Stora shoppingtråden III

Jag skulle ju ta det lugnt med shoppandet var tanken men nu har vi lite hastigt och lustigt blivit med westernsadel igen. Försökte intala mig att jag inte skulle ha två sadlar, men ja, shit happens sas...

Bild på stövlarna. Ska testa att rida med dem imorgon 😄
20250528_125910.webp

En fördel (eller nackdel beroende på hur man ser det) med ny sadel av helt annan typ än ens vanliga är att man "måste" köpa en del nya saker för att kunna använda den. Försöker hålla kostnaderna nere och köpa begagnat så mycket som möjligt men har köpt en gjord, en stallkompis hade en jättefin Stålnackepadd jag fick för ett rimligt pris samt en seat saver. Villhöver ett matchande westernträns så småningom men det blir ett senare projekt.

Jag har äntligen shoppat ny pälsglans, det går åt en del till meter-man och trädstamstjock svans. Hade en från Rohde hemma som var fruktansvärd, allt blev sticky som om hästen tåt igenom spindelväv. Men nu har jag Cowboy magic hemma igen, det är nog min absoluta favorit utöver Effol.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 592
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
14 150
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 187
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 196
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈