Vad i hela friden gör vi del XXXI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 013
  • Visningar Visningar 45 463
Status
Stängd för vidare inlägg.
En vän lade upp bild på ett berg svamp plockat hyfsat i närheten av min håla.
Yes!
På med regnjackan och ut i skogen med liten luddig 3-kgs hund.
Väl i skogen öppnar sig himlen. Jag har varit i monsunregn i Karibien. Det här kändes liknande. Men heeeelvetes mkt kallare. Istadig som jag är skulle jag runt till alla mina mkt pålitliga svampställen. Där fans typ svampembryon. Svamparna har inte vaknat här än. Min regnjacka visade att den inte längre är funktionsduglig. Jag kände mig som efter klädsimmet i mellanstadiet. När jag satt på huk när jag väl hittade några små dvärgsvampar rann det kalla rännilar vatten i skrevet tom. :o
Fy fan vad vi såg ut jag och råttan när vi gick hem efter 2,5 h. ;)
Och med ca 2 dl svamp max. Inte de sedvanliga 2 pappkassarna.

Jag vet precis hur det känns,blev byggdens miss blöt allt inkl t-shirt häromdagen. :D

Har übertråkiga samtal :angel:

Jag: "Hej"
"Hej, var är du?"
"Någonstans?"
"Var då?"
"Någonstans"
"Vad gör du?"
"Fikar"
"Med vem?"
"Någon!"
"Du behöver inte vara spydig :meh:"

... etc etc :arghh::meh:

:rofl::rofl::rofl:
Du fick klura många sekunder va? ;)

Tråden heter faktiskt "Vad i hela friden gör vi?" så tekniskt sett håller jag mig till ämnet :angel::D

Frågan är bara hur många gånger man måste upprepa sig tills att det fastnar :cautious:

Absolut, så var det exakt. Många sekunder gick det åt. ;)

Tja..det beror väl på hur fort de fattar, kan ju ta ett tag eller också fattar de direkt. Du känner dem bäst.

Men det måste ju vara kryddat för TV? Det är ju så absurda historier ibland! :o

Tveksam. Fast o andra sidan så hade inte den bok jag läste om fenomenet vinkeln utifrån var historierna kom ifrån, eller vänta kanske lite ändå, vinkeln var mer utifrån jaget och självets utveckling hos en människa. O inte minns jag vad det lilla om vinkeln om historierna kom ifrån heller. Boken var iaf en e-bok vid namn "Makeovermani. Om Dr Phil, plastikkirurgi och illusionen om det perfekta jaget" av Johansson, T från 2006.

Tveksam. Fast o andra sidan så hade inte den bok jag läste om fenomenet vinkeln utifrån var historierna kom ifrån, eller vänta kanske lite ändå, vinkeln var mer utifrån jaget och självets utveckling hos en människa. O inte minns jag vad det lilla om vinkeln om historierna kom ifrån heller. Boken var iaf en e-bok vid namn "Makeovermani. Om Dr Phil, plastikkirurgi och illusionen om det perfekta jaget" av Johansson, T från 2006.

Den har jag i bokhyllan - men den ligger i farozonen för att ges bort. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
270
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 28 29 30
Svar
585
· Visningar
17 017
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 839
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka