Vad i jösse namn pysslar vi med? Del XXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förberedelserna för sjösättning av båten går två steg framåt och ett tillbaka....hela tiden
Igår fick sambon på bägge dreven, men när han släppte ner ena låg växelvajern fel och böjdes. Bara åka och köpa ny växelvajer.
Kallt räknat med att ev sillunch i midsommar får intas i båtklubben. Förhoppningsvis i den sjösatta båten vid bryggan. Troligtvis själv medans sambon står på huvudet i motorrummet, men ändå.
Nästa år SKA jag åka båt midsommar om det så haglar och blåser halv storm :mad:
Knäckta växelwirar har jag sett förr, samt hur det går när det snålas med byte av bälgarna. Sillunch 4 meter ner under ytan känns ju sådär kan jag tänka mig och försäkringsbolaget ersatte inget, det fick firman som skulle bytt bälgarna göra själv fast dom försökte smita från notan i det längsta.

McG - dykare-bärgare-båtmek. :cool:

Ansökan om namnändring har inkommit. Beräknas ta sex förbannade veckor :crazy:

Möjligt att jag kan åka på resan till Malaysia om de inte ändrar den vecka jag är där :crazy: Kongressen i Kina är ju något hotad just nu :cry: Det är avfärd den 14:e Augusti och tar minst två veckor för att få det nya passet. Det är ju liksom bara skit! Det tar ju faktist tid att få ett visa till Kina också :(

Här är det massa moln, hela tiden. Det hade ju inte skadat med liiiite mer sol i sommar! :meh:

Jag hittade en piggelin i frysen, det var bra. Borde jag köpa en lott nu? :angel:

Ja, men bara till sjuksköterskan för omläggning då. Fast hon skulle rapportera över till läkaren hur det såg ut, för läkaren vill följa för att eventuellt förlänga antibiotikakuren (ena omslaget var grönt igår...)

Hmm, grönt kan aldrig vara bra :( Hoppas att det börjar skärpa till sig snart!

Hmm, grönt kan aldrig vara bra :( Hoppas att det börjar skärpa till sig snart!
Nä, det är därför jag ska in på torsdag igen. Då blir det eventuellt odlingsprov också. Fanskapet verkar aldrig ta slut.
Idag önskar jag att det fanns frukost med hemleverans (gärna av modellen hotellfrukost dessutom, så någon kom och dukade fram en hel buffé på vardagsrumsbordet)

Nä, det är därför jag ska in på torsdag igen. Då blir det eventuellt odlingsprov också. Fanskapet verkar aldrig ta slut.
Idag önskar jag att det fanns frukost med hemleverans (gärna av modellen hotellfrukost dessutom, så någon kom och dukade fram en hel buffé på vardagsrumsbordet)

Ruskig otur att det strular med läkningen :(

Men tack! :heart Ja, jag kan tycka det med faktiskt. Det har varit lite väl mycket skit ett tag nu.
Ketchupeffekten vet du, allting på en gång så hoppas att det blir ketchuppeffekt nu igen när allt vänt och blivit positivt och så det fortsätter vara positivt läääänge. :up:

Själv funderar jag på att totalt ställa in all form av midsommarfirande, jag har alldeles för mycket att göra och då blir jag bara rastlös så, nä, midsommar får nån annan ägna sig åt för jag kommer att vara hemma och jobba. Jag har tappat känslan för helger, jag har bara måndagar i mitt liv.

Ketchupeffekten vet du, allting på en gång så hoppas att det blir ketchuppeffekt nu igen när allt vänt och blivit positivt och så det fortsätter vara positivt läääänge. :up:

Säkert? För jag och sambon behöver lite omvänd ketchup-effekt just nu.
Det är lite väl mycket Murphys-lag för tillfället.

Försökt ringa passexpeditionen hemmavid för att se om fem dagar för ett nytt pass fortfarande stämmer under semestertider. Men det är ingen som svarar :crazy:

Skatteverket verkar ju ha långa handläggningstider pga det. Känns just nu som att det vore bättre att åka hem och förhoppningsvis få passet på en vecka (Från ambassaden kan det ta 2-6 veckor. Jag räknar kallt med att jag har sådan tur att det tar hela sex veckor, därmed hela tre månader där det är riskabelt att åka någonstans :banghead: Tur att man har ett jobb där Juni är första månaden på 1.5 år där jag inte rest någonstans pga jobb). Gissa vad som händer i både Juli och Augusti och i September åker jag förhoppningsvis på semester :o

Här borta kostar passet mig 1400kr. Att åka hem för ett nytt pass kostar mig 350kr + 6000kr :grin: Resan jag undervisar på ger mig dock 7500kr och Kongressen i Kina går i runda slängar på över 6000kr som åker i sjön annars :(

Blir ju askalas kul om jag bokar flygbiljetter hem med det gamla passet, sen ändrar de namnet 1.5 vecka tidigare och jag fastnar i Malaysia (:crazy::angel::yuck:) och flygbiljetten är körd.

Säkert? För jag och sambon behöver lite omvänd ketchup-effekt just nu.
Det är lite väl mycket Murphys-lag för tillfället.
Enligt egen erfarenhet så går sånt där i skov, börjar det gå åt helvete så fortsätter det tills man nått botten,,,,,,,,vilket jag hoppas inte kommer att gälla eran båt för då blir det dyrt och tråkigt.

Förresten var 6000kr bara om jag kan boka båda fighten, men det går ju inte om namnet ska vara olika :meh: Så går det på en 10 000kr.

Det kostar på att vara utlandssvensk :up:

@Inglorion: Jag spekulerar bara, men kan det vara så att juni är en tung månad när det gäller namn (många som gifter sig, barn som föds etc) för Skatteverket? :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 957
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 976
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 109
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka