor bra och är noga och kommer alltid i tid. Rolig att prata med är han också. Alla rätt :). Hunnit med att handla och lägga kött i marinad samt röjt lite här hemma. Borde slänga in sängkläderna i tvättmaskinen men ska lata mig med te och slösurf en stund först.

Hittade ett brev från Ackis.
De tyckte, utan vidare motivering, att någon MR eller liknande inte är nödvändig för min axel som aldrig blir bra.
Skelettet är mer eller mindre läkt, axeln har onekligen blivit en aning starkare och rörligare (mycket troligtvis tack vare guldmjölken, stort tack än en gång @ainasoja! :bow:) men sjukgymnastik ger mig ingenting längre och jag kan fortfarande inte använda axeln/armen för lyft på ett bra sätt.
Jag vill ju veta varför, och om det någonsin BLIR bra!! :(

Och hör å häpna! Fick mail från det stället som jag sökte nattjobb med lokalvård och catering (asylboende) att dom ville ga mig på intervju! Nu passade inte det datumet dom ville, på måndag och inte fått svar än om den 7/6 går bra. Det är ju 100 % så tar ju hellre det än städjobbet på 30-32 Tim veckan.

Hittade ett brev från Ackis.
De tyckte, utan vidare motivering, att någon MR eller liknande inte är nödvändig för min axel som aldrig blir bra.
Skelettet är mer eller mindre läkt, axeln har onekligen blivit en aning starkare och rörligare (mycket troligtvis tack vare guldmjölken, stort tack än en gång @ainasoja! :bow:) men sjukgymnastik ger mig ingenting längre och jag kan fortfarande inte använda axeln/armen för lyft på ett bra sätt.
Jag vill ju veta varför, och om det någonsin BLIR bra!! :(

Tänk på att skadorna kan ta tid att läka.

Min fot som jag stukade rejält för mer än 1 år sedan har läkt helt först nu.

Det är först nu jag inte får ont så in i helvete i den ibland.

Sedan har jag tex ont i axeln trots att inga skador hittas i den.

Den är bra men gör ont som fasen om jag inte tänker på det sjukgymnasten sagt åt mig att göra.

Den blir sakta men säkert bättre men det tar tid eftersom jag belastar den fel om jag inte tänker efter.

Hoppas din axel blir bra snart och sluta inte med sjukgymnastiken. Går du hos sjukgymnast ännu?

Jag har precis sökt sommarens semester :)
Lyckades snurra till det när jag mailade mina önskemål och skickade ett förtydligande. Fick tillbaka från chefen att jag var för ung för 6v semester...
Taskigt tycker jag, jag BORDE få 6v semester efter det här läsåret :cautious::angel:

Jag svarade att jag genast skulle gå ut och tala om för eleverna att de var för unga för 10v sommarlov :grin:
Är dåligt att man bara har 5 veckors semester :meh:

Jag känner mig så äckligt bitter idag... det är otäckt. Blööö vill inte känna så här. Är ju ingen bitter människa egentligen.

Jag känner mig så äckligt bitter idag... det är otäckt. Blööö vill inte känna så här. Är ju ingen bitter människa egentligen.

Jag är också bitter idag.

Vet inget om jobbet ännu och 1/6 närmar sig med stormsteg.

Ska jag hoppa på något annat eller stanna kvar och när ska jag göra det om jag ska göra det och var ska jag göra det om jag gör det?

Ska jag arbetspröva en månad till men gå miste om ev annat jobb eller vad fasen ska jag göra överhuvudtaget?

Äh tar en öl och väntar till på måndag och ser om jag får besked eller inte och om jag får det vad fasen är det få för besked?

Tar nog en öl till....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 226
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 374
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka