Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
John Blund har tydligen avslutat vårt fantastiska förhållande :meh:
Jag hoppas han gör nån annan därute väldigt lycklig i natt :devil:
Det är ingen fara, vi är många som är vakna ännu så du får sällskap här. ;)

John Blund övergav mig som tonåring så jag är van uppesittare.

Enligt lag så har ju Kriminalvården ett krav på sig att underrätta dig när Kukaset blir frigivning eller har permissioner. Har de underrättat dig tidigare när han varit ute på permis? Eller har han kanske inte varit ute på permis?

Detta är en klar fara. Vet man lite om återfallsförbrytare och om mäns våld mot kvinnor så vet man också om risken. MEN, och här kommer grejen, vi ska försöka att lägga energin där den behövs, eller hur? Ångestnivån blir bättre av att vi känner oss trygga och jag tror att du egentligen har rätt bra koll på läget hur du ska hantera ifall han kommer, eller hur? Du har redan planerat igenom allting och du har koll, visst är det så?

Såklart det skrämmer dig. Men än en gång, nu ska vi inte ha ångest i förskott. ;) Bättre att lägga energin där den behövs, dvs på dig och barnen och att ni ska må bra.

Kriminalvården kommer definivit ge er mer tid än ett par dagars varsel så ni kommer inte få en överraskning, utan hans frigivning kommer att vara ytterst planerad.

Hur tror du att han kommer att reagera, du som känner honom? Är han rätt så smart och rätt så vettig ibland eller ser han bara svart hela tiden? Kan han resonera med sig själv om vad som är smarta drag?
Jag tänker att har man suttit inne en tid så är det inte alla som är intresserade av att åka in igen på en gång. Då är man mer intresserad att ta ett par bärs med polarna, kanske träffa sin mamma, få gå en promenad i skogen, etc. Men du känner honom bäst av alla här, hur tror du att han kommer att reagera? Att han hotat är en grej, där vet både du och jag att mycket bara är snack. Frågan är om vi kan tänka rationellt på hur vi tror att han tänker.

Och så ska vi absolut inte glömma att Kriminalvården kommer att i god tid berätta för dig när han blir frigiven. Så även om ångestpåslaget idag är högt och väldigt obehagligt, så vet vi att det i alla fall är MINST 30 dagar kvar tills han möjligtvis blir frigiven. Och eftersom Kriminalvården inte hört av sig kan det vara ännu längre. I den trösten kan man ta ett djupt andetag och känna sig säker.

Och så tröstar vi oss med att en meteorit kanske möjligtvis förhoppningsvis landar rakt på anstalten där han sitter och gör ett stort hål av skiten. På 30 dagar kan mycket hända!
Målsägandemakten är rätt stark i Sverige. Jag fick ju ha en åsikt om huruvida han han skulle få permission över jul, vilket också är den enda permission jag blivit kontaktad om så han har inte haft några oövervakade permissioner i alla fall.

Jo, jag har en plan för mig. Jag har kämpat som en idiot för att komma hit jag är idag med att ta tillbaka mitt liv och omvärlden, han och min rädsla ska inte få styra.

Jag tror inte ungarna vet om att en eventuell frigivning närmar sig, brorsan har iofs frågat så jag antar att han/de har någon form av tanke. Jag litar på dem.

Jag tror ju att han är för feg för att göra nått, och skulle han göra allvar av hoten hade något redan hänt. Men jag har ju uppenbarligen missbedömt honom tidigare.

Första möjliga datum är 16/5. En och en halv månad fram i tiden. Så jag BORDE kunna sova lugnt. Och hur var det inga svenska fångar har rymt de senaste två åren?

En kan ju alltid hoppas. Eller att han självantänder?

@bumpo Det är en jättejobbig sits. Hade det "bara" varit du hade du säkert kunnat göra massa olika lösningar men att hota personer i din närhet blir ju svårare för dig. Du kan inte vakta överallt. Man får ta en dag i taget. Man kan ju hoppas att kukaset fått en liten utbildning av andra på kåken i hur man beter sig mot sina partners. Jag har för mig att de i hans kategori inte tillhör bland de mest populära på kåken.
*host harkel*
Jag kan, eller kan inte, ha sett bilder på ett misshandlat Kukas inifrån anstalten. Vilket jag inte skäms för att jag tyckte var tillfredsställande även om våld aldrig är okej.

Jag vet att jag kan hantera det här. För det mesta. Men ikväll vart det tufft. Men jag kommer göra allt i min makt för att skydda mina nära.

Målsägandemakten är rätt stark i Sverige. Jag fick ju ha en åsikt om huruvida han han skulle få permission över jul, vilket också är den enda permission jag blivit kontaktad om så han har inte haft några oövervakade permissioner i alla fall.
Men vad bra, då vet du att de inte kommer att svika dig denna gången heller. Inatt får du sova gott, det är ingen fara idag. Djupa andetag och acceptera att ångesten finns där. Den är möjligtvis lite tidigt och inte alls berättigad, men just idag är den här och då får vi acceptera att den är där och liksom lirka bort den med rationella tankar. Och du har ju mängder med rationella tankar! Du har ju stenkoll på läget! Misströsta inte nu.

Jag tror ju att han är för feg för att göra nått, och skulle han göra allvar av hoten hade något redan hänt. Men jag har ju uppenbarligen missbedömt honom tidigare.
Fast du har säkerligen haft rätt mängder av gånger också. Många fler än du haft fel. Och det är den känslan vi ska ta hand om nu. Du litar på din magkänsla och du litar på ditt eget omdöme. Han är för feg. Och jag som inte känner honom alls, och helt säker på att han är för feg om du säger att det är så, för i det stora hela så har han bevisat för sig själv och hela sin omgivning att han inte ens är man nog att kontrollera sig själv. Han är inte ens man att göra det som är rätt och bra för hans familj!! Han är en fegis och ett kräk.

Första möjliga datum är 16/5. En och en halv månad fram i tiden. Så jag BORDE kunna sova lugnt. Och hur var det inga svenska fångar har rymt de senaste två åren?
Du kan sova gott inatt. Ingen har rymt på två år!
Och vet du vad, så korkad är han inte att han rymmer om han bara har några månader kvar att sitta inne. Han är smartare än så och han kommer sitta tiden ut utan att försöka rymma. Och med den vetskapen så andas vi djupa fina andetag och släpper oron. Inatt är du och dina barn säkra. Imorgon också. Hela helgen faktiskt.

Så tänker vi rationellt att ingen behöver ha ångest över denna mannen innan Kriminalvården hört av sig och berättat om hans frigivning. Och även då kommer det finnas en plan hur allting kommer gå till och hur ni också ska förhålla er. De svek dig inte förra gången och de kommer inte svika dig denna gången heller! Lita på att du inte behöver oroa dig innan Kriminalvården hör av sig, de kan sina grejer!

*host harkel*
Jag kan, eller kan inte, ha sett bilder på ett misshandlat Kukas inifrån anstalten. Vilket jag inte skäms för att jag tyckte var tillfredsställande även om våld aldrig är okej.

Jag vet att jag kan hantera det här. För det mesta. Men ikväll vart det tufft. Men jag kommer göra allt i min makt för att skydda mina nära.
Jag kan förstå att du tyckte att det var tillfredsställande. Du faller väl under undantaget för personer som kan säga så utan att man höjer på ögonbrynen :p

Hur gamla är ungarna?

@EmmaW Vad skönt att ha det klart! Nu kan du ju ignorera frun :) Min partner går alltid runt med stora hörlurar på sig när han är bland folk. Det är långt ifrån alltid han har musik på vad jag förstod. Du kanske ska prova det när du riskerar att stöta på henne :)

Hehe :D Jag är ju i Norrland ute på bonnalandet (dvs bönder och entreprenörer) och det är ingen ovanlig syn att folk går in på ICA med lurarna på :rofl:

Guuuud vad kissnödig jag är! Det borde komma någon och kolla av skärmarna snart så man kan ta sig till toaletten. Jag ska väl inte behöva trycka på röda knappen..?

Jag tror att vi syftar på olika lurar. Jag menade hörlurar för musik ;)

Aha, fast de flesta har ju sådana med radio :D Jättekäcka med antenn som sticker upp :rofl:

Jag är absolut inte arbetsskadad eller påverkad av de jag jobbar med, inte alls :angel: Jag har fö fina Peltor-skydd på min hjälm och de fick jag av ett gäng borrare :p

Jag har tittat på "90 days to wed - happily ever after?" och skrattar gott åt att ingen tror att Mohamad är geniun och säger sanningen.

Så har jag kollat till giraffen, men hon kommer inte kalva. Suck. Vi kommer dö i väntan på att hon ska kalva.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 878
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 812
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka