Vad i jösse namn pysslar vi med? Del XXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Srax dax att rulla till Eskilstuna efter 2 regbevis, ett till min "nya" bil (Renault Megane) som jag fick och ett till den andra bilen jag fick som jag skänkte vidare till kompisen. Det är fö. den Kangoon jag håller på att laga efter ett kamremsras. Alla delarna har kommit och ventilstyrningarna var fel ytterdimension men det visste jag om så idag har jag justerat dom och svarvat av 0,03 mm, alltså mindre än ett hårstrås tjocklek. Svarvspånet liknade damm. :D Tur jag har precisionsmaskiner. :up:

Passet spärras inte för att du byter namn.

Det var det jag varit i diskussion om! Men ambassaden har stängt för dagen så jag kan inte bekräfta här, det är ju möjligt att de har konstiga restriktioner osv i vissa länder här så det är bäst att kolla allt :) Vet att det funkar i Europa men jag vet inte om det är ok här.

För om det inte spärras innan det nya har kommit så kan jag få visa till Kina med det nuvarande passet och byta namnet på biljetterna bara :) Billigare än att åka till Sverige i alla fall :D (med bonus att jag slipper träffa familjen :o). Det kom ut nya regler för pass i April i år och jag är inte säker på att det som står på ambassadens sida är allt de har ändrat, det kan lika gärna vara andra regler de inte har tagit med där :)

Har ingen bra känsla för veterinärbesöket i eftermiddag....Ska börja med vandrande pinnar eller nåt tror jag, nåt jag inte fäster mig vid :(

Skulle lätt kunna somna nu. Börjar märkas att jag varit vaken sedan 3.30. Min söta lilla kisse tyckte att det var en bra tid på dagen att komma in med en sork som hon hade fångat. Fick mota ut henne tre gånger innan hon insåg att det var en uteleksak. :meh:

@hemlig Kram, hoppas det går bra med kaninen!

Hoppas i övrigt att @cili s ben skärper till sig och läker och att @Marita73 får regn. Här regnar det idag, blev ordentligt blöt på ridturen. Känns om jag glömmer folk? Är jobbigt att läsa ikapp, men alla som behöver får en kram och en uppmuntrande ryggdunk :)

Jag ska ta det piano resten av dan, landade så KLART lite snett när jag klev av hästen och knähelvetet som inte är ok än vek sig lite i sidled. Det gör ONT när det gör såna saker..

Hur är förslaget då?
Förslagen är:

Endast ett körfält i vardera riktningen på Kanalgatan plogas, och det körfält som inte plogas kan bli upplag för snö.

Flera parkeringar som ligger mellan Kanalgatorna får snöa igen, och även de blir upplag för snö.

Endast i undantagsfall lastas snö på lastbilar och köras till snötippen på Vitberget.

Ingen plogning på söndagar (för att slippa övertidsersättning).

Ingen sandning, utan man övergår helt till salt (för att slippa sopa ihop sanden på våren).

Gator i villakvarter plogas med bara fyra meters bredd istället för det normala som är mellan 5,5 och sex meter.

Turligt nog ansågs det vara för drastiskt men att man ens kommer på tanken :angel: undra om den som kom på fick fel svampar i maten :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 940
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 974
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 063
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka