Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad heter din blogg??Nytt blogginlägg fixat! Älskar min fotograf han är så jävla bra och effektiv!
Nu ska han kedjeröka och dricka öl och jag ska käka pasta med pesto![]()
Kollar jobbannonser... Har hela tiden sagt att jag vägrar bo högt upp i norr igen och inte vill bo i Skåne, men nu funderar jag på att söka ett jobb i Skåne. Det måste ju vara bättre där än uppe i norr i alla fall![]()
Men dessa 15.000 kan väl vara invandrare som har fått svenskt medborgarskap eller hur menar du??Regering och riksdag har ju beslutat om skärpning i reglerna om anhöriginvandring. Reglerna gäller alla. Dvs även svenska medborgare som vill få hit sina anhöriga.
Hittade intressanta siffror i SvD.
"Förra året beviljades 43 000 personer uppehållstillstånd på grund av anknytning. 16 000 av dessa var anhöriga till personer som beviljats asyl i Sverige, medan 15 000 var anhöriga till svenska medborgare. Övriga var anhöriga till personer med arbetstillstånd och gäststuderande i Sverige."
Runt söderåsen kanske? Jag som flyttade från dalarna ner till Skåne, Kristianstad (blev 4.5 år där) och nu är tillbaka i dalarna vill inte flytta ner igenMen.. finns det något annat än platt mark där? Jag vill ha skog, trasslig terräng och inte konstant blåstHundträningsmässigt vore Skåne bra annars...
Jag läste "Hotell Huliganen" och tänkte att det var ju passande när man bor med barn
Jag borde nog ta på mig glasögonen![]()
Hade hoppats det skulle vara hyacint och skenet bedrar men det är pang i bygget.
Eller "han som inte kan ta hand om sitt hotell" som jag tror @Matmissbrukaren uttryckte det
Trist
Det är musikinspirerat. Vi har Plura i vårt rum. Som fototapet![]()
Jag såg det i natt och min kompis åkte till Nice igår. Hon har inte svarat på mitt sms än.Det var inte roligt att vakna till nyheterna idag![]()
Jag såg det i natt och min kompis åkte till Nice igår. Hon har inte svarat på mitt sms än.
Ja men ingenting där. Jag hoppas verkligen att inget har hänt henne.Har du henne på FB? De har ju aktiverat sin safety check. Hittills har det ju inte kommit rapporter om några skadade svenskar iaf så vi får hålla tummarna![]()