Vad jobbar du med?

Jag driver krog

Vet inte vad folk tror att det innebär?

Mycket jobb enormt ansvar, skitkul, alla dagar är olika. Kräver styrka, höga sociala skills, god fysik. Långa dagar oregelbundet schema. Träffar enormt mkt människor. Varierande arbetsuppgifter mkt bokföring, planering och personalhantering . Älskar mitt jobb.

Har jobbat m massor av annat bl.a. Kriminalvård, säljare, kontorsjobb och tidningsbud men återvänder alltid till restaurang :D

Jag jobbar med neurointensivvård, och har märkt att många har svårt att skilja akuten från intensiven, och är dessutom väldigt färgade av tex Cityakuten eller annan valfri sjukhusserie.
Det är inte heller som på filmer där patienter ligger ensamma i ett rum, utan det finns alltid minst en person hos dem, och vi har koll på besökare, eftersom avdelningens dörr är låst.

Det bästa med mitt jobb är att veta att man gör något viktigt för en annan människa, att få vara en viktig kugge i ett duktigt team.
Det sämsta är att man ibland kan känna sig så ruskigt maktlös, att livet kan vara så hjärtslitande orättvist.

Nåt jag tror jag har nytta av i ev framtida yrken är att kunna samarbeta i grupp (ibland under press). Sen är det ju bra att tex ha koll på HLR och annat sjukhusrelaterat som sår och sånt.

Jag har velat jobba på sjukhus sen gymnasiet, fortfarande jättenöjd över beslutet.

Jag jobbar i butik sedan, ja vad blir det... 17 år tillbaka! Dock arbetat i tre olika butiker, där jag är nu har jag jobbat i snart 8 år.

Hur tror folk att ditt arbete är och hur är det egentligen?
Får känslan ibland att folk tycker att det är et lågstatusarbete, kanske att det är slappt och att vem som helst kan göra jobbet lika bra, typ.
Men vi jobbar stenhårt! Jag jobbar heltid och det är i princip rätt in i kaklet varje dag! En vanlig dag börjar jag kl 6 och har två timmar på mig (oss) att få avdelningen fräsch och fylld tills vi öppnar. Och sen går det i ett. Det räcker inte att bananerna är maxade kl 8, de måste fyllas på igen.. typ kl 10.. och kl 12... och kl 15... osv. Speciellt min avdelning frukt och grönt behöver omvårdnad hela tiden. Inte bara fylla varor, det ska var rent och fräsht, vi ska serva kunderna, ordna med priser, skyltar, smakprover, orderhantering, varumottagning. En vanlig helg är jag rätt svettig kan jag säga ;) Går i snitt 20000 steg på en dag på jobbet. Slappt? Nej! Och speciellt på min avdelning så behövs även kunskap och engagemang till tusen. Det är ändå sveriges största frukt och grönt avdelning ;)

Vad är det bästa och sämsta med ditt yrke?
´Människorna! Främst kollegorna, vi jobbar i ett tight team där det är superviktigt att det fungerar. Och det gör det verkligen. Det jag skrev ovan kanske låter jobbigt, men om rutinerna fungerar och man har roligt på jobbet så är det ingen börda bara kul.
Men även att få arbeta med levande produkter, ingen dag är den andra lik... man måste använda både musklerna och hjärnan dagligen!
Det sämsta? Många skulle nog säga arbetstiderna, då man kan arbeta allt från tidiga mornar till sena kvällar, helger och högtider. Men jag vet inget annat så för mig blir det sällan ngt negativt. Men ok, att gå upp kl 5 på morgonen vänjer man sig aldrig vid hehe.

Vilka kunskaper och färdigheter kan du dra nytta av om du söker jobb inom ett helt annat yrke tror du?
Jag är van vid att hantera kunder, av all de slag! I vår butik är god service a och o och det kommer jag nog alltid bära med mig!

Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter?
Jag har aldrig pluggat , visste aldrig vad jag ville bli som yngre så kom aldrig till skott. Hade tankar om lärare, journalist, kriminalvårdare...
Men jag hamnade i en klädbutik där jag stannade i 9 år och på den vägen är det. Älskar att arbeta i butik så det kommer jag nog göra tills pensionen ;)

Jag är säljare på Ikea.

- Att jag kan alla produkter utantill, vart på lagret de ligger och hur det monteras.
I verkligheten är jag grymt på min avdelning men jag kan typ ingenting om resten av sortimentet.

- Det bästa är trevliga glada kunder som uppskattar hjälp. Vi har bra villkor och är ett trevligt gäng som jobbar mot samma mål.
Det sämsta är sura stressade kunder som har bestämt sig för att allt är fel, inte lyssnar, skäller, är allmänt otrevliga, ställer orimliga krav osv. Jag är en social person och gillar att hjälpa till men jag är inte omänsklig. Om en produkt är slut eller inte finns så kan jag inte trolla, oavsett hur mycket du vill prata med chefen.

Vilka kunskaper och färdigheter kan du dra nytta av om du söker jobb inom ett helt annat yrke tror du?
- Förmåga att hantera alla typer av människor. Att vara service minded. Lösa problem. Ta ansvar. Finns säkert mer.

Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter?
- Jag har ingen aning om vad jag ska bli när jag blir stor. Jag har inga betyg att läsa vidare på och ärligt talat vet jag inte ens vad det skulle vara. Jag har jobbat med djur tidigare och älskar det men jag uppskattar verkligen villkoren i handelsbranchen. Det går att växa inom företaget så jag skulle alltid kunna sikta på det.

Jag jobbar i butik sedan, ja vad blir det... 17 år tillbaka! Dock arbetat i tre olika butiker, där jag är nu har jag jobbat i snart 8 år.

Får känslan ibland att folk tycker att det är et lågstatusarbete, kanske att det är slappt och att vem som helst kan göra jobbet lika bra, typ.
Men vi jobbar stenhårt! Jag jobbar heltid och det är i princip rätt in i kaklet varje dag! En vanlig dag börjar jag kl 6 och har två timmar på mig (oss) att få avdelningen fräsch och fylld tills vi öppnar. Och sen går det i ett. Det räcker inte att bananerna är maxade kl 8, de måste fyllas på igen.. typ kl 10.. och kl 12... och kl 15... osv. Speciellt min avdelning frukt och grönt behöver omvårdnad hela tiden. Inte bara fylla varor, det ska var rent och fräsht, vi ska serva kunderna, ordna med priser, skyltar, smakprover, orderhantering, varumottagning. En vanlig helg är jag rätt svettig kan jag säga ;) Går i snitt 20000 steg på en dag på jobbet. Slappt? Nej! Och speciellt på min avdelning så behövs även kunskap och engagemang till tusen. Det är ändå sveriges största frukt och grönt avdelning ;)

´Människorna! Främst kollegorna, vi jobbar i ett tight team där det är superviktigt att det fungerar. Och det gör det verkligen. Det jag skrev ovan kanske låter jobbigt, men om rutinerna fungerar och man har roligt på jobbet så är det ingen börda bara kul.
Men även att få arbeta med levande produkter, ingen dag är den andra lik... man måste använda både musklerna och hjärnan dagligen!
Det sämsta? Många skulle nog säga arbetstiderna, då man kan arbeta allt från tidiga mornar till sena kvällar, helger och högtider. Men jag vet inget annat så för mig blir det sällan ngt negativt. Men ok, att gå upp kl 5 på morgonen vänjer man sig aldrig vid hehe.

Jag är van vid att hantera kunder, av all de slag! I vår butik är god service a och o och det kommer jag nog alltid bära med mig!

Jag har aldrig pluggat , visste aldrig vad jag ville bli som yngre så kom aldrig till skott. Hade tankar om lärare, journalist, kriminalvårdare...
Men jag hamnade i en klädbutik där jag stannade i 9 år och på den vägen är det. Älskar att arbeta i butik så det kommer jag nog göra tills pensionen ;)

Förstår dig! Jag jobbade mycket extra i butik under hela mn studietid( också frukt o grönt ) och jag tyckte det var toppenkul. Min " riktiga" karriār blev ju ngt helt annat ( juridik/ekonomi) men butik var faktiskt roligare på sätt och vis! För ett par år sedan gick jag i "pension" ( frivilligt, typ 25år i förväg ) och jobbar nu bara litegrann hemifrån, lite välgörenhet/frivillig insats etc. Men om jag skulle behöva jobba igen skulle det helst vara i butik!

Jobbar som medicinsk sekreterare. De flesta vet knappt om att vi finns haha. Ofta får jag frågan om det är samma sak som läkarsekreterare (det är det gamla namnet på yrket) och om det verkligen finns jobb som det? Grejen är att det är jättebrist och läkarsekreterare är inte så bra beskrivning på vad vi gör, vi skriver inte bara journalanteckningar. Vi hanterar väldigt mkt av allt det administrativa inom vården, sånt som ingen tänker på att någon gör. Vi ger också mkt service till läkarna och till viss del andra yrkesgrupper i vården. Det är till oss alla kommer när datorn strular eller när de inte vet var ngt papper ska skickas
Det bästa med jobbet är att man får en bra inblick i olika sjukdomar, behandlingar med mera, att känna att man kan ge bra hjälp och service till kollegor. På min arbetsplats jobbar vi som ett team vilket gör det väldigt roligt. Gillar också att det inte är ett jobb som är lätt att ta med sig hem, jag kan släppa jobbet när jag går hem vilket inte alltid varit fallet innan. Det sämsta är att det blir mkt stillasittande, kan ibland kännas lite enformigt när det blir mkt diktat och man inte kan bryta med ngt annat att göra. Man blir ibland lite trött i öronen när man skrivit mkt. Men det allra sämsta är lönen, vi skulle ha 2-3000 mer tycker jag i ingångslön.
Erfarenheten av att jobba administrativt, vara organiserad och vara serviceminded tror jag att jag skulle kunna ta med mig till nästa.
Jag har tagit lång tid på mig att komma på att jag ville jobba med detta, läste en termin till tandhygienist (skittråkigt), utbildade mig till ridlärare och jobbade med det några år, fick för mig att jag skulle bli förskolelärare (inte min grej alls) men hoppade av och sedan kom jag på att jag skulle söka till sekreterarutbildningen och äntligen blev det rätt. Men är glad att jag har vågat prova och ffa byta när jag insett att det inte blev rätt. Ridlärarjobbet var mitt drömjobb men även det har sina baksidor och nu njuter jag av att kunna ha hästarna bara på fritiden igen, helt på mina villkor.

Jag jobbar som vägarbetare .Det låter väl inte sådär kul .Typ någon som står och lutar sig mot en spade hela dagen.
Men jag har jobbat åt samma AG i 34 år och i början så var det mer inrutat då vi skulle ha order på allt vi gjorde men nu har vi en såkallad platt organisation så jag planerar mina dagar själv och ser vad som ska göras .Trivs bra med jobbet då det är fritt !
Första åren så jobbade jag på stenkrossen och efter ca 7 år så avyttrade vi den och jag gick över på mer lastmaskinsarbeten .Mina nuvarande arbetsuppgifter är Gruskörning med lastbil ,En hel del bergsprängning och manuellarbeten och vinterhalvåret är det snöröjning och trummtining .
Men då jag har blivit skadad så kommer jag antagligen att bli omplacerad innom företaget till lättare arbeten och lastmaskinsjobb klarar jag inte mer men lastbilen går skapligt !
Trivs som fisken i vattnet på mitt jobb då man få ta stort ansvar kanske mer än jag får betalt för .

Jag började min karriär som pottkusk på en långvårdsavdelning och det var en erfarenhet som jag tycker är bra att ha så får lära sig hur människor som är välldigt sjuka har det och får förståelse för det .Fick båda jobben som ungdomsplatts som det hette på den tiden då man inte kom in på gymnasiet .
Jobbade ett halvår på långvården och sedan på min nuvarande arbetsplatts .
Sökte in på skogsbruksskolan men det krävdes höga betyg som jag inte hade och året efter sökte jag El&Tele och kom in men blev bjuden fast jobb direkt efter mitt halvår på undomsplattsen så utbildningen jag har är grundskola och massor med utbildning inom yrket och har behållit samma jobb i 34 år !

Måste bara lägga till att jag är en av fem avdelningsansvariga, och har sen sommaren gått från ca 30h i veckan som "vanlig" anställd till heltid med månadslön i stället för timlön och dessutom jobbar jag bara var fjärde helg istället för varannan som jag gjort sen 1999, stooor skillnad och även fast jag jobbar mer så är det roligare, mer inspirerande då man har mer ansvar, och det känns nästan som jag jobbar mindre timmar nu... då måste man ju trivas ;)

Så spännande yrken! Finns väl en hel del man har lite fördomar om/otillräcklig kunskap om, mitt eget yrke är ett sådant.

Jag är tandtekniker. Antingen vet folk inte vad det är när man berättar eller så tror de att jag är en tandläkare. Helt fel, jag har inga patienter öht. Kort och gott, jag gör tänder. Andra inom mitt yrke gör bettskenor, blekskenor, proteser, tandställningar etc.

Det bästa är de personer som blir hjälpta av vårt hantverk. Senast idag fick jag höra om en tjej som nästan börjat gråta över sina nya fina tänder. Sånt är härligt! Det sämsta är helt klart tidspressen och det konstanta tävlandet mot klockan.

Jag är EXTREMT stresstålig (det måste man vara i mitt yrke), noggrann och hyfsat serviceminded. Att jag är en bra konstnär har jag nog inte så mycket nytta av någon annanstans.

Jag bestämde mig som 13-åring för att bli tandläkare men hamnade långt ner som reserv när jag sökte. Jobbade ett år inom hemtjänsten och blev varse om att daglig kontakt med människor och ett påklistrat leende inte var min grej och läste lite om de olika tandyrkena innan jag sökte igen. På tekniker stod det nåt i stil med konstnärliga färdigheter och hjälpa människor så jag sökte utan att eg veta så mycket mer än det, kom in och nu har det gått åtta år sen dess och det visade sig att jag var som klippt och skuren för det här yrket :p Jag stormtrivs verkligen och får utlopp för min konstnärliga ådra :D

Tja, det beror väl på vart man drar gränsen för ung. :p ;)
11996896_1058228690874643_8435332296768699588_n.jpg

Ja, jag har alltid gillat stora fordon och har nog haft lite fascination av lastbilar också, samt gillar att köra fordon. Har spelat mycket bilspel, som t ex Need for Speed m.m. Har väldigt lätt för att lära mig, har klarat alla mina uppkörningar på första försöket.
Jag brukar utmana mig själv i jobbet att göra det perfekt, det vill säga t ex att backa intill en brygga och stå spikrakt och speciellt sätta svåra backningar perfekt.

Ja, jag tycker det är ett kul jobb, jag får göra något jag tycker om (köra lastbil) samtidigt som jag utför mitt jobb. Jag kommer bli mycket ledsen den dagen jag inte längre kommer kunna köra, så jobbar med min kropp för att hålla så många år som möjligt, det är ändå ett relativt fysiskt krävande jobb trots allt, även om de får bort det mesta med hjälp av truckar och andra hjälpmedel.
Allt under 40 är ungt. :angel: ;)
Är det du på bilderna? Du är så jättefin och konstigt nog så passar du skitfint tillsammans med lastbilen. :love:
Konstigt därför att man förknippar lastbilschaffisar med gubbar som käkar falukorv och isterband, typ.
Wow, säger jag bara! :)

Allt under 40 är ungt. :angel: ;)
Är det du på bilderna? Du är så jättefin och konstigt nog så passar du skitfint tillsammans med lastbilen. :love:
Konstigt därför att man förknippar lastbilschaffisar med gubbar som käkar falukorv och isterband, typ.
Wow, säger jag bara! :)
Ah, jo då klassas jag fortfarande som ung. :p
Ja, det är jag på bilderna även om jag inte är arbetsklädd utan civilklädd.
Jag tror jag gömmer bilden när jag har arbetskläderna en varm sommardag när jag svettades ihjäl och väntade på flaket. :o
Kanske inte hur man föreställer sig en lastbilschaufför? :o
14445419_1404126096284899_2090347089_n.jpg

Hade endast t-shirten så under tiden vi lastade den dagen, den ville ändå inte sitta kvar och gled snabbt tillbaka, men var rätt skönt då det var 30+ den dagen. ACn i bilen var guld värd kan jag lova.

Intressant tråd! :)

Jag arbetar på en NGO med samordning samt som sakkunnig inom hedersrelaterat våld och förtryck.

Det bästa med mitt yrke är att jag faktiskt hjälper människor. Jag gör skillnad, varje dag. Jag får arbeta med något som jag verkligen brinner för och jag lär mig massvis varje dag.
Det sämsta med mitt yrke är att man aldrig blir klar, man kan aldrig göra tillräckligt, man kan kan inte hjälpa alla. Men så är det ju alltid här i världen.

Jag kan leda projekt, ge utbildningar, hålla föreläsningar, inspirera människor. Lyssna på svåra, tunga saker och hantera dem utan problem. Jag är bra på att hitta lösningar på problem och att koordinera olika instanser.

Jag har alltid haft ett brinnande intresse för mänskliga rättigheter; speciellt för kvinnor och minoriteter. Så för mig stod det mellan att läsa till socionom och att läsa samhällsvetenskap. Jag valde det senare men tror att oavsett val hade jag arbetat med något som liknar det jag gör idag. Jag älskar mitt jobb och känner att jag valt helt rätt.

Vad glad jag blir av att höra vad du jobbar med. :) Jag har faktiskt undrat lite på kul vad du jobbar med, ska jag erkänna. :o
Det märks verkligen här att du brinner för mänskliga rättigheter och feministiska frågor. :bow:
Då är det extra kul att höra att du jobbar med det också och är med och gör skillnad.
Jag tror att du passar perfekt på ditt jobb. :)

Ah, jo då klassas jag fortfarande som ung. :p
Ja, det är jag på bilderna även om jag inte är arbetsklädd utan civilklädd.
Jag tror jag gömmer bilden när jag har arbetskläderna en varm sommardag när jag svettades ihjäl och väntade på flaket. :o
Kanske inte hur man föreställer sig en lastbilschaufför? :o
14445419_1404126096284899_2090347089_n.jpg

Hade endast t-shirten så under tiden vi lastade den dagen, den ville ändå inte sitta kvar och gled snabbt tillbaka, men var rätt skönt då det var 30+ den dagen. ACn i bilen var guld värd kan jag lova.
Snygging! :)

Jag jobbar på bibliotek, som biblioteksassistent. Jag tror den stora fördomen är att vi sitter och rullar tummarna eller läser en god bok om dagarna.
Jag är placerad på s.k. katalogavdelningen, där min primära uppgift är att ta hand om nyinkomna böcker. (lite som julafton varje dag, packa upp paket!) Där jag utrustar och lägger in böckerna i vårt system. Ibland är det inga paket som kommer, ibland är det många, så dagarna kan variera. Laga och plasta böcker är också en daglig syssla. Utöver det har jag hand om fakturor, inköp av nya böcker och biblioteksmaterial som behövs på biblioteket eller på filialer. Och hjälper till där det behövs, allt från att sätta upp böcker till att ta hand om något evenemang som händer på biblioteket. Plus då så har man ett pass om dagen(2½-3h) i biblioteket där man står i receptionen.
Läsa böcker? Det får vi göra på fritiden, ingen avsatt tid till det även om man hade önskat.. Rulla tummarna? det blir det på morgnarna när man ska logga in sig i datorn/mail och systemet då det tar en ca 5min om datorn är på bra humör.

Det bästa är besökarna/låntagarna som kommer in och har frågor/behöver hjälp. Och det känns väldigt roligt att ha kunnat hjälpa med allt från kopiering till att hitta en bok. Samt kollegorna är underbara. Och flextiden är super!
Det sämsta kan ändå vara de låntagare som inte riktigt förstår förseningsavgift/kösystem och skäller ut en när de lyckats få en förseningsavgift på 4kr.
Samt när tekniken strular och besökarna har en vision att vi ska kunna laga allt inom det tekniska, och att vi ska veta precis allt vad som händer runt om lokala staden/Sverige/världen på studs.

Servicemind och tjock hud har jag nog lärt mig som mest under tiden jag har varit här.

Jag hamnade här genom bananskal. Visste inte vad jag jag skulle bli, läste till webbdesigner, sedan programmerare. Efter det arbetslös, och hamnade till slut på biblioteket som bokuppsättare. Jag lyckades hålla mig fast, åtog mig mer jobb och hjälpte till där jag kunde och blev erbjuden fast tjänst efter 2 år.

Jag jobbar som audionom.
Det är typ ingen som vet vad det är så om det finns någon särskild bild av arbetet vet jag inte.

Det bästa med jobbet är att vi hjälper väldigt många att få vardagen att fungera lite bättre. Dom flesta är väldigt tacksamma för den hjälpen dom får.
Det sämsta är samtidigt som det är det bästa alla våra kunder. Ibland skulle jag inte vilja träffa en enda människa på jobbet.

I ett annat yrke skulle jag ha fördel av att jag är van att träffa mycket folk och vara serviceminded.
Jag har vana av kassa och försäljning.

Jag jobbar inom Stockholms vanligaste yrke: systemutvecklare/programmerare.

Jag tror folk i allmänhet inte vet vad programmeing faktiskt är och de har en bild av att man måste vara kille och nörd.

Många är just det också (kille och nörd) men det är inte särskilt svårt att bli en medelmåttlig programmerare.

Det sämsta med yrket är att det är så otroligt frustrerande att stöta på problem för hur saker ska lösas dagarna i ända. Det bästa är känslan när man löser problemen! Sen är jobbet flexibelt och med hög lön.

Som systemutvecklare kan jag lätt bli testare eller projektledare om jag önskar att byta bana.

Jag halkade in på utbildningen utan tidigare intresse men har aldrig ångrat mig!

Min officiella titel är butikssäljare och jag håller med tidigare skribenter om att det ofta ses som något vem som helst kan göra. Saken är bara den att arbetsuppgifterna som butiksanställd kan skifta oerhört beroende på arbetsplats. Då jag arbetande på Systembolaget var min roll ganska klassisk. Fylla på varor, sitta i kassan och guida kunder. Idag arbetar jag i cykelbranschen och det går inte ens att jämföra. Visst säljer jag fortfarande, men jag är också någon form av alltiallo. Ett urval av vad jag sysslar med:
Klagomur - missnöjda kunder hamnar hos mig och det är mitt jobb att lösa det så alla blir nöjda.
Servicerådgivare - jag ringer många samtal till kunder åt verkstadens vägnar. Är det dåliga nyheter faller det princip alltid på mig att delge kunden.
Spindeln i nätet - jag håller koll på pågående kund- och verkstadsärenden och sköter kontakten med tillverkare och liknande.
IT - bygger och uppdaterar hemsida. Tar hand om datorer och skrivare.
Problemlösare - en kund vill ha något och det igår. Då jagar jag över halva Europa om det är nödvändigt.
Verkställare - mina chefer får en idė om något, vad som helst, och jag fixar. Senast handlade det om en utbildning för verkstadspersonalen.
Föreläsare/reklam - händer att jag får göra annonser och trycksaker samt hålla lite föreläsningar om cykling.

Det enda som jag egentligen slipper är väl ekonomi, tack och lov.

Det bästa med mitt jobb är att det är så omväxlande. Det kan hända vad som helst och jag får aldrig tråkigt. Det är också väldigt fritt och jag har fantastiska chefer. Det sämsta torde väl vara att jag jobbar konstant under säsong och man kan inte räkna med att lediga dagar förblir just lediga.

Jag skulle bli lärare egentligen, men efter 4 år på utbildningen hoppade jag av och sedan hamnade jag bara här.

Jag jobbar som IT-chef på ett stort internationellt företag. Förenklat kan man säga att jag jobbar med den den dagliga driften av vår infrastruktur (nätverk, fiber, servrar mm) samt med våra onsite-tekniker (helpdesk).

Folk tror nog jag mestadels sitter framför datorn och knappar samt sitter i möte mestadels hela dagarna. De som kommer på besök tycker nog vi fikar en hel del oxå ;)

Det bästa med jobbet är att det är otroligt varierade arbetsuppgifter, vilket jag trivs väldigt bra med. Det kan vara allt från att jobba i och/eller leda olika projekt då byggnader ska byggas om och man ska ha in ex fiber eller wifi, eller bygga om kommunikationsrum, ha möten med leverantörer, planera utrullningar av globala projekt, informera kunder och komma överens om ev nedtider. Planera servicehelger, Stödja vid incidenthantering och lösning av problem. Sedan gillar jag att det märks att det är ett otroligt viktigt arbete det vi gör för att fabrikerna ska kunna producera det vi tillverkar.

Nackdelen är att det händer så otroligt mycket hela tiden så det är svårt att hinna jobba förebyggande och med förbättringsarbete. Ofta känns det som man mestadels släcker bränder och alltid ligger ett halvt steg efter. Stora incidenter får väldigt stort fokus och man släpper allt man har för händerna för att de ska lösas så snabbt som möjligt.

Jag skulle kunna återanvända väldigt mycket av min kunskap även om jag inte skulle jobba inom IT framöver. Jag har ingen traditionell IT-bakgrund utan har egentligen en bakgrund/utbildning inom servicesektorn (rese/turism) och de utbildningar jag har idag - ekonomexamen och ett antal kurser inom systemvetenskap har jag läst parallellt med jobbet. Jag halkade in på IT-spåret för 7 år sedan och sedan har jag jobbat mig upp till den tjänst jag har idag. Jag har aldrig planerat att arbeta med IT och när jag var yngre var det polis jag ville bli.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 222
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
791
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 158
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 214
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka