Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köp hem Calma åksjuketuggummin om du tål dom. Funkar jättebra för många, man blir inte trött som av tabletter och för kortare resor går det alldeles utmärkt att bara ta ett halvt. Det kanske kan lindra en del av obehaget i alla fall, även om det såklart inte påverkar orsaken :heart

Tack så jättemycket för tipset, det vore nog bra att ha i väskan! Innan har jag testat ingefäratebletter utan större resultat. Men det var ett tag sedan jag blev åksjuk senast, runt ett år sedan. Det verkar uppstå när jag är sänt av någon anledning, annars går det utan problem.

Tack så jättemycket för tipset, det vore nog bra att ha i väskan! Innan har jag testat ingefäratebletter utan större resultat. Men det var ett tag sedan jag blev åksjuk senast, runt ett år sedan. Det verkar uppstå när jag är sänt av någon anledning, annars går det utan problem.
Jag tycker att det är skönt med bara vetskapen om att dom finns inom räckhåll, det lugnar en hel del (i mitt fall beror det på att jag stressar upp mig för att jag tror att jag kommer bli åksjuk). Och så har dom lång hållbarhetstid i förpackningen :)

Har fått ett bakslag för nacken. Var ute och gick med hästen i skogen igår, och böjde mig under en del grenar. Det var uppenbarligen en tvärkass idé, för idag tog jag mig inte ur sängen på morgonen och sen jag väl kravlat mig upp har det krävts regelbundna vilopauser för att det ska vara hanterbart. Det känns som att hela huvudet sitter löst, och musklerna känns helt utmattade i sina försök att hålla det på plats. Fattar inte vad sjutton jag gjort för att orsaka det från början. Det är verkligen skittråkigt att behöva vila hela tiden :down:

@cili onödigt du fick bakslag jag som tog emot en grym nacke redan igår så trodde någon annan blev utan, tyvärr inte du som var den lyckliga.

Jag borde sova.
Jag surfar och har betalat räkningarna fick faktiskt några kronor mer kvar än jag trodde undra om jag ska unna mig en bussbiljett eller något :rofl:
Eller om jag ska fundera på om det kan vara bra till den där restskatten kanske.

/hallonsaft tycker inte om att vara sjukskriven och gillar inte heller ständig restskatt, vill ha +-0 på skatten och min lön :banghead:

Jag glömde solglasögon just igår, annars håller jag på att komma över att det känns lite löjligt att dra på solglasögon stup i kvarten.
Jag i princip lever i mina solglasögon nu! Förstår verkligen inte hur jag kunnat klara mig alla dessa år utan ett par slipade solglasögon, hej då huvudvärken :heart
Och nej, det är inte löjligt att ha solglasögon hela tiden :)

Jag har en liknande dag
Vad jag borde: panikjobba på magisterarbetet
Vad jag gjort: städat, storhandlat och lagat överambitiös lunch.
Har världens underbaraste handledare (eller jag har typ två stycken i två ämnesområden), men det känns som att de tror lite för mycket på mig bara :nailbiting:
Handledare 1: "Vi håller på att uppdaterar hemsidan inom forskningsprojektet, vi kommer lägga upp PM, texter, uppsatser så som din osv." Bli publicerad på universitetets hemsida?! :crazy:
Handledare 2: "Du koncentrerar dig på det här nu på kandidatnivå, sen skriver du såhär i din magisteruppsats och såhär i din doktorsavhandling" Min min: O_o:o

Jag i princip lever i mina solglasögon nu! Förstår verkligen inte hur jag kunnat klara mig alla dessa år utan ett par slipade solglasögon, hej då huvudvärken :heart
Och nej, det är inte löjligt att ha solglasögon hela tiden :)

Har världens underbaraste handledare (eller jag har typ två stycken i två ämnesområden), men det känns som att de tror lite för mycket på mig bara :nailbiting:
Handledare 1: "Vi håller på att uppdaterar hemsidan inom forskningsprojektet, vi kommer lägga upp PM, texter, uppsatser så som din osv." Bli publicerad på universitetets hemsida?! :crazy:
Handledare 2: "Du koncentrerar dig på det här nu på kandidatnivå, sen skriver du såhär i din magisteruppsats och såhär i din doktorsavhandling" Min min: O_o:o

Vad handlar din kandidat om? :)

Jag tycker att det jobbiga varit igång ett tag, sedan klingar det av lite under sommaren, åtminstone för mig, eftersom att ljuset ofta är lika skapt då. Men så kanske inte du upplever det? :/

Jag får utslag av sol och värme som blir psoriasis och sen övergår till brännsår. Jag måste vara heltäckt hela sommaren så jag avskyr verkligen när det går över 17 grader.

Vad handlar din kandidat om? :)

Väldigt förenklat så handlar den om balansen mellan tre stycken "makter"/aktörer (kyrkan, turism & kulturarv) och balansen mellan dessa med utgångspunkt i hållbarhet. Studieobjektet är domkyrkan i Visby och så skriver jag som en del av forskningsprojektet Hållbara besök som grundar sig i byggandet av den nya kryssningskajen.
Någonstans där i krokarna försöker jag formulera något klokt ^^ Har en officiell handledare/professor i kulturvård och så får jag hjälp av en professor i etnologi också.

Väldigt förenklat så handlar den om balansen mellan tre stycken "makter"/aktörer (kyrkan, turism & kulturarv) och balansen mellan dessa med utgångspunkt i hållbarhet. Studieobjektet är domkyrkan i Visby och så skriver jag som en del av forskningsprojektet Hållbara besök som grundar sig i byggandet av den nya kryssningskajen.
Någonstans där i krokarna försöker jag formulera något klokt ^^ Har en officiell handledare/professor i kulturvård och så får jag hjälp av en professor i etnologi också.

Det låter jätteintressant! Sedan är jag lite avundsjuk på möjligheten att få skriva uppsatser inom ett forskningsprojekt. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 841
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 799
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
373
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka