Vad jobbar alla med?

Sv: Vad jobbar alla med?

Jag jobbar med grisar, ansvarig för bb-avdelningen så det handlar om att se till att allt flyter på vid grisning, behandla sjuka djur och kastrera smågrisar bl a.

För det mesta ett roligt jobb som jag trivs bra med, även om jag trodde jag skulle ha ett annat jobb vid 40 års ålder. Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig ;)
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag driver företag ihop med min pappa inom motoreventbranschen, samt sysslar med handel med reservdelar m.m.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jobbar som boendestödjare på gruppboende för funktionshindrade.
Innan det, så var jag inom hemtjänsten.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

kl

Jag jobbar som städerska och har så gjort i 8 år. Städar på en låg- och mellanstadieskola med 200 elever och jag skulle ljuga om jag skrev att jag trivs som fisken i vattnet. Det är inte kul att städa efter människor, vuxna som barn, som inte respekterar en och resonerar "det kan städerskan städa upp". Men det går, eftersom det ger pengar. :)

Pluggar samtidigt till medicinsk sekreterare, eller det heter Hälso- och sjukvårdsadministratör egentligen om vi ska vara noga (utbildningen till med. sek. är bara på ett år) och det ska vi ju vara egentligen. Jag har gått ett år och är klar i maj 2014 så jag är mitt uppe i det. Det låter inte helt fel att vara administratörer, men allvarligt talat så hade jag nöjt mig med ett år om det gått eftersom jag hellre hade suttit i en vrå nånstans och skrivit i journalerna istället för allt annat :P Åh andra sidan vet jag att jag tycker så för att jag är nervös för nytt jobb sedan :P
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag är underhållstekniker och sommarjobbade som felsökande "akuttekniker" i en producerande fabrik. Så kul! Men tyvärr gick sommaren så fort och mitt vik tog slut och jag fick bli kvar som projektanställd och jobbar nu med teknisk dokumentation.
Funderar på att gå vidare och bli elektriker. "Alla" vill ha en elektriker
gulan
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Vilken rolig tråd!:)

Jag jobbar som sjuksköterska på en medicinavdelning i Hälsingland. Började där i juni när jag gått färdigt sjuksköterskeprogrammet och kunde inte trivas bättre! Trivs med jobbet, arbetsplatsen och framförallt med kollegorna:D. Mycket varierande arbete och så himla stimulerande och utvecklande både på yrkesplanet och som människa i övrigt då man får stöta på så otroligt många olika livsöden. Trivs även med att det är ett jobb som man får röra mycket på kroppen, annars skulle jag aldrig stått ut!
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Hej!

Jag jobbar som systemutvecklare/webutvecklare på en av sveriges största auktionssiter.

Jobbet består i det stora hela av problemlösning, vilket är superskoj om man inte är supertrött och inte har en fungerande hjärna (händer ibland).

/Lavinia
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag är i grunden gymnasielärare men arbetar nu som projektledare inom utbildningar.
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jobbar på en veterinärklinik som djurvårdare (tidigare kallades det djursjukvårdare). Kommer söka min legitimation till leg. djursjukskötare inom några veckor :D
Mitt drömyrke sedan barnsben (när jag insåg att jag inte ville vara veterinär, vilket jag först trodde var det enda yrke inom djursjukvården som fanns).
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag pluggar på läkarlinjen och jobbar extra, främst som vårdbiträde på somrarna men nu snart som läkarsekreterare också :).
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag jobbar som personlig assistent och har drygt 11 års erfarenhet av det. Läser också sista året på en master i miljövetenskap med inriktning på ekotoxikologi (tar tjänstledigt på deltid under terminerna).
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jobbar skift som processoperatör på en pappersfabrik. Kör indunstning och talloljekokeri, så länge det nu varar.. varslen haglar och jag är typ sist in.

/AA
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag är utbildad Socialpedagog och jobbar idag som skolkurator. Dock hänger jag fortfarande kvar på mina timjobb -kriminalvårdare i anstalt sedan 2 år tillbaka samt behandlingsassistent på ett hem för ungdomar 13-16 år.
Jag har inte riktigt "landat" än utan försöker hitta "min" plats -mitt önskejobb är att vara kurator på anstalten ;)
 
Sv: Vad jobbar alla med?

Jag är utbildad Civilekonom med en Masterexamen i Nationalekonomi med spetskompetens inom Statistik. Arbetar som Ekonomichef + att jag driver eget inom hästnäringen. Har fullt upp, minst sagt, men trivs strålande. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
787
Hästmänniskan Har varit på intervju i fredags ang ett hästjobb... har ett ganska högt ansett jobb i dagsläget, i chefs position, på en väl ansedd...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp