Vad i hela friden gör vi del XXXI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 013
  • Visningar Visningar 45 510
Status
Stängd för vidare inlägg.
Började min dag med att bli väckt av sopbilen som förde oväsen precis utanför fönstret. Gick upp och skulle ge katterna mat. Eftersom Boll är lite tunn och måste få äta ifred så får hon sina torrisar på balkongen, varpå jag givetvis dängde foten (på det icke-hundbitna benet) rakt i tröskeln så det sjöng genom hela kroppen. För att inte fara omkull tog jag tag i katternas fönstersäng, vars ena vajer släppte.

Så nu har jag en dunkande fot (trots att det nu är över en halvtimme sedan) och katterna är sura över att deras säng är borta. Härligt med fredag!
Tur att det inte är måndag, det hade säkert blivit värre då :cautious::p

@Sonic76 Hoppas du hittar något bra ställe :up:
Vädret är helmysko och luften trist, vore på sin plats med lite roligare luft.

@RedHyuuga Fy vad trist, det där då man bestämmer sig för att göra något kul och då rackarns hör de av sig, ungefär som att vänta på bussen och tända en cigg.

@LadyCovergirl Det är glassbristen som ger dig ont i örat :p

@Marita73 När du städat klart hos dig och har farten uppe så är du varmt välkommen hit och fortsätta, jag är en väldigt bra arbetsledare och kan peka med hela armen vart dammråttorna ligger ;)
Nja, det där med vigg tror jag att jag hoppar. Nu verkar det som det drar ihop sig för åska här.

Tur att vi hann komma in med alla varor innan det började störtregna - nu sitter jag och myser med mitt fredagsgodis :love: det mesta av det är godistuggummi - nog borde det vara nyttigare än vanligt godis? Det hamnar ju inte i magen :angel::D

Jag har en halvtimme kvar innan jag tar helg. Dock ingen rast och ro för det. Imorgon ska jag och dottern sitta en heldag i Flyinge och döma fälttävlan. På söndag samma plats men då enbart förmiddag. Ska hinna med stallet båda dagarna givetvis och på söndag dessutom köra till Höör och lämna dottern.

Skulle träna och tog med hunden ner till gymet. Hon kör loss sin vanliga rutin att jaga svansen på yogamattan. Tills jag hör ett boink och ett pip. Någon slog huvudet i handtag på träningsmaskin(liggande bänk) IOM att jag inte hunnit tända.
Det är mest bara lite småpuckade hundar som jagar sin svans väl?

Tur att vi hann komma in med alla varor innan det började störtregna - nu sitter jag och myser med mitt fredagsgodis :love: det mesta av det är godistuggummi - nog borde det vara nyttigare än vanligt godis? Det hamnar ju inte i magen :angel::D

Haha! Eller värre just därför. Trigga matsmältning, blidsockerfall etc..

Nej, jag har ingen aning!

Haha! Eller värre just därför. Trigga matsmältning, blidsockerfall etc..

Nej, jag har ingen aning!
Det är dock inte lika laxerande som nyttigare tuggummin, trust me - jag vet efter noggranna experiment :angel::D
Att det är värre för tänderna räknar jag nog med, beroende på hur länge man tuggar på dem. Men just sockret som hamnar i magen är jag nyfiken på, känns nästan som att det borde vara mindre socker än i en vanlig godisbit.

Rent spontant känns det väldigt jobbigt att planera sitt bröllopsdatum så det passar in med ägglossning, och varför nämns aldrig denna viktiga planering i böckerna? Eller är det liksom underförstått?
Precis det tänkte jag också på :p Jäkligt lustigt att det alltid är ägglossning just den natten :confused: Förutom för vissa kvinnor som istället inte får barn på flera månader/år. Men helt klart är bröllopsnatten överrepresenterade i statistiken :D
Äsch, du fattar väl att ägget lossnar direkt när man fått tag på en sådan karlakarl! Under förutsättning att man är oskuld på bröllopsnatten då :grin:
:rofl::rofl:

Avokadojäv...:rage: nästa recept som innehåller fler än en endaste tänker jag inte ens försöka tillaga.
Mvh
Skulle ha fyra, fick ingen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
294
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 960
Senast: Lyan
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 883
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ponnytrav
  • Hingstvalsfunderingar 2025
Tillbaka