Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Surar över att det inte är riktigt så skönt ute som det var igår, idag kan jag ju sitta ute och jobba/plugga men det blåser för kallt. Igår var jag tvungen att vara inne förutom timmen till lunch när vi satt ute i solen och åt. :D Dottern hemma fortfarande, lite piggare idag men feber och ont i huvudet. Jag har hunnit med att handla på morgonen, innan alla pensionärer dyker upp, tisdagar har de rabatt och det är många som jag undrar om de verkligen bör köra kundvagn, än mindre bil... :cautious: På väg ut från affären stannade en bil mitt i vägen, chauffören kliver ut ur bilen för att posta ett brev... Inte en tanke på att svänga in på parkeringsplatsen eller ens titta sig om var de andra bilarna som kom skulle ta vägen. Sen var det en stackare som skulle parkera, den bilen har inte koppling många dagar till :nailbiting:

Somnade inte, brevbäraren kom med paket. Nu är jag ganska pigg, så jag betalade räkningar och funderar nu på att gå ner till macken och hämta ett paket. Men först tänkte jag göra havremjölk :)

Äter lunch. Eller, har ätit lunch, nu dricker jag te. Helst skulle jag vilja sticka hem nu och njuta av solen. Imorgon ska det bli snö. :down:

Varit nere och hämtat mitt paket på macken. Vila en stund på soffan nu, migrän på gång.

Fick precis frågan om jag kunde jobba 15-20 idag. Lite kort varsel iom migränen.

Fransarna fixade. Jag är nog ganska nöjd, även om det känns ovant! Valde de tunnaste men hade gärna haft ännu tunnare. Fransmakaren övertalade mig att ta C-böjning men nästa gång väljer jag nog fransar med mindre böjning.

Jaha,här hördes plötsligt ba bu,ba bu över nejden,hörde hur det kom närmare o närmare,sen blev det tyst och ändå såg jag dom inte,sen ser jag hur det bolmar upp genom skogsdungen i slutet på våran 3km långa raksträcka, någon har tydligen inte gjort som jag och eldat med ena handen o haft vattenslangen i andra handen.

Försöker kurera mig efter kombinationen migrän och magsjuka igår. Det var inte den roligaste kombinationen av åkommor man kan dra på sig samtidigt.
Velar mellan att fortsätta spela Gravity Rush eller återgå till Mass Effect istället. Vill gärna spela GR men blir lite illamående av det ibland. :(

Kall ute. Försökte handla MUSH men sändningen hade inte kommit så jag ånkade ned på stan helt i onödan. Tröstköpte en påse ekorrens mjuka cyklar bara för det. Nu när jag kommit hem ångrar jag att jag inte passade på att åka till affär X och köpa den där randiga fairtrade-tröjan som jag var och klämde på förra veckan. Jösses - den är ju fairtrade. Det är ju typ välgörenhet att köpa den! :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 789
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår