Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var till bilverkstaden idag för att få hjälp med byte till sommardäck. Och alltså, jag blir på så tokigt bra humör av att vara där. De är verkligen proffs på bra kundservice där! :D Tänk om alla bilverkstäder var så bra!

På tidigare ställen har jag varit med om att de inte tagit mig på allvar, för "kvinnor kan ju inget om bilar" eller för att jag haft en "fånig" bil, jag har stått och lyssnat på hur personal pratar med varandra och det är en jargong som jag avskyr osv. Ibland har det kombinerats med höga priser på allt jobb och noll respekt för kundens tid (typ, bokat in en kund kl 16, kunden får vänta i 40 min innan de ens börjar med något).

Dit jag tar bilen nu, där är de trevliga och respektfulla mot precis alla, behandlar inte folk olika baserat på kön eller vilken bil de har. De har helt ok priser och gör alltid allt precis vid de tidpunkter då de sagt att något ska göras, är alltid klara i tid osv.

12 h sömn på 3 dygn. Mycket mindre än vanligt. "chefen" säger en hel natts sömn inatt och vaken i morgon natt men jag vill fan köra slut på kroppen i hopp om att de där sista anfallen kommer snart så siktet inställt på ingen sömn alls och en powernap i morgon bitti i absoluta nödfall. Jag tänker att jag kompromissar lite och skriver ut mig efter nästa reggade ep-anfall eller senast måndag om jag inte ångrar mig.

Jag är så trött att jag vinglar när jag sitter och mår illa men ju sämre man mår desto snabbare kommer jag förmodligen härifrån. Såååå, nu jävlar! Uppesittarkväll, någon? ;)

edit: just det, liiiite, lite, knappt märkbar feber sedan 3 dagar med :p Idag är första gången som det hållit i sig hela dagen. Innan var det bara på kvällarna.

Mannen skickade ett galet sms som gjorde att jag erbjöd mig att tala med honom, enbart honom och med ljudfil på mobilen. Samtalet tog långt över en timme. Jag var lugn men obeveklig hela tiden. Han hittade på egna sanningar, gick diskret till personangrepp osv men jag höll mig lugn hela tiden. Frun kom in för att hon ville vara vittne vid två tillfällen, jag sa då att jag räknar till tre sen går jag om hon inte är borta och då blir det inget alls. Han kastade ut henne från stallet båda gångerna för hon vägrade gå och stängde dörren för henne. (Vi pratade i stallet)
Nu är i alla fall allt klart på ljudfil och jag har sagt upp mig själv med en månads uppsägning och han har godkänt det på både ljudfil och på papper. Frun har fortsatt skriva arga sms men henne ignorerar jag bara.

Vilken kväll!! Adrenalinet pumpar fortfarande. Men jag är så jäkla stolt över att jag inte gav mig, att jag höll mig lugn hela tiden :bow: och att få ner uppsägningen på papper. :bow:
Sen blev det lixom ett plus i kanten att han kastade ut frun. Det säger ganska mycket ;)
Blocka kärringen på tele.

12 h sömn på 3 dygn. Mycket mindre än vanligt. "chefen" säger en hel natts sömn inatt och vaken i morgon natt men jag vill fan köra slut på kroppen i hopp om att de där sista anfallen kommer snart så siktet inställt på ingen sömn alls och en powernap i morgon bitti i absoluta nödfall. Jag tänker att jag kompromissar lite och skriver ut mig efter nästa reggade ep-anfall eller senast måndag om jag inte ångrar mig.

Jag är så trött att jag vinglar när jag sitter och mår illa men ju sämre man mår desto snabbare kommer jag förmodligen härifrån. Såååå, nu jävlar! Uppesittarkväll, någon? ;)

edit: just det, liiiite, lite, knappt märkbar feber sedan 3 dagar med :p Idag är första gången som det hållit i sig hela dagen. Innan var det bara på kvällarna.
Får du ta emot besök där du är??

Får du ta emot besök där du är??
Ja det får jag. Det blir dock inte så mycket besök. Maken och barn har varit här ett par gånger men min bekantskapskrets inom de närmaste 25 milen är väldigt begränsad och vad gäller personer som vet att jag är här är det ännu färre.

Ja det får jag. Det blir dock inte så mycket besök. Maken och barn har varit här ett par gånger men min bekantskapskrets inom de närmaste 25 milen är väldigt begränsad och vad gäller personer som vet att jag är här är det ännu färre.
Men vart är du inlagd då?? Du behöver inte svara om du inte vill.

Mannen skickade ett galet sms som gjorde att jag erbjöd mig att tala med honom, enbart honom och med ljudfil på mobilen. Samtalet tog långt över en timme. Jag var lugn men obeveklig hela tiden. Han hittade på egna sanningar, gick diskret till personangrepp osv men jag höll mig lugn hela tiden. Frun kom in för att hon ville vara vittne vid två tillfällen, jag sa då att jag räknar till tre sen går jag om hon inte är borta och då blir det inget alls. Han kastade ut henne från stallet båda gångerna för hon vägrade gå och stängde dörren för henne. (Vi pratade i stallet)
Nu är i alla fall allt klart på ljudfil och jag har sagt upp mig själv med en månads uppsägning och han har godkänt det på både ljudfil och på papper. Frun har fortsatt skriva arga sms men henne ignorerar jag bara.

Vilken kväll!! Adrenalinet pumpar fortfarande. Men jag är så jäkla stolt över att jag inte gav mig, att jag höll mig lugn hela tiden :bow: och att få ner uppsägningen på papper. :bow:
Sen blev det lixom ett plus i kanten att han kastade ut frun. Det säger ganska mycket ;)
Men jäklar vad bra jobbat! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 882
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 813
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V