Vad i hela friden gör vi del XXXX

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 52 864
Status
Stängd för vidare inlägg.
Termometern räcker inte till för att se temperaturen ute på altanen och då kan man ju inte sitta där och rensa blåbären som plockats idag. Attans också, rensa blåbär som är så....kul... :angel:

Kollar nyheterna. Skottlossning i ett köpcentrum i München där jag har varit flera gånger. Bor inte många minuter därifrån.

Kom hem och totaldäckade. Legat på soffan och sovit en stund.

Antagligen beroende på att jag varit ute i solen en stor del av dagen. Jag tål sol dåligt ju.
Har ont överallt också. Längtar efter att det ska bli så sent att jag med gott samvete kan gå och lägga mig.

Min fläkt har gått varm. Måste investera i en ny nästa vecka, har redan tittat ut en.
Nu börjar jag ändå få ner temperaturen inne lite grann

Jag och Sandra har varit ute och ridit en kort tur på Annie och Pigge. Det var första gången på fem år någon satt på Pigge och han skötte sig ypperligt, Annie - inte så mycket ;)

Jag har en nyinköpt ac inne i sovrummet och luftvärmepumpen står också på kyla. Dör värmedöden och det ska fortsätta så här ett bra tag till :cry:

Usch.
SMHI utlovar 27 grader imorgon. Det blir ytterligare en bortkastad dag när jag inte kan göra ett skapandes dugg utomhus. :(

Eftersom jag jobbar hela sommaren behöver jag så förtvivlat väl alla lediga timmar som kan ägnas åt hus, ved och trädgård. På vardagskvällarna är jag ofta för trött för att vara till verklig nytta.

Drack nyss ett halvt glas Trocadero. Fy sjutton vad äckligt det är med läsk när man inte druckit det på typ en månad. :wtf:

Lyssnar på fallet om Sofie/Sophie Lohede*. Hoppet för svensk polis och domstol är typ på minus femtio miljarder.

*står olika namn överallt så blev osäker på vilket stavning som är rätt.

kollar på "A Beautiful Mind" på tv. Den är så fantastisk bra :love:

Försöker även trolla med ekonomin. Lönen var bättre än väntat men det finns fortfarande många hål att stoppa pengarna i..... :cautious:

Liniment och panocod :o Hoppas på att vara människa i morgon igen :idea: Jobbhelg så bara att bita ihop och köra på! :p Börjar äntligen bli svalt ute med, väldigt välbehövligt :bow:

Inne i växthuset aka. mitt kråkslott till hus är det 29.C, håller på att kräkas av värmen :wtf:
Har inte orkat äta middag eller någonting. Undrar om ½ paket chokladglass, de resterande 3 Ballerinakakorna och ½ stor flaska Loka är legitimt som middag idag? :angel:

Vilket är fall är det? Hoppet har varit ute länge :(

Ung tjej sexuellt utnyttjad flertalet gånger av en 42åring. Polisen bara: "men räknade du inte med att få ge något tillbaka då du fick droger?" bl.a. Samma dag som rättegången skulle vara begick hon självmord och man lade ned fallet helt. Efter en hel del namninsamling och protester togs fallet upp igen.

Njuter av ljuvliga 23 grader på jobbet. :p

Och då menar ju ändå mina kollegor på att allt över -15 grader är för varmt enligt mig ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
332
Senast: Tilly_85
·
Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 406
Senast: Sanna25
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom... 32 33 34
Svar
672
· Visningar
39 688
Senast: Ninnurur
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
883
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V