Vad i hela friden gör vi del XXXX

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 52 864
Status
Stängd för vidare inlägg.
27 grader varmt på balkongen... Jag gick tillbaka till sovrummet som ligger på skuggsidan och har fläkt som står och går :D

Apropå bilar @Red_Chili ...
En bekant stressade förbi på jobbet och gjorde en tjänst vi beställt. Berättade att hen glömt bort tiden eftersom de varit hemma och fixat med en bil.
Sonens flickvän med familj har varit ett antal veckor i USA och alla är de biltokiga.

När de var borta har bekanten och sonen hämtat en bil som stått avställd ett par år på flickvännens gård. De har mekat, svetsat och lackat samt besiktat den.
När flickvännen kommer hem i nu i eftermiddag väntar den gamla "skrotbilen" i fin-skick på henne och de ska åka på cruising med den.

Kärlek!
Och härliga människor som lägger ner massor av jobb bara för att överraska, och göra nån annan glad.
Åh, det låter underbart :D Jag hoppas bli rik någon gång för att kunna köpa en skruttig bil och sedan kunna fixa till den så att den blir till något roligt.

Blev glad, får lön den här månaden för hela 15 timmar ~ 1500 kr. Dock har dom strulat och gjort kostavdrag, jag jobbar liksom natt, det finns ingen mat att äta :rofl: så ska prata med min chef på måndag.
Vart/är hos brorsan och jobbar med infarten. Men blir thaimat om en timme typ :d

I morse hittade jag en stackars sparv som fastnat i ventilationsröret i badrummet. Märkte igår morse att det var båsigt runt toan. Tänkte att sambon borde städat efter sig om han tömt ngt där.
Idag värre röra.. Hittade fågeln i röret över toan.
Vi fick ut den, satte ner den ute och den flög sin kos. Happy ending!
Nu hittar jag en annan död fågel innanför dörren.
Sorgligt!
Och märkligt med så mkt fågelincidenter idag.

Har uträttat mycket idag: Tagit ner alla täcken och transportskydd från vinden. Åkt med min kompis och hennes barnbarn till Tele2butiken. Fått förhoppningsvis fart på rauten.
Ätit lunch på BK.
Åkt ut till min kompis hovis gård. Där blev jag av med nästan alla täcken, alla täckesgjordar och lädergrimman:banana::banana:Hennes tvååriga travsto fick vara modellstjärna.
Pussat lite på hennes två föl, fölens mammorna i en av hagarna.
Fikar lite i skuggan och pratat lite häst

Har uträttat mycket idag: Tagit ner alla täcken och transportskydd från vinden. Åkt med min kompis och hennes barnbarn till Tele2butiken. Fått förhoppningsvis fart på rauten.
Ätit lunch på BK.
Åkt ut till min kompis hovis gård. Där blev jag av med nästan alla täcken, alla täckesgjordar och lädergrimman:banana::banana:Hennes tvååriga travsto fick vara modellstjärna.
Pussat lite på hennes två föl, fölens mammorna i en av hagarna.
Fikar lite i skuggan och pratat lite häst
Låter som en bra dag!

Hemma har jag ätit middag, fil med müsli. Utfodrat de kinkiga katterna, som inte vill ha påsmat...
Gått upp på vinden med det sista täcket och transportskydden. Ska fota alla hästgrejer och lägga upp annons nästa gång jag och min kompis. Även allt jag har på landet.
Snart kommer väl päronen och Lady hem från sommarstugan

Så, nu har jag köpt en ny mobilhållare. Det fick bli från Ebay, men valde en säljare som skickar från England så frakttiden blev lika kort som vid beställning i Sverige. Dubbelt så dyr som min förra, men hälften så dyr som att köpa en annan variant i här. Nu vet jag ju att jag får en som är bra. Och den ska banne mej fästas så jag knappt kommer få loss den själv!

Hörrni, det här med middag, ska det vara nåt eller? Och vad? Koka pasta? Göra nuggets som finns i frysen? Köpa pizza? :angel:

Hörrni, det här med middag, ska det vara nåt eller? Och vad? Koka pasta? Göra nuggets som finns i frysen? Köpa pizza? :angel:

Jag ska käka tomatsallad med mozzarella och basilika! SÅ JÄVLA GOTT! Självfallet ett glas rödvin till det ;) :angel:

Har nån slags diet nu och det går fanimej framåt, skippar all skräpmat pga måste bli fit till fashionweek. Plus att jag måste bli tight till oktober när jag ska framträda i bikni i Tel Aviv :p

Jag ska käka tomatsallad med mozzarella och basilika! SÅ JÄVLA GOTT! Självfallet ett glas rödvin till det ;) :angel:

Har nån slags diet nu och det går fanimej framåt, skippar all skräpmat pga måste bli fit till fashionweek. Plus att jag måste bli tight till oktober när jag ska framträda i bikni i Tel Aviv :p
Det låter sjukt gott! Men då måste jag handla, och det är varmt ute...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
332
Senast: Tilly_85
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 406
Senast: Sanna25
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom... 32 33 34
Svar
672
· Visningar
39 698
Senast: Ninnurur
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
883
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V