Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken dag det har varit, slutade inte så bra, men å andra sidan jag fick en trevlig lunch med trevligt sällskap åtminstone. :heart:heart:heart
17553424_1597531703611003_2472018362495248780_n.jpg

Är irriterad. Först min nya Aura Kobo One som jag har sett fram emot så länge har blekgrå bakgrund och mörkgrå font vilket gör den svår att läsa när man som jag har usel syn - det viktigaste anledningen att jag har surfplatta och behövde ersätta min e-läsare. Pratade med Kobo service i England, naturligtvis ingen i Sverige, och hon svarade vad jag redan insett att enda lösningen är att ha backlight på max, vilket förkortar batteritiden. :banghead:

Irritationsmoment 2, eftersom jag inte haft en Kobo på två år har jag för att spara utrymme tagit bort alla kepub och nu måste jag konvertera 10,000+ e-böcker från epub till kepub. Och konverterar jag för många på en gång hakar calibre upp sig. Så jag kan bara göra det 500 böcker i taget. :arghh:

Irritation 3, har redan beställt skärmskydd och skydd till Kobon men tänkte inte på att jag bor i andra hand och skrev inte c/o adressen. Om jag sätter upp en lapp på brevlådan utanför min dörr, räcker det? Det gör det för myndighetsbrev... Jävlar också

Sådärja, då är har jag klarat provet och får avnjuta ytterligare ett år i statens tjänst :D

Världens bästa granne skickade ett meddelande om att hon borstat båda hästarna, mockat lösdriften och fyllt på vatten :love: Jag ska bara gå ner och ge hästarna extramaten ute i hagen snart och sen är det klart.

En del människor skulle inte få inneha tändstickor :banghead::banghead:
Hur korkad är man när man tänder eld på ca 1hektar hage som var obetad förra året full med lååååååååååååångt torrt gräs, med trästaket,med gaveln till stallet som en bit av hagstaketet och med en byggnad i hagen och turligt nog med blåsten från bonningshuset o grannhuset.
Nu har dom ingen byggnad i hagen längre,inget staket och en bränd gavel på stallet och ca 1hektar kolsvart mark , tur för dom att vi har brandkår i byn och att dom inte var upptagna med annat.
Hoppas det kostar ordentligt att ha brandkåren stående där i flera timmar .:idea::devil:
Skulle släcka ciggen ute innan idag. Det tog sig direkt i gräset. Det är mycket mycket torrare än vad man tror.

Mockar hage. Ungefär det tråkigaste jag vet. Ska mocka boxarna också innan vi kör hem. Barnet har önskat sig våfflor till kvällsmat. Vi får väl se :)

Blev just anklagad över fb för att orsaka extrem stress och dåligt mående hos en person :confused::( Vi jobbar volontärt åt samma förening och behöver ha en del kontakt men hanterar saker väldigt, väldigt olika. Det börjar tära känner jag....

Blev just anklagad över fb för att orsaka extrem stress och dåligt mående hos en person :confused::( Vi jobbar volontärt åt samma förening och behöver ha en del kontakt men hanterar saker väldigt, väldigt olika. Det börjar tära känner jag....
Fick du svar på på vilket sätt du skulle skapa stress och dåligt mående?:confused:

Helt genomsvettig efter att ha mockat hage samt varit tvungen att kasta ner hö från loftet. Bara en box kvar innan jag måste hitta barnet inför hemfärden :p

17522779_10154283304712477_3277727000996149173_n.jpg

Plötsligt händer det!! :D :bow: Idag skrittade han iväg när jag bad om det. :banana::banana::banana:
photo.php
photo.php

Dessutom har det varit så fint väder att jag passade på att vårtvaga honom och äta lite av gräset som kommer upp så magen vänjer sig. Nu fan är vi på gång! Poletten trillade ner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 839
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 791
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?