Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 65 171
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har regnat i natt! :banana: Tyvärr uteblir regnandet på förmiddagen som det var sagt. Det blir till att vattna ikväll i alla fall. Tror att en av mina rosor har dött av torkan.

Igår morse var det förresten frost. Ingen ordning på vädret.

Nejmen, han övar ju inför skolor ovan mark förstår du väl! :idea::up:

Sidvärtsrörelser görs med bibehållen schwung i steget. Han ligger många steg före piloten :angel::D

Apropå hästar:
Min gamla medryttarponny brukade backa ur från dressyrbanan när hon tröttnade. Inte stanna, inte springa rakt fram utan helt sonika backa tills hon lämnat banan :cautious:

Det var en högst märklig tant :love:
Han måste bara inse att det varken är sidvärtsrörelser eller skolor ovan mark i det programmet dom red igår. :laugh:

Jag håller med om att det är klokt att ta det lugnt. Försök dock att inte måla fan på väggen utan vara lite neutral och dessutom kanske njuta lite av att få känna en positiv känsla.
Hade det inte varit för vissa komplikationer så hade det varit väldigt mycket enklare helt och hållet. Sen vet jag inte hur mycket av de komplikationerna jag skapar i mitt eget huvud egentligen och hur mycket de faktiskt är reella. Men jag ser tiden an och ser vad som händer. Jag vet att han på alla sätt inte är som Kukaset så jag njuter för fullt av känslan han ger och det vi har.

Jag vaknade efter lite sovmorgon och hade fina meddelanden från T :) Lär inte höras av så mycket mer idag eftersom han först jobbar och sen ska på studentfirande.

BLÄ, skitmorgon.. Sovit uruselt pga värk (HEJ lågtryck!) och allt försöker aktivt irritera mig idag. Typ. Knäet tar tid att bli bra, skitirriterande och jag måste ha krycka igen, så handlederna och axlarna storknar. Överbelastar andra benet också så jag får nog ringa om en kortisonspruta för den höften.
Tyckte synd om mig själv igår efter att ha avanmält tävlingen på söndag så jag köpte choklad, dyr choklad onödigt dyr, åt en del av den och blev illamående.. Va fan får jag inte ens tröstäta längre? :rage::rage: Resten av tröstmqtshandlandet blev frukt, va fan har jag blivit vuxen vid snart 42?? Vad hände med glass, chips och godis som tröst, jag menar, FRUKT?? Åt strax över 100 g choklad och ville inte ha mer?? :eek::meh:

Jag sitter och försöker få tag på min veterinär. Hästen var halt igår. Första gången hon är halt på ett framben, och ganska ordentligt dessutom. Men självklart kommer jag inte fram på veterinärens telefon. Det är bara helt tyst i luren. Mattehjärtat kommer inte klara en hel helg om jag inte har en veterinärtid inbokad!

Nej fel där @ainasoja du har det ena och ibland upplever du det andra p.g.a det :p;)

@Saija
Ett litet råd men du gör som du vill givetvis så kom nu inte och säg att jag beordrar dig eller något för då kommer detta spåra ur långt.
Även om du nu haft praktik och sett och hört saker så finns det oftast flera personer som har större inblick i olika ämnen än en praktik och jag kan nog kanske gå i god för att vi är flera t.ex i denna tråden (mig själv går jag i god för direkt utan tveksamhet p.g.a utbildning, arbetserfarenhet, anhöriga mm inom ämnet)
OBS!
Detta inlägg är skrivet med garderingar för jag inte ska behöva få en massa onödiga påhopp men om någon vill så varsågod jag tuggar popcorn i stilla ro)
Jag tänker inte tjafsa vidare om detta, en del människor vill bara inte förstå. Tycker dock det är beklagligt att vi (hm, en del av oss) säger åt våra medmänniskor att inte använda orden hora, bög, mongo, cp och idiot som nedsättande ord, och försöker även förklara varför. Ändå kan inte en del göra kopplingen. Nej, jag skrev inte ut alla de ord jag sett i bl.a detta forumet.
Och ledsen om du tar det som påhopp, men har både egen erfarenhet och som anhörig, utöver praktiken som jag tog som ett snabbt exempel. Så ja jag tar det nog personligt också.

Senast ändrad:
Funderar lite. Trots bristande hälsa så verkar jag ha "tur" i den bemärkelsen att jag missar terrordåd. Missade dåden i Paris med tre dagar, hann precis lämna Israel innan detta hände i Tel Aviv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka