Alltså du är sjukt duktig att hitta passande tårtor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså du är sjukt duktig att hitta passande tårtor
Insekterna är en riktig plåga.. I går fick hästarna komma in före åtta, då var min kbt GALEN i hagen och sprang som en tok. Idag stod han i rasthagen där det blåser mer och är väldigt torrt, då guck det bra att vara ute till vanlig tid.. Ute på natten gav jag upp, de vlev skitstressade. Så hotellhästar it is.. Grannen får ta upp sina till lösdriften från beteshagen om kvällarna, deras ena blir också tokig på mygg och knott. Täcke räcker inte, de biter på ben och skap något så förvaskat, så de blir tokiga ändå. Har tom hela stalldörren stängd för att de ska slippa plågorisen..Annie stod i lilla lösdriften och vägrade röra sig. Blev orolig för kolik (grannen blev av med en av sina hästar för några veckor sen i just kolik) och gick ut en sväng med henne. Upptäckte att det är knotten som tär hysteriskt på henne. Hittade ett gammalt flugtäcke som passar sådär och öppnade till stallet så att hästarna kan gå in och lägga sig i boxarna om de vill.
Nu ska jag leta reda på ett HW-flugtäcke att beställa till henne, det är de enda täckena som sitter bra.
Insekterna är en riktig plåga.. I går fick hästarna komma in före åtta, då var min kbt GALEN i hagen och sprang som en tok. Idag stod han i rasthagen där det blåser mer och är väldigt torrt, då guck det bra att vara ute till vanlig tid.. Ute på natten gav jag upp, de vlev skitstressade. Så hotellhästar it is.. Grannen får ta upp sina till lösdriften från beteshagen om kvällarna, deras ena blir också tokig på mygg och knott. Täcke räcker inte, de biter på ben och skap något så förvaskat, så de blir tokiga ändå. Har tom hela stalldörren stängd för att de ska slippa plågorisen..
Undrar vad det är för skillnad i pr? De hqr kunnat gå ute tidigare år utan att bli knäppa, både mina och grannens hästar..
Beklagar alla stavfel, kan inte gå tillbaka och rätta på paddan..
Min Madam sov alltid inne med stängd dörr året runt, dagtid var hon oftast i stallet och stod och tittade ut genom dörrhålet med skulldörren öppen för då blev det svalt och insektsfritt. Hon fick komma och gå som hon ville och hela stallet var hennes domän och det stortrivdes hon med. Alla hästar jag haft hand om har varit likadana och gärna häckat i stallet och lyssnat på musik istället för att vara ute fast dörren stått öppen så det där med att dom måste vara ute si och så många timmar för att må bra är en myt.Insekterna är en riktig plåga.. I går fick hästarna komma in före åtta, då var min kbt GALEN i hagen och sprang som en tok. Idag stod han i rasthagen där det blåser mer och är väldigt torrt, då guck det bra att vara ute till vanlig tid.. Ute på natten gav jag upp, de vlev skitstressade. Så hotellhästar it is.. Grannen får ta upp sina till lösdriften från beteshagen om kvällarna, deras ena blir också tokig på mygg och knott. Täcke räcker inte, de biter på ben och skap något så förvaskat, så de blir tokiga ändå. Har tom hela stalldörren stängd för att de ska slippa plågorisen..
Undrar vad det är för skillnad i pr? De hqr kunnat gå ute tidigare år utan att bli knäppa, både mina och grannens hästar..
Beklagar alla stavfel, kan inte gå tillbaka och rätta på paddan..