Vad jag inte visste var fel?

Jag tror tandborsten får mest bakterier på sig från munnen? Flyger det verkligen runt så mycket bakterier i luften menar du?
Min står i sitt glas på en hylla..
Jag har inga vetenskapliga bevis alls för detta men i mitt huvud sprids det toalettbakterier runt i badrummet om en spolar med öppet lock.
 
Klipper naglarna när jag sitter vid datorn :angel: Och klipper klorna på katten när hon ligger vid datorn. Målar även naglarna och gör rent dem vid datorn. Mycket händer vid datorn.
 
Denna tråd påminde mig om en lite pinsam grej på ett bröllop en gång..:o

Till varmrätt serverades det röding, en sån fin portionsbit med skinn. Jag var lite nervös då jag satt mitt bland massa främlingar på typ minst 40 år, jag var 20-25 och ingen jag kände satt i närheten. Det blev då så att jag drack lite mycket för att känna mig mer bekväm och började prata rätt mycket med framför allt han mitt emot. Äter friskt och dricker och babblar för mycket. Han kollar lite konstigt ibland och jag tänker skärp dig nu, babbla inte så mycket! Börjar då kolla mig omkring längs långbordet och ser att på ALLAS tomma tallrikar ligger den fyrkantiga skinnbiten kvar så prydligt. Min är tom... jag har alltså ätit upp skinnet också, ingen annan. Inte så konstigt såhär idag kanske, är ju inte direkt galet att äta skinnet, men där och då dog jag av skam typ. :rofl:🙈
 
Fördiska för hand innan man radar in disken i diskmaskinen förstår jag inte. Absolut om diskmaskinen är dålig eller det är riktigt ingrodd mat som man måste lösa upp lite först men jag har en bekant som i princip diskar klart disken innan den körs i maskinen, all disk, och detta för mig är ett mysterium. Jag fördiskar ALDRIG.
 
Fördiska för hand innan man radar in disken i diskmaskinen förstår jag inte. Absolut om diskmaskinen är dålig eller det är riktigt ingrodd mat som man måste lösa upp lite först men jag har en bekant som i princip diskar klart disken innan den körs i maskinen, all disk, och detta för mig är ett mysterium. Jag fördiskar ALDRIG.

Är nog en kvarleva från när diskmaskin och diskmedel inte var riktigt så bra som dom är idag?
 
Fördiska för hand innan man radar in disken i diskmaskinen förstår jag inte. Absolut om diskmaskinen är dålig eller det är riktigt ingrodd mat som man måste lösa upp lite först men jag har en bekant som i princip diskar klart disken innan den körs i maskinen, all disk, och detta för mig är ett mysterium. Jag fördiskar ALDRIG.

Så gör min mamma. Jag vet aldrig om det är rent eller smutsigt i diskmaskinen hemma hos dem, alltid ett mysterium.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp