Vad i jösse namn pysslar vi med? Del XXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Inglorion: Jag spekulerar bara, men kan det vara så att juni är en tung månad när det gäller namn (många som gifter sig, barn som föds etc) för Skatteverket? :down:

Ja det tror jag med, men jag vågade inte skicka in i Maj får då hade det nog gått igenom på en gång istället :crazy:

Frågan är ju hur tillförlitligt de där sex veckorna är. Stämmer de så kan jag ju ordna med grejer, ändras det tidigare kan det bli riktigt dyrt och krångligt :crazy:

Frågan är ju hur snabba de är med att spärra passet när namnet ändras och hur snabbt Singapore får reda på det :angel: Jag gissar lugnt på omedelbart :meh:

Försökt ringa passexpeditionen hemmavid för att se om fem dagar för ett nytt pass fortfarande stämmer under semestertider. Men det är ingen som svarar :crazy:

Skatteverket verkar ju ha långa handläggningstider pga det. Känns just nu som att det vore bättre att åka hem och förhoppningsvis få passet på en vecka (Från ambassaden kan det ta 2-6 veckor. Jag räknar kallt med att jag har sådan tur att det tar hela sex veckor, därmed hela tre månader där det är riskabelt att åka någonstans :banghead: Tur att man har ett jobb där Juni är första månaden på 1.5 år där jag inte rest någonstans pga jobb). Gissa vad som händer i både Juli och Augusti och i September åker jag förhoppningsvis på semester :o

Här borta kostar passet mig 1400kr. Att åka hem för ett nytt pass kostar mig 350kr + 6000kr :grin: Resan jag undervisar på ger mig dock 7500kr och Kongressen i Kina går i runda slängar på över 6000kr som åker i sjön annars :(

Blir ju askalas kul om jag bokar flygbiljetter hem med det gamla passet, sen ändrar de namnet 1.5 vecka tidigare och jag fastnar i Malaysia (:crazy::angel::yuck:) och flygbiljetten är körd.

Vilket strulande! Hoppas att det går att lösa på ett smidigt sätt!

Ja det tror jag med, men jag vågade inte skicka in i Maj får då hade det nog gått igenom på en gång istället :crazy:

Frågan är ju hur tillförlitligt de där sex veckorna är. Stämmer de så kan jag ju ordna med grejer, ändras det tidigare kan det bli riktigt dyrt och krångligt :crazy:
Håller tummarna att det går igenom i tid! :up:

Sådana där tidsuppskattningar är luddiga, det är ju egentligen bara en uppskattning :(

Jag ska ha lunch om 45 minuter och eftersom jag planerar att stå ute och få frisk luft så hoppas jag att morgonens regn har upphört.

Det känns redan tomt och tråkigt här hemma. Hästarna har varit hemifrån i ca en timme sisådär :angel:

Det var något blött i luften ett tag, inget regn men fukt iaf. Man får vara glad för det lilla ibland :sneaky:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 937
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 973
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 027
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka