Vad i jösse namn pysslar vi med? Del XXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på regnet som smattrar mot fönstren.
Bra, det har varit regnfritt ganska länge nu så det är knastertorrt i marken.
På väg till fikarummen för att hälla i en kopp te.

Blir inte klok på vart mitt paket tagit vägen. Skickades från Tyskland i torsdags, men har enligt Postnord inte nått Sverige ännu. Brukar ha det tre vardagar efter beställning.

Av allt regn som Smhi utlovat har det inte kommit en droppe i byn. Jag börjar bli allvarligt oroad över att kunna få tag på hö till vintern och betet blir bara gulare o gulare. Någon gång måste det komma regn här med!

Intar kaffe och funderar på om jag ska rida en sväng innan jobbet.

Kissen har varit borta ett dygn men är nu äntligen hemma men med ett bitsår i ena frambenet och haltar :down:

Av allt regn som Smhi utlovat har det inte kommit en droppe i byn. Jag börjar bli allvarligt oroad över att kunna få tag på hö till vintern och betet blir bara gulare o gulare. Någon gång måste det komma regn här med!

Det pissar här idag så ni hade gärna kunnat få det :meh: det är absolut inte torrt här och gräsmatte:devil: växer som attan :yuck:

Det pissar här idag så ni hade gärna kunnat få det :meh: det är absolut inte torrt här och gräsmatte:devil: växer som attan :yuck:

Bönderna här fick in ca hälften av mängden de brukar på första skörden, efter den har det inte ens börjat växa igen. Det knastrar under fötterna när man går och ingenting växer. Jag skulle mer än gärna ta en rejäl rotblöta här nu.

Jag har inga mer försäkringar än trafikförsäkring på bilen och moppen men så utsätter jag heller inte andra för risker. Jag har inte ens brandförsäkring för skulle kåken brinna skulle dom snabbt slå fast att jag tänt på även om jag inte ens var hemma, kåken finns liksom inget värde i och dom pinaler jag har i den går att ersätta.

Men du skulle ju inte heller stå och gråta i tidningarna för att inte fastighetsbolaget ersätter dina rökskadade saker eller fixar ersättningsboende efter en vindsbrand i fastigheten. För du inte har råd med något av ovanstående pga att du saknade hemförsäkring :cool:
True story

Senaste regnet som föll här var i fredag-lördag då det kom ca 25 mm totalt. Passade på att samla upp regnvatten då, så badkaret i trädgården är iaf fullt.

Bönderna här fick in ca hälften av mängden de brukar på första skörden, efter den har det inte ens börjat växa igen. Det knastrar under fötterna när man går och ingenting växer. Jag skulle mer än gärna ta en rejäl rotblöta här nu.

Helt sanslöst :crazy: Det värsta är ju att en skur räcker inte då, det behövs rejält dagsregn (som här nu).

Senaste regnet som föll här var i fredag-lördag då det kom ca 25 mm totalt. Passade på att samla upp regnvatten då, så badkaret i trädgården är iaf fullt.

Brunnen börjar sina (har eget vatten) och här har det kommit ca 3 mm på sju veckor. Nu får jag flytta hästarna till en granngård för jag har inget bete längre :(

Men du skulle ju inte heller stå och gråta i tidningarna för att inte fastighetsbolaget ersätter dina rökskadade saker eller fixar ersättningsboende efter en vindsbrand i fastigheten. För du inte har råd med något av ovanstående pga att du saknade hemförsäkring :cool:
True story
Nej verkligen inte, är man vuxen ansvarar man själv för vilka val man gör och vilka situationer man hamnar i.

Förberedelserna för sjösättning av båten går två steg framåt och ett tillbaka....hela tiden
Igår fick sambon på bägge dreven, men när han släppte ner ena låg växelvajern fel och böjdes. Bara åka och köpa ny växelvajer.
Kallt räknat med att ev sillunch i midsommar får intas i båtklubben. Förhoppningsvis i den sjösatta båten vid bryggan. Troligtvis själv medans sambon står på huvudet i motorrummet, men ändå.
Nästa år SKA jag åka båt midsommar om det så haglar och blåser halv storm :mad:

Ångestpåslag deluxe när jag imorse ringde mitt gamla jobb för att få tid för kaninen idag (tar hellre det än 9-12 mils resa, sambon har lovat följa med). Jag gillar mina gamla kollegor där, men inte cheferna (som var en stor anledning till att jag bytte arbetsplats, jag tror inte de förlåtit mig än för att jag "svek dem", som de sa).
Jaja, bara kaninskrället kan få hjälp så blir det nog bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 957
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 976
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 109
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka