Vad i hela friden gör vi del XXXI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 013
  • Visningar Visningar 45 511
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är både hästar och ponnyer :D

Skåne är bra på slott och stuterier men det finns väldigt mycket mer också :p

Jodå, vi avverkade Ale stenar, bokskogen på Österlen, Sofiero, Torekov samt Norrvikens trädgårdar också :D Plus att ett år åkte vi över till Helsingör också :)

Jag är skitdålig på geografi men kan navigera mig runt Sverige baserat på var det finns (eller fanns) arabstuterier :angel:

Sådär. Då har jag vägt och mätt resultatet av veckans ansträngningar. Vågen visade 1 kilo ner. Måttbandet kapade 3 cm på bysten, 2 på midjan och 3 på rumpan. 1 cm på låret.

Mycket nöjd, trots att jag tränat lugnare än planerat pga ryggen.

Nu dröjer det två veckor till nästa gång eftersom vi ska till sommarstugan och där har jag ingen våg. Och ingen motionscykel. Där får jag hitta på något annat. Och börja springa...

Sådär. Då har jag vägt och mätt resultatet av veckans ansträngningar. Vågen visade 1 kilo ner. Måttbandet kapade 3 cm på bysten, 2 på midjan och 3 på rumpan. 1 cm på låret.

Nu dröjer det två veckor till nästa gång eftersom vi ska till sommarstugan och där har jag ingen våg. Och ingen motionscykel. Där får jag hitta på något annat. Och börja springa...

Har ni trädgård där? Grejar man i den blir det ju lågintensiv motion. Plus att finns det skog i närheten är det ju underbart att "bara" promenera :love: speciellt om man hittar svamp :D

Förvirrad. Valpen brukar väcka mig klockan 7 varje dag. Idag sov vi till nästan klockan 9 och nu äter jag frukost. Vid den här tiden brukar jag på helgerna gå långpromenad eller åtminstone ha hunnit med en hel del saker. Jag har.. rastat hundarna, matat dem och funderat på om det ska regna idag :p

Har ni trädgård där? Grejar man i den blir det ju lågintensiv motion. Plus att finns det skog i närheten är det ju underbart att "bara" promenera :love: speciellt om man hittar svamp :D
Trädgård har vi. Men inget vi odlar. Lite för långt dit (88 mil) för det. :D Speciellt som jag inte ens har något intresse för den trädgård vi har här hemma. :laugh: Brukar bli en vända med gräsklipparen där uppe. Om det inte är för torrt.

Svamp brukar det inte finns. Blåbär däremot. Och hjortron. Men dom avskyr jag både att plocka och äta. :laugh:

Trädgård har vi. Men inget vi odlar. Lite för långt dit (88 mil) för det. :D Speciellt som jag inte ens har något intresse för den trädgård vi har här hemma. :laugh: Brukar bli en vända med gräsklipparen där uppe. Om det inte är för torrt.

Svamp brukar det inte finns. Blåbär däremot. Och hjortron. Men dom avskyr jag både att plocka och äta. :laugh:

Då får du skynda dig förbi dem ;)

Vaknat till efter en mycket trevlig sommarkväll hos goda vänner, till kaos i världen. Å ena sidan känner jag lite "vad var det jag sa" när min kära mor har tjatat om att vi borde åka hela familjen till Turkiet och jag har sagt att jag tycker inte att det känns som ett tryggt semesterställe, å andra sidan en stor sorg för den oroliga värld vi lever i. Det är svårt att förstå hur många människor som lever i det fullständiga kaos det innebär.:cry:

Hejja, hejja!!!

Men jippie, pratade ju med syrran som är i mammas sommarstuga, avloppet dummar sig igen, det är tömt för mindre än en månad sen... Jag kan bara gissa att det kommer att innebära att ett nytt avlopp måste till... Jippie tillsammans med en strid mot kommunen som har skött ett byggärende så dåligt att Mark och miljö domstolen krävde att de gjorde om processen. Det kan bli härligt dyrt känns det som...:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
294
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
675
· Visningar
20 279
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 886
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Atletix
  • Ormbett
Tillbaka