Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bläääääää nu luktar det blöt brandrök och jag som har hängt ut tvätt.
Vilket underbart väder,capribyxor o t-shirt :love:

Försöker kurera mig efter kombinationen migrän och magsjuka igår. Det var inte den roligaste kombinationen av åkommor man kan dra på sig samtidigt.
Velar mellan att fortsätta spela Gravity Rush eller återgå till Mass Effect istället. Vill gärna spela GR men blir lite illamående av det ibland. :(

Klart du ska spela ME, inget lindrar migrän och andra åkommor som att cruisa runt i ett rymdskepp och rädda universum :D :love: Vad tycker du om Andromeda?

Ligger på soffan och väntar på att det ska bli dags att hämta på fsk. Trött som jag vet inte vad och fortfarande ont i halsen :down:

Ätit mellanmål. Tar nya tag med kosten nu. Äter på fasta tider och normala portioner. Är svårt när man pga medicinbiverkning ofta är hungrig :/ gärna 1 timme efter man ätit en stor portion...

Äntligen fått tag på ett paket som var skickat express till företaget, hem till chefens mamma (han bor på samma gård) för att det alltid skulle vara någon på plats och ta emot det, Postnord hävdade att det inte gick att leverera... :rage: skickade tillbaka det till Göteborg :banghead: sen studsa det mellan Örebro och Göteborg innan det landade på ica i stan och vi äntligen fick en avi så vi kunde hämta det... :meh: Lite roligt när det är ställt till företaget, de vill ha id för mottagaren :angel: Men utlämningsstället nöjde sig med mitt id! :D

Just nu har jag en så sjukt bra dag!
- Vågade gå till gyn för att kolla att allt stod rätt till
- Vågade där ta cellprov
- Vågade promenera över till MVC och kommer om ca en månad sätta i en typ av spiral (på rekommendation av läkaren på gyn)
- Hade ett hysteriskt bra möte med min handledare för min kandidatuppsats
- Lunch ute i solen (känner mig nästan lite solbiten i ansiktet)
- Fick skjuts till Rusta så att jag kunde köpa gigantiska (!) förpacknings med tvätt- och sköljmedel så att jag slipper bära hem i ryggsäck i små förpackningar hela tiden
- Gjorde en sjukt god kopp kaffe som jag sitter och avnjuter nu i sängen :D

WTF!!

Loggade precis in på skatteverket och jag ska tydligen betala (visserligen bara 480,- men ändå)

Hur i helskotta får de till det. halva året hade jag en resväg på lite över 10 mil t.o.r till arbetet samt köpt hus mm mm Hur i helvete kan jag ha betalt in för lite? Beror det på jobbbytet? Eller vad? Ingen sjukskrivning eller liknande förra året heller.

Sur så in i norden.

Måste åka o handla det ekar i kylskåpet,samtidigt får jag se vad det var dom brände upp tidigare,hoppas det bara var gräs och inte något av dom 2 husen o maskinhallen som ligger där.

Väntar på att denna extremt sega dag ska ta slut någon gång. Ska hämta kidsen och gå och hämta mina och sonens skor dom jag beställt :up: Men tiden står ju fasen still idag, så otroligt seeeg

Klart du ska spela ME, inget lindrar migrän och andra åkommor som att cruisa runt i ett rymdskepp och rädda universum :D :love: Vad tycker du om Andromeda?
Inte spelat hela spelet själv men tyckte de första timmarna var urdåliga och håller med om typ all kritik om det, tyvärr. Lillebror spelar och ger löpande uppdateringar om allt han stör sig på, haha. Så himla synd på en bra serie men shit happens. Det gick stadigt utför redan från ettan (som är vad jag spelar just nu) men tvåan är bra och trean är genomspelbar med moddar som ändrar slutet. Andromeda verkar vara utom räddning. :cry:

En del människor skulle inte få inneha tändstickor :banghead::banghead:
Hur korkad är man när man tänder eld på ca 1hektar hage som var obetad förra året full med lååååååååååååångt torrt gräs, med trästaket,med gaveln till stallet som en bit av hagstaketet och med en byggnad i hagen och turligt nog med blåsten från bonningshuset o grannhuset.
Nu har dom ingen byggnad i hagen längre,inget staket och en bränd gavel på stallet och ca 1hektar kolsvart mark , tur för dom att vi har brandkår i byn och att dom inte var upptagna med annat.
Hoppas det kostar ordentligt att ha brandkåren stående där i flera timmar .:idea::devil:

WTF!!

Loggade precis in på skatteverket och jag ska tydligen betala (visserligen bara 480,- men ändå)

Hur i helskotta får de till det. halva året hade jag en resväg på lite över 10 mil t.o.r till arbetet samt köpt hus mm mm Hur i helvete kan jag ha betalt in för lite? Beror det på jobbbytet? Eller vad? Ingen sjukskrivning eller liknande förra året heller.

Sur så in i norden.
Men reseavdraget måste du ju göra själv. Det går inte automatiskt. Jag får tillbaka några hundralappar, men efter reseavdraget borde det hamna på ca 13.000 kr.

From imorgon och några dagar framöver ska jag vara helt ensam hemma, vilket känns lite ångestladdat.
Låter kanske lite galet, men under mitt 25 år gamla liv har jag i princip max varit ensam någon enstaka natt :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 836
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 789
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår