Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från stallet. Ska dit om en timme eller så igen och tömköra en ponny. Idag ska katten operera ut två tänder, stackaren.
 
Slutade snusa igår kväll! Läste "Äntligen icke-rökare" pärm till pärm. Jag har varit kedjesnusare, så att ha varit snusfri sen 06.40 idag är en ganska stor sak ändå. Det är "bara" 2,5h och så länge har jag såklart varit utan snus innan. Men denna gången har jag inget sug - för jag vet att jag aldrig kommer snusa igen! Har lite pytteabstinens, men inget värre än att jag mer registrerar det. Är inte tjurig eller har värk. Jag hoppas att hjärntvätten jag gick igenom igår håller i sig, för detta känns otroligt lätt! :bump:
 
Slutade snusa igår kväll! Läste "Äntligen icke-rökare" pärm till pärm. Jag har varit kedjesnusare, så att ha varit snusfri sen 06.40 idag är en ganska stor sak ändå. Det är "bara" 2,5h och så länge har jag såklart varit utan snus innan. Men denna gången har jag inget sug - för jag vet att jag aldrig kommer snusa igen! Har lite pytteabstinens, men inget värre än att jag mer registrerar det. Är inte tjurig eller har värk. Jag hoppas att hjärntvätten jag gick igenom igår håller i sig, för detta känns otroligt lätt! :bump:
Det är så skönt att bli tobaksfri. Jag rökte förut men nu får jag andnöd av bara tanken. Rökstoppet kom mycket snabbt efter att jag pratat med en vän som berättade om ett sjukdomsfall som berott på rökningen och där varningstecken funnits innan. Dessa varningstecken hade jag haft :crazy:. Efter det samtalet har jag inte tagit ett enda bloss.
 
Delegera, säger dom till mig
Du kan inte gör allt själv, säger dom till mig
Men när jag delegerar och skiten ändå hamnar i mitt knä?!

Fick telefonsamtal i morse på väg till jobbet
"Hej vi har virkesleverans (till klubbhustaket som ska påbörjas i maj) till er"
B som ska föreställa projektledare och beställt skiten svara inte i telefon.
De fick ställa av det där jag tror det är minst i vägen (ingen aning om hur mycket det är) så delegerar jag väl till B att lösa problemet :meh:

Delegera, säger dom till mig. Ja jävlar va bra det blir när jag gör det :cool:

HÖG igenkänningsfaktor på det! :meh: Följs ofta av gnäll: "Men VARFÖR ligger virket/whatever där, det är ju HEELT fel!" Svaret blir alltid: "Ain't my problem" :devil:
 
Försöker lösa allt som samlat på sig under helgen och igår. Hade en skrotnatt med dumma drömmar om sambon dessutom... :(
 
Tillbaks på jobbet efter en morgon som startade helt fel pga av min kollega som är anställd som chaufför men kan inte prioritera så en annan fick åka och hyra släp, lasta en jävla massa så man knappt vågade köra (viktmässigt ok men att frakta stora häckar med plaströr på 6m inte det lättaste) vinden tog gärna tag i släpet också och dra sig iväg.

Gick bra men är otroligt störande. *morr, spott & fräs*

Nu laddar jag om med bästa tanthunden vilandes bredvid mig och sen blir det lunch med en gammal kollega. Dagen kan ju bara bli bättre :D
 
Sovit en stund. Gårdagens migrän vägrar släppa taget, så ska ta en tablett nu och strax gå ut med hunden. Förhoppningsvis försvinner det sista då så att jag kan motionera en ponny.
 
Ok.

Är det ryggskott du fått? Eller tror du det är annat? Det förstnämnda är ju bara att vänta ut. Annars låter det som något som behöver kollas upp.
Ryggskott är det inte. Mer nåt muskulärt Har varit hos vc men de skrev bara ut en rejäl dos smärtstillande jag inte kan äta och jobba samtidigt på.
Ska ringa runt till lite ryggkliniker och höra sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
402
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 348
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp