Vad jobbar du med?

Hur tror folk att ditt arbete är och hur är det egentligen?
Vad är det bästa och sämsta med ditt yrke?
Vilka kunskaper och färdigheter kan du dra nytta av om du söker jobb inom ett helt annat yrke tror du?
Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter?

Mitt arbete anses nog i många oinsattas ögon som : torka skit :p

Det bästa med mitt yrke är att man gör skillnad för människor och att man faktiskt tar hand om den tidigare generationen. Man försöker göra sitt allra bästa med små resurser för en relativt utsatt grupp i samhället.

Det sämsta: man är underbetald, alltid underbemannade och det sliter på en psykiskt/fysiskt.

Jag är stresstålig, duktig på att bemöta människor i alla tänkbara situationer samt socialt kompetent. Det tror jag att jag kan ha nytta av i de flesta yrken.

Jag visste inte att jag skulle sluta som undersköterska inom äldrevården. Jag skulle bli polis. Vad jag kommer jobba med i framtiden vet jag inte men jag vill ha en förändring.

När man läser om allas gärning i den här tråden blir man glad och inser att det finns så himla många duktiga medmänniskor som gör stora insatser för att få det här samhället att fungera, på så många olika sätt. Att vara stolt över sitt yrke och sitt arbete/arbetsresultat är viktigt, helt oavsett vad det handlar om.

Ni är fantastiska, allihop!

Jag jobbar som marknadsanalytiker och folk tror kanske att jag sitter och Googlar saker hela tiden. Det är mycket research, men även om vi använder Google som ett verktyg så är det långt ifrån det jobbet går ut på. Det handlar om att titta på produktlanseringar, marknadsföringskampanjer, akademiska studier, sociala medier och artiklar av olika slag. Att se och analysera samband, upptäcka trender samt tecken på trender, och att sedan kunna presentera detta på ett begripligt sätt till företag och/eller privata aktörer inom industrin.

Det bästa är det "frihet under ansvar" det innebär. Jag jobbar på ett väldigt litet företag, och ingen bryr sig egentligen riktigt om när och hur jag jobbar så länge jag har mina projekt klara till deadline. Det är också väldigt spännande och intressant för mig personligen, då vi är inriktade på träning- och närings-industrin vilket är två områden som jag älskar. Och så har jag finfina kollegor, där vi alla har olika nationaliteter vilket innebär att det blir många intressanta kulturella diskussioner!

Det sämsta är känslan man ibland får av att greppa efter halmstrån. Ibland blir vi ombedda att undersöka en trend som kanske inte är så stor än, men innan vi gått igenom exakt varenda möjliga källa så kan vi inte säga till kunden att vi inte hittat något stöd för den, till exempel. Ibland blir vi även ombedda att undersöka något som jag personligen tycker är dödstråkigt och har noll och inget personligt intresse för allt (modersmjölksersättning, till exempel), och då känns det projektet dubbelt så stort och segt jämfört när jag får titta på en produktkategori som jag faktiskt kan relatera till själv (proteinyoghurt, till exempel). Sedan är jag väldigt ny på jobbet också, vilket innebär att jag inte riktigt är upplärd än och att jag inte har samma naturliga tänk som mina kollegor. Det gör att jag ibland känner mig lite vilsen och uppgiven, men det lär ju försvinna inom de närmsta månaderna.

Vilka kunskaper och färdigheter kan du dra nytta av om du söker jobb inom ett helt annat yrke tror du?
Jag har lärt mig att identifiera relevant information på ett helt annat sätt, samt att analysera data och hitta samband. Min hjärna blir alltså ganska vältränad på det sättet. Får även en väldigt bra inblick i industrin, förståelse för hur företag tänker rent strategiskt samt hur beslutsprocessen fungerar i företag av olika storlekar. Sedan presenterar vi för kunder, på mässor och konferenser av olika slag vilket naturligtvis också ger mycket bra erfarenhet.

Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter?

Jag ville bli journalist men var inte säker på att det var värt att lägga en massa år på utbildning för att sedan ha en sannolikt mycket instabil framtid karriärsmässigt. Försökte då hitta något där jag kunde få skriva, skapa innehåll och använda min kreativitet på annat vis och kom fram till att marknadsföring på universitetet nog kunde vara något. Det här jobbet halkade jag dock inpå tack vare en god vän, och det var främst industrin som lockade mig även om jag kommit att inse att själva yrket passar mig mycket bra också.

Senast ändrad:
Jag jobbar som biståndshandläggare med inriktning mot äldre.

- Hur tror folk att ditt arbete är och hur är det egentligen?
Det beror väl lite på hur pass insatt personen är, men en helt oinsatt har ju oftast bara sett det som kommer fram i tidningen; dvs när någon inte får plats på äldreboende. De tror därför att vi sitter och gottar oss i andras olycka. De som är mer insatta vet att vi gör väldigt mycket och allt vi kan med små medel och ständig tidspress.

- Vad är det bästa och sämsta med ditt yrke?
Det bästa är att jag kan göra så stor skillnad för en människa, skapa trygghet och mening. Det sämsta är de gånger det är omöjligt att motivera bifall på den hjälpen personen ber om, att få skäll på mig som person då (fast jag har full förståelse för vad de VILL, men frågan handlar inte om vilja utan om behov). Sen är det klart att vissa klienter fastnar mer i minnet än andra, och att det är tråkigt när de dör. Det är ju dessvärre oundvikligt inom detta område.

- Vilka kunskaper och färdigheter kan du dra nytta av om du söker jobb inom ett helt annat yrke tror du?
Oj, jag är duktig på att planera och strukturera, van att vara spindelni nätet och hålla i möten.

- Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter?
Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor, men det är i det här området med utsatta människor känner jag. Jag är snart färdig socionom, så utbildningen är helrätt. Vi får se vilket område som blir nästa. Jag vill helt klart prova fler saker i allafall. :)

Jobbar som kyrkogårdsarbetare. Folk tror ofta att jag hanterar lik och gräver gravar hela tiden. Verkligheten är att majoriteten av arbetsuppgifterna handlar om grönyteskötsel, dvs klippa gräs, beskära växter och rensa ogräs. Vi hanterar inte döda människor utan vi är endast med vid själva grävandet av graven och sedan efteråt när hålet ska fyllas igen.
Folk tror ofta att det är hemskt att jobba på kyrkogård. Att vi går runt där och är ledsna och nedstämda hela dagarna för att vi jobbar på en kyrkogård där det bara är en massa döda människor och ledsna anhöriga. Verkligheten är att vi har väldigt roligt och man lär sig att hantera miljön och göra det till en vardag.

Det bästa är den uppskattningen vi får från besökare och anhöriga som uppskattar det arbetet vi gör.

Jag kan dra nytta av min erfarenhet att hantera människor som befinner sig i många olika faser av livet och många olika sinnesstämningar. Många av besökarna vi möter är glada och tacksamma, vissa är ledsna, vilsna, uppgivna och nedstämda.

Jag visste inte att jag ville jobba med detta innan jag redan gjorde det. Först var det ett jobb i mängden, en lönecheck i slutet av månaden. Nu är det en branch jag vill avancera inom och gå vidare till andra befattningar.

Jag jobbar som bussmekaniker på ett stort bolag som sköter större delen av kollektivtrafiken i Stockholm.
Alltid haft intresse för bussar och började som busschaufför men pallade inte stressen, utbildade mig vidare till mekaniker och nu jobbar jag som det.
Många tror att mitt arbete är tungt, tungt och återigen tungt. Det blir så tungt som man själv gör det och jag är mer inriktad på el och programmering. Visst, lite slitgöra blir det men inte så mkt som folk tror.
Det bästa med yrket är att få hålla på med bussar. Jag älskar bussar. Sen motionen man får på köpet är inte så pjåkigt och man är i rörelse hela tiden.
De sämsta i mitt fall är om de blir just tungt för jag är reumatiker. Sen är de inte så kul om man står där och inte kan lösa ett problem och måste skicka iväg bussen till en extern verkstad.
Sista frågan vet jag inte. Kan nog söka som bilmek eller något annat fordonsrelaterat. Men har inga planer på att sluta jobba som bussmekaniker.
Jag hade inte en tanke på att bli mek, men ju mer buss jag körde desto mer intresserad blev jag av de som fanns under ytan.

Jag jobbar för närvarande deltid som personlig assistent (främst åt en brukare men även som behovare hos några andra) med samordningsansvar vilket inte alls var vad jag hade tänkt mig från början. Pluggade miljö- och hälsoskydd, hoppade av, halkade in på ekonomi och jobbade med det några år innan jag brakade in i väggen med en långtidssjukskrivning som följd.

Men ja, jag trivs i det stora hela bra. Det absolut bästa med mitt jobb är glädjen hos min primära brukare och hens vänner/bekanta. Det händer så mycket kul inom fritidsberksamheterna och min brukare är väldigt aktiv så det finns en stor frihet till att hitta på grejer ihop. Jag har även lärt mig otroligt mycket om mig själv, andra människor och om kommunikation/arbetssätt beroende på funktionsvariation. Jag älskar också att jag har möjlighet att planera och styra upp vissa grejer som ex utflykter där jag sen får ta del av resultatet och ser hur uppskattat det är. Även kontakten med vården är nästan bara positiv, det är så fantastiskt fint att se när allt jobb vi assistenter lägger ner på ex träning ger märkbara resultat även hos sjukvården.

De stora nackdelarna med mitt jobb är att det kan vara otroligt tungt fysiskt (ibland saknas liftar, det är trångt och vi jobbar i dåliga arbetsställningar) och psykiskt (vissa dagar är kaos och ibland är tålamodet inte på topp, samt att vissa brukare liksom kryper under skinnet på en med sin negativa inställning och miserabla tillvaro). Det är också svårt att få till förändringar som skulle göra tillvaron enklare för alla vilket ibland får mig att känna att jag bara bankar huvudet in i en vägg konstant.

Beroende på vem jag pratar med så finns det väldigt olika bild av vad jag gör på jobbet, men de flesta i min närhet vet ju att vi går på konserter, hänger i stallet och badar så jag tror att det kan uppfattas rätt så soft. (Om jag inte gnäller på att det är tungt då). Min far som av olika orsaker ser mig när jag jobbar har nog ändå bäst förståelse för jobbet utav de utomstående. Men ja, annars möts jag ofta av inställningen att jag typ är som en barnvakt som mest slappar och fikar på jobbet :grin:

Rent generellt tror jag att mitt jobb är bra på så vis att lågaffeltivt bemötande är vettigt i många fler situationer. Och jag har mycket enklare för att hantera människor nu gentemot tidigare. Men annars skulle jag nog mest säga att min personlighet lämpar sig rätt bra för assistentrollen när den är så fri som den är för mig, betydligt bättre än för många andra yrken :D

Jag jobbar som bussmekaniker på ett stort bolag som sköter större delen av kollektivtrafiken i Stockholm.
Alltid haft intresse för bussar och började som busschaufför men pallade inte stressen, utbildade mig vidare till mekaniker och nu jobbar jag som det.
Många tror att mitt arbete är tungt, tungt och återigen tungt. Det blir så tungt som man själv gör det och jag är mer inriktad på el och programmering. Visst, lite slitgöra blir det men inte så mkt som folk tror.
Det bästa med yrket är att få hålla på med bussar. Jag älskar bussar. Sen motionen man får på köpet är inte så pjåkigt och man är i rörelse hela tiden.
De sämsta i mitt fall är om de blir just tungt för jag är reumatiker. Sen är de inte så kul om man står där och inte kan lösa ett problem och måste skicka iväg bussen till en extern verkstad.
Sista frågan vet jag inte. Kan nog söka som bilmek eller något annat fordonsrelaterat. Men har inga planer på att sluta jobba som bussmekaniker.
Jag hade inte en tanke på att bli mek, men ju mer buss jag körde desto mer intresserad blev jag av de som fanns under ytan.
Du har alltid haft intresse för bussar? Vilken skön grej. :D:up:

Jag är ekonom. Folk tror nog att man sitter på sitt kontor med en massa papper, pärmar och en dator. Och det stämmer rätt bra, iallafall hos mig :D

Just nu kopplar jag ihop mitt yrke väldigt mycket med min arbetsplats. Fördelen med det jobb jag har är att jag har väldigt mycket frihet, jag får komma och gå hur jag vill bara jag gör mina timmar. Jag arbetar nära chefen och jag får vara ifred :angel:
Det jag inte gillar är allt stillasittande, samtidigt som det är en av anledningarna till att jag valde att utbilda mig till ett kontorsyrke.

Alltså.. Jag är fortfarande inte säker på att jag hamnat helt rätt.
Jag ville ha en bra utbildning i ryggsäcken. En bred grund att stå på med möjlighet att avancera och att jobba inom olika områden.
Med skador i kroppen så ville jag inte ha ett jobb som krävde kroppsarbete. Resonerade att även om jag hamnar i rullstol så vill jag inte bli utan jobb.
Jag har dessutom gjort mitt inom vården och är fruktansvärt trött på att jobba med människor.
En dröm sen barnsben har varit veterinär, men nu skulle jag inte vilja jobba med det.
Jag gillar siffror och kan sitta i timmar med excel och kalkyler för att det är kul. Är av naturen mycket ekonomiskt sinnad.
Så därför läste jag Ekonomprogrammet. Vi får se vart det leder, har bara jobbat med detta i 1½ år. Ibland är det bra tråkigt med papper och datorn, men överlag är jag nöjd med mitt val :)

Tja, det beror väl på vart man drar gränsen för ung. :p ;)
11996896_1058228690874643_8435332296768699588_n.jpg

Ja, jag har alltid gillat stora fordon och har nog haft lite fascination av lastbilar också, samt gillar att köra fordon. Har spelat mycket bilspel, som t ex Need for Speed m.m. Har väldigt lätt för att lära mig, har klarat alla mina uppkörningar på första försöket.
Jag brukar utmana mig själv i jobbet att göra det perfekt, det vill säga t ex att backa intill en brygga och stå spikrakt och speciellt sätta svåra backningar perfekt.

Ja, jag tycker det är ett kul jobb, jag får göra något jag tycker om (köra lastbil) samtidigt som jag utför mitt jobb. Jag kommer bli mycket ledsen den dagen jag inte längre kommer kunna köra, så jobbar med min kropp för att hålla så många år som möjligt, det är ändå ett relativt fysiskt krävande jobb trots allt, även om de får bort det mesta med hjälp av truckar och andra hjälpmedel.
Jag tycker du är så himla cool med lastbilarna!.
Nu låter det som jag går i högstadiet. :D

Jag är biträdande lektor på ett universitet.

En vanlig bild är att det innebär att man är lärare, helt enkelt. Att man har långa sköna sommarlov och så. Egentligen så har jag bara 30% undervisning, resten är forskning. Jag är samhällsvetare, och många tycker det är väldigt svårt att föreställa sig vad man gör när man forskar i samhällsvetenskap. Mitt ämne har de flesta aldrig hört talas om, och vet därför inte heller vad det kan tänkas handla om. På somrarna går forskningen för högtryck, och det kan vara svårt att få till särskilt lång ledighet sommartid.

Forskningen innebär i praktiken att leta rätt på och läsa tidigare forskning, göra empiri (t ex samla material från arkiv, göra intervjuer eller observationer), skriva papper som sen skrivs om till konferenspapper och bokkapitel eller artiklar, skriva forskningsansökningar och ge kollegor feedback på sina texter.

Det bästa med yrket är att det är väldigt roligt, man jobbar väldigt självständigt, och ingen bryr sig om hur och när jag jobbar, bara det blir resultat, så det är fria arbetstider. Det sämsta med yrket är studenter som överklagar sina betyg, och sjuk arbetsbelastning mellan varven. Det händer t ex att jag åker till jobbet på morgonen, jobbar mot en forskningsdeadline hela dagen, kvällen och natten, sen vid åtta på morgonen tar man en kopp kaffe, borstar tänderna och går direkt till undervisningen, så att man har jobbat 28-30 timmar i sträck utan att hinna sova när man klar. Ganska ofta är det åtminstone så mycket att göra att man inte hinner sova mer än 4-6 timmar per natt.

Jag tror det skulle bli väldigt svårt för mig att få ett annat jobb, men någon form av utredare kanske. Eller kanske lärare (på lägre nivåer), men det är jag inte behörig för. Men jag kan undervisa, och jag kan ta reda på saker, iaf.

Jag ville bli teaterproducent och valde utbildning efter det. Sen var det en professor som frågade om jag ville doktorera, och på den vägen är det.

Har väl inte det glamorösaste jobbet, men ack så viktigt ändå :-) Jag städar på ett äldreboende, där ser jag till att personal och boende har en ren och trivsam miljö att jobba i och och för boende att vistas i. Trivs toppen med mitt jobb, att få prata med boende och personal, vara en del av alla trots olika arb.givare, här är alla kollegor, och se till att allmänna ytor är rena och snygga. Har inte nån större utbildning till annat jobb att ta med mig, men min noggranhet och min sociala bit kanske räcker en bit :-) men i dagsläget vill jag inte byta mitt jobb mot något annat.

När man läser om allas gärning i den här tråden blir man glad och inser att det finns så himla många duktiga medmänniskor som gör stora insatser för att få det här samhället att fungera, på så många olika sätt. Att vara stolt över sitt yrke och sitt arbete/arbetsresultat är viktigt, helt oavsett vad det handlar om.

Ni är fantastiska, allihop!

Håller verkligen med! Jag blir glad av denna tråden, den påminner om hur viktiga vi är allihop tillsammans för att det ska funka :)

Jag tycker ditt jobb låter jättekul. :)
Framförallt är jag övertygad om att du är som klippt och skuren för ditt jobb.
Det verkar passa dig jättebra. Du är alltid så fin och chic på dina bilder. :)

Arkeolog, nja.....naglarna och chaneldräkten skulle inte gilla det, tror jag. :up: :D

Tack! :bow:

Mitt jobb är ju inte "viktigt" på det sättet som många andra. Dock passar det mig ganska bra då jag har lätt att bli för engagerad emotionellt om jag jobbar med människor. Dels skulle jag ha enormt svårt att släppa jobbet och troligen krasha mentalt, plus att jag skulle ha svårt att hålla en professionell nivå. Heder åt er som klarar detta och ändå kan sköta ert jobb med värme och engagemang! :bow:

Senast ändrad av en moderator:
Folk tycker tydligen att mitt jobb är drömjobbet! http://www.dn.se/ekonomi/jobb-karriar/har-ar-nya-dromjobbet/ . I alla fall 2012 då det skrevs. :D

Det bästa är att det är omväxlande, innebär många kontakter med människor, innebär stora möjligheter till att bidra till förbättringar inom organisationen. I mitt jobb är man aldrig "färdig" (men så är det väl i många jobb)- det är ständiga pågående processer, jag trivs också med bredden i jobbet; det är både arbetsmiljö, rehab, mycket juridik, ekonomi och etiska/moraliska frågor. Det är mycket möten, diskussioner, förhandlingar och utbildningar/information till chefer och/eller medarbetare.

Sämst är arbetsbelastningen och bredden gör också att man kan känna sig ganska splittrad. Jag känner som att listan över vad som måste göras bara ökar hela tiden. Men; det har mycket med chefsrollen att göra, tycker jag. Jag känner mig av och till otillräcklig, men jag tror det handlar om att lära sig leva med och hantera den känslan som chef.

I annat yrke skulle jag framhålla min förmåga att bemöta människor i svåra situationer och att jag är bra på att hantera det, professionellt, men ändå ödmjukt och med empati. Jag skulle också framhålla min förmåga att hålla föredrag/utbildningar, att arbeta med grupper. Det gillar jag verkligen skarpt!

Som gymnasiestudent ville jag bli journalist eller informatör, men intagningsbetygen på de utbildningarna var groteskt höga. Jag jobbade som receptionist och sen med löner och där kom idén om att gå Linjen för Personal o arbetslivsfrågor som jag då gjorde.

Tack! :bow:

Mitt jobb är ju inte "viktigt" på det sättet som många andra. Dock passar det mig ganska bra då jag har lätt att bli för engagerad emotionellt om jag jobbar med människor. Dels skulle jag ha enormt svårt att släppa jobbet och troligen krasha mentalt, plus att jag skulle ha svårt att hålla en professionell nivå. Heder åt er som klarar detta och ändå kan sköta ert jobb med värme och engagemang! :bow:
Men jag tycker faktiskt att ditt jobb ÄR viktigt. :)
Skönhet och vackra kläder behövs också.
Det är sånt som får människor att må bra. Jag är övertygad om att du sätter stilen också för många och inspirerar folk i största allmänhet genom ditt arbete.

Nu vet jag ju inte så mycket om dig, men du verkar ju på sätt och vis leva ditt yrkesliv fullt ut.
Det behövs hängivna människor överallt och det verkar ju du vara. :)

Jag är just nu sjukskriven, men är socialsekreterare.

Folk verkar tro att vi är ett gäng tanter i palestinasjalar som helt godtyckligt ger pengar till den vi tycker om (gärna flyktingar). Vi snor barn från redigt folk och lämnar barnen åt sitt öde i dåliga familjer. Missbrukare får ingen hjälp. Ja det är bilden man får när man läser på diverse forum.
Vettiga människor tror att det är tungt och stressigt.
Det är tungt och stressigt. Det är frustrerande när man vill hjälpa, men inte kan göra det inom lagarna, eller för att politiker säger nej. Vi kan inte ta större beslut själva, det måste kommunpolitiker avgöra. Politiker som inte har någon alls utbildning inom vårt område, men de bestämmer över pengarna. Sekretessen gör att vi bara kan le och ta emot när vi får skit slängda på oss. Samtidigt gör vi en bra insats och majoriteten av de vi träffar är bra människor som kämpar. Men vi har alltid för lite pengar, för lite personal.

Bästa: det är självständigt, man träffar mycket folk, man kan göra bra förändringar för människor. Jag gillar att skriva och det är mycket utredningsarbete, vilket jag trivs med. Gillar man inte pappersjobb skulle man bli galen.
Sämsta: Att politiker utan utbildning om vad vi gör är de som har makten. De ser pengarna, de träffar aldrig personerna. Stress, alltid underbemannade. Alltid kritik från omvärlden. Det är alltid socialtjänstens fel. Omplacerar vi barn är vi drakar, omplacerar vi inte är det vårt fel att barnet for illa, ja nästan mer än förälderns. Extremt otacksamt, man blir aldrig färdig. Det finns folk som går på bidrag 10-20 år. Då börjar man om varje månad, alltid samma sak. Det är tungt. Man träffar människor i deras sämsta tid. Lönen.

Bra på utredningsarbete. Stresstålig. Kan möta folk i olika situationer och bemöta dom bra. Kan läsa och tolka lagar, kan hantera papper inom myndigheter och är införstådd med sekretess. Har en del insyn i hur FK funkar, hur AF, funkar, hur frivården osv funkar. Vi har mycket samarbeten. Flexibel när det gäller arbetsuppgifter.

Först ville jag bli lärare, men sen gled det över till kurator. Jag var kompisgruppens psykolog och trivdes i rollen. Så jag pluggade till socionom. Att jag hamnade inom socialtjänsten var mest slumpen. Jag sökte massa jobb efter examen och fick jobb inom socialtjänst. Idag strävar jag inte längre efter att bli kurator, men jag ska inte tillbaka till socialtjänsten heller. Det fixar inte mitt psyke i dagsläget. Så jag söker andra, liknande jobb. Eller är just nu sjukskriven som sagt, men ska igång och arbetsträna och ska då testa olika jobb.

Tja... en del säger "Hur vågar du...."?, andra "Hur orkar du?" Visst är det slitigt och påfrestande, men också alldeles, alldeles underbart . Ibland. :).
Bästa: omväxlingen och alla möten med olika människor. Sämsta: en massa pappersarbete och dokumentation; och tyvärr känns det som om det mesta sker för syns skull. Dvs, det mesta blir inte läst. Lönen kunde definitivt vara bättre, och ibland känns jobbet otroligt tungt.
Mycket goda språkkunskaper, förmåga att skriva svenska, förmåga att hitta snabba lösningar på problem som uppstår, flexibilitet och smidighet. :)
Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli - men blir nog inget annat än det jag är. Kanske tolk hade varit något. Juridik är jag också intresserad av, och historia.

Just det: Jag är lärare på högstadiet.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 222
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
791
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 158
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 217
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hjälp
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur