Försökt ringa passexpeditionen hemmavid för att se om fem dagar för ett nytt pass fortfarande stämmer under semestertider. Men det är ingen som svarar
Skatteverket verkar ju ha långa handläggningstider pga det. Känns just nu som att det vore bättre att åka hem och förhoppningsvis få passet på en vecka (Från ambassaden kan det ta 2-6 veckor. Jag räknar kallt med att jag har sådan tur att det tar hela sex veckor, därmed hela tre månader där det är riskabelt att åka någonstans

Tur att man har ett jobb där Juni är första månaden på 1.5 år där jag inte rest någonstans pga jobb). Gissa vad som händer i både Juli och Augusti och i September åker jag förhoppningsvis på semester
Här borta kostar passet mig 1400kr. Att åka hem för ett nytt pass kostar mig 350kr + 6000kr

Resan jag undervisar på ger mig dock 7500kr och Kongressen i Kina går i runda slängar på över 6000kr som åker i sjön annars
Blir ju askalas kul om jag bokar flygbiljetter hem med det gamla passet, sen ändrar de namnet 1.5 vecka tidigare och jag fastnar i Malaysia (

) och flygbiljetten är körd.