Vad jobbar du med?

En sak jag tänkte på när jag läste ditt svar är, vad har de i Förvaltningsrätten för utbildning? Har ordföranden en gedigen utbildning att luta sig mot när hen beslutar kring eventuellt omhändertagande? Hur har du lärt dig att tänka bort jobbet på fritiden?

De är ju jurister, kan faktiskt inte svara på om de har någon särskild utbildning kring just våra mål, men när jag varit där tycker jag ändå att de oftast har relevanta frågor och skriver bra och tydliga domar. Det händer ju dock såklart att de går emot oss men oftast kan man då förstå deras beslut även om man inte håller med om det. Sedan är det nämndemän med också, de känns lite mer osäkra.
I Tingsrätten däremot kan jag önska att de hade mer utbildning i våld i nära relation för deras domar om umgänge och vårdnad tycker jag ofta är helt orimliga och saknar barnperspektiv.

Jag pendlar till jobbet och brukar tillåta mig att tänka på jobbet medan jag åker, men när jag kommer hem får det vara slut. Mestadels tror jag att det går med envishet, jag försöker liksom tänka att det inte hjälper någon om jag sitter hemma och blir utbränd och jag kan ändå inte göra något efter arbetstid. Det är klart att vissa saker kommer ändå och är svåra att släppa, framförallt känslor, men ofta tycker jag att det fungerar bra.

Jag säger som @Araminta , imponerande att du svarar i en sån här lång tråd. :)

Har du utbildning för det eller har du halkat in på ett bananskal? Vad tycker du är viktigt om man söker ett jobb som ditt? Har du administrativ utbildning?

Ingen utbildning behövs, det är trots allt ett butiksjobb även om jag personligen har nytta och glädje av att jag har stort bokintresse. De som anställer folk tittar främst på säljegenskaper. Jag hade jättetur när jag fick börja jobba i bokhandeln, det var vad jag ville och utan att jag visste det råkade jag vara på rätt plats vid rätt tillfälle. :) Jag är ingen typisk säljare och brukar säga att jag aldrig skulle få jobb där i dag... :laugh:

Kul att höra hur jobbet egentligen är, jag hade inte tänkt mig att det är så socialt som du berättar att det är. Är det inte långa arbetsdagar och mycket tid hemifrån, när man jobbar som lastbilschaufför?
Idag var det en lång dag, började 06:30 och slutade 19:00, men oj va kul jag haft. :D
Normala dagar jobbar jag mellan 06:30 till 17:30, med en timmes rast och ledig en dag i veckan förutom helgen. Med andra ord avverkar jag mina 40 timmar på 4 dagar.

Mina körningar är sociala, det finns lastbilsjobb som inte är så sociala. Till exempel de som kör timmerbilar i skogen, har de otur pratar de knappt med någon inte ens när de lossar hos sågverket och sköter sig själva. Likadant flisbilar, ville själv köra flisbil ett tag, men när jag insåg hur osocialt det är i jämförelse med det jobbet jag har idag, så nää.
Jag är en väldigt social människa och trivs bäst när jag får utlopp för mina sociala behov.

Det är jättemycket kundkontakt, så fort jag är på ett företag och lossar pratar jag med personal som är ansvarig för att ta emot/lämna ut gods, blir ofta att man småpratar lite också, skojjar lite osv.
Har inte så mycket tid hemifrån, är ändå singel och har bara en häst för tillfället, men det funkade även när jag var sambo. Jag älskar mitt jobb.

Här är lite filmer från mitt jobb och lite av anledningar till varför jag gillar det, håller fortfarande på att samla in material till en film om mitt jobb:

Intressant att läsa om hur jobbet som kriminalvårdare är. Har man någon särskild utbildning eller blir man utbildad genom jobbet? Dels hur man hanterar de fysiska bitarna som du skriver behövs väldigt sällan, men även för hur man har de fina och givande samtalen som du pratar om. Inbillar mig att de kriminella inte direkt planerade som små att bli kriminella utan att de blivit påverkade av uppväxtförhållande och livet i stort och smått, men även att en del kan ha npf-diagnoser.

Det är starkt meriterande med en akademisk utbildning, typ beteendevetare eller socionom, men inget krav, absolut störst vikt läggs vid personlig lämplighet. Alla anställda genomgår en grundutbildning på ca ett halvår innan de får en fast anställning. Har kollegor som arbetat som alltifrån bilmekaniker till lärare, så det finns en väldig bredd i yrkeskåren.

Låter som du har ett jobb där man kan få mycket tillbaka av brukarna som är underbara personer. Men hur orkar man med att känna att man inte räcker till? Att man är för lite personal för att ge människorna vad de behöver och förtjänar.

Man orkar för att det trots allt ger mer än vad det tar så att säga. Och om inte jag orkar, vem ska orka då? Jag bryr mig för mycket om mina brukare för att vända dom ryggen när livet blir tufft. Och så länge jag vet att jag gör mitt allra bästa, så är jag ändå hyfsat nöjd.

Nej tyvärr ingen akademisk skolning alls. Studielånen gick ju som sagt all världens väg och sedan har jag inte haft ork att ta tag i något.

Däremot har jag gått ett antal ledarutbildningar och kursledarutbildningar inom mitt ideella liv. Jag har dessutom under en mängd år arbetat extra som konstguide. Jag har ett brinnande intresse (kan man säga så utan att låta pretentiös?) för att förmedla information så att folk minns och tar med sig den hem. Brukar säga att mina guidningar har ett mål - att något från guidningen ska fastna i huvudet på folk ungefär som en refräng man inte blir av med. Försöker hela tiden hitta sätt att säga saker på som gör att det fastnar. Tror också starkt på glädje som inlärningsmetod. :)

Så - kort sagt är jag helt okvalificerad. Men erfaren.
Erfarenhet räknas också som kvalifikationer! :)

Hur tror folk att ditt arbete är och hur är det egentligen?
De flesta är inte insatta i vad det innebär att jobba inom lantbruket. Hur många strängar man behöver på sin lyra för att vara en självgående, kompetent djurskötare. De flesta tror att de tyngsta är att gå upp långt innan alla andra är vakna. Har hört många myter om att arbeta inom lantbruket, typ att man tjänar bra som bonde (min chef tar ut 8000:- i lön i månaden, har aldrig haft mer än ett par dagars semester och jobbar ständigt eller har "jour". Han arbetar oftast 12 timmarsdagar. Räkna ut den timlönen och fråga dig själv om du hade gjort det) och att man är ledig röda dagar för då kommer ändå inte tankbilen.
Hur det egentligen är? Ibland helt fantastiskt, ibland vidrigt. När det är minusgrader i lagårn är det inte roligt. Det är rätt slitigt, jag är 24 år och har ont i rygg, knän och bäcken plus att när det är kallt gör mina händer svinont. Jag är å andra sidan väldigt händig och påhittig vid problemlösning. Morgonpigg, stresstålig och bangar för väldigt få saker.
Vad är det bästa och sämsta med ditt yrke?
Det bästa enligt mig är när korna/kvigorna kalvar och allt går bra. Att man får vara med om massa födslar är så otroligt fränt! Korna är dessutom trevliga arbetskollegor. Det sämsta är att det är så tungt, dåligt betalt (pga rådande mjölkpris, dieselskatt, dåliga skördar etc), få utvecklingsmöjligheter om man inte vill köpa gård och ej vill trampa på samma stig genom livet.
Vilka kunskaper och färdigheter kan du dra nytta av om du söker jobb inom ett helt annat yrke tror du? Självgående, bra på att planera samt att delegera, problemlösare.
Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter?
Jag halkade in på ett bananskal i gymnasiet. Läste naturvetenskap plus några djurkurser. Har alltid hållit på med djur och har där igenom ett vältränat djuröga. Läser nu till mellanstadielärare pga bristande motivation och trasig kropp.

Hur kan en dag se ut på ditt arbete? Vad ingår i arbetet? Har förstått av tidningsartiklar att det inte är bara arbete med barnen utan också en massa pappersarbete. Vad är det som gör att arbetet är stressigt? För lite personal? För många uppgifter? Har man hand om många barn själv?

Det är mycket som ingår i mitt arbete. Det ska dokumenteras processer, tematiskt temarbete, pedagogisk utvecklingstid i arbetslaget och då täcker annat arbetslag upp för oss i vår barngrupp och så gör vi när dom sitter ned 1½. Tisdagar 1½ har vi hand om de andras barn liksom fredagar lika mycket tid vid en annan avdelning. Kompetensutveckling sker i form av varannan måndag åker en personal iväg halv nio och återkommer halv tolv (Ingen vikarie åker ut för tre timmar om förskolan ligger utanför den större orten), Beställningar av material, men även av vikarier, telefonsamtal, plocka fram frukost pålägg, äppelmos bröd mm, hämta gröt nere i skolköket, plocka undan frukost, räkna ihop antal barn och duka till lunch, sedan hämta matvagn till lunchen, duka fram, och sedan ska det plockas undan och förberedas mellanmål som vi gör själva. Då kan man säga att en personal försvinner vid alla målttider minst 30 minuter vid varje tillfälle. Då kan man vara två personal på 15 barn och en och annan blöja behövs bytas, dessutom ska man hålla kolla på vad barnen gör, kanske leda en samling, gå in och medla i en konflikt, plåstra om, trösta barn. Lägg då till att man kanske har olika ansvar som jag är skyddsombud men även schemaansvarig och ska gå igenom alla pedagoger på förskolans schema inför ny period så de får med allt som inläsning, apt mm.

För lite personal många gånger. Det är inte lätt att täcka upp för 15 barn på tre personer t.ex. en hel dag.Vissa perioder är alla barn vid frukost/lunch/mellanmål. Inte lätt att täcka upp personalmässigt när någon måste vara vid öppning och någon vid stängning och ändå har en god bemanning vid måltider och liknande. Mycket beror givetvis på ålder hos barnen också.

Jobbar som kyrkogårdsarbetare. Folk tror ofta att jag hanterar lik och gräver gravar hela tiden. Verkligheten är att majoriteten av arbetsuppgifterna handlar om grönyteskötsel, dvs klippa gräs, beskära växter och rensa ogräs. Vi hanterar inte döda människor utan vi är endast med vid själva grävandet av graven och sedan efteråt när hålet ska fyllas igen.
Folk tror ofta att det är hemskt att jobba på kyrkogård. Att vi går runt där och är ledsna och nedstämda hela dagarna för att vi jobbar på en kyrkogård där det bara är en massa döda människor och ledsna anhöriga. Verkligheten är att vi har väldigt roligt och man lär sig att hantera miljön och göra det till en vardag.

Det bästa är den uppskattningen vi får från besökare och anhöriga som uppskattar det arbetet vi gör.

Vilka kunskaper och färdigheter kan du dra nytta av om du söker jobb inom ett helt annat yrke tror du?
Jag kan dra nytta av min erfarenhet att hantera människor som befinner sig i många olika faser av livet och många olika sinnesstämningar. Många av besökarna vi möter är glada och tacksamma, vissa är ledsna, vilsna, uppgivna och nedstämda.

Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter?
Jag visste inte att jag ville jobba med detta innan jag redan gjorde det. Först var det ett jobb i mängden, en lönecheck i slutet av månaden. Nu är det en branch jag vill avancera inom och gå vidare till andra befattningar.

Jag älskade somrarna jag arbetade som kyrkogårdsvaktmästare - fem säsonger! Ett mycket intressant arbete!

Riktigt rolig tråd.
Jag kör truck oftast C1 (motviktstruck över 10 ton) på ett stort företag som tillverkar lastbilar.

Just nu är allt guld och gröna skogar men så har jag bara jobbar några veckor:).

Det är ingen som tror något särskilt om mitt jobb tror jag. De allra flesta brukar fråga mig - vad GÖR du egentligen? Jag har en titel som är en massa ord och manager ingår. Så jag förstår frågan. Jobbet i sig är rätt så gräsrotsbetonat tycker jag själv, men jag tror att jag och mina kollegor gör viss skillnad för våra kunder
Att jobba med så otroligt många olika människor både inom företaget jag är anställd och våra kunder. Att kunna göra skillnad för kunderna är det bästa. Det sämsta är när jag inte lyckas sätta förväntningarna rätt så att kunderna blir besvikna på vår service.
Vilka kunskaper och färdigheter kan du dra nytta av om du söker jobb inom ett helt annat yrke tror du?
Jag tror att det jag skulle ha absolut mest nytta av är förmågan att väldigt snabbt hitta väsentligheterna i en rörig massa information. Kunna dra slutsatser utifrån de givna regelverk som finns och kommuncera det vidare. Jag tror att kommunikation är min absolut bästa gren, både att lyssna och att föra vidare info
Jag visste ingenting. Jag sökte en universitetsutbildning för att min kompis sa att den var laid back och att det var lätt att få jobb sen. Jag blev aldrig klar med min examen utan fick jobb först på institutionen där jag pluggade, jobbade som lärare och handledare i några år där, sen hamnade jag som utbildare på ett företag, sen jobbade jag med teknisk kundsupport och sen bara med kundrelationer hos de största kundena.

Jag jobbar som skoladministratör på en F-9-skola

Jag vet inte riktigt vad de tror, men det verkar inte som om varken rektorer eller lärare vet exakt vad jag gör. Jag kan göra så otroligt mycket mer och få fram många fler uppgifter än de tror. ;) I övrigt tror nog folk att man "skriver ut betyg och sånt". En gång fick jag höra "hon på expedition som man inte märker förrän hon är borta."
Det jag egentligen gör är t ex vikarieanskaffning, beställa datorer åt lärare och elever, se till att alla elever hamnar i rätt klass med rätt ämnen och rätt lärare vilket inte alltid är så enkelt med gamla datasystem som inte riktigt vill samarbeta med varann. Man ska se till att allt funkar så lärarna kan frånvaroregistrera och att deras scheman alltid är uppdaterade. Just nu är det ändringar nästan varje dag eftersom vi får ganska många nyanlända elever som ska skrivas in och klassplaceras. Jag sköter också arkivering av alla åtgärdsprogram, tjänsteutlåtanden, kränkningsanmälningar etc etc. Det skrivs väldigt mycket sånt så det är ett digert jobb!

Det bästa är alla härliga, jobbiga, underbara ungar, särskilt högstadieeleverna som är så charmiga så man vill äta upp dom ibland! Eller slå ihjäl dom. Det sämsta är att man är väldigt låst eftersom man jobbar ensam. Är jag sjuk får jag ta med mig telefonen hem så jag kan fixa vikarier ändå. Det är väldigt svårt att ta ledigt annat än på lov och egentligen vill man helst jobba då så man får nåt gjort i lugn och ro.

Jag vet inte faktiskt. Jag har bara jobbat här sen i december, jobbade med IT förut. Men jag tror att det är min sociala kompetens och att jag är väldigt flexibel som gjorde att jag blev anställd på skolan.

Jag har nästan alltid velat jobba på kontor (utom när jag var liten och skulle bli urmakare eller mjölkbilschaufför) och gick distribution- och kontorslinjen på gymnasiet. Sen har jag haft olika kontorsjobb nästan hela tiden. Att det blev just skoladministratör var för att jag hade långt till jobbet förut och ville jobba närmre hemmet och så dök det här upp.

Nästan alla "vet" hur mitt yrke är, ofta vet de även vad jag gör för fel, vad jag borde ändra och hur jag borde göra istället. Rätt många tycker också att jag inte jobbar heltid och att jag är ledig jämt.

Givetvis går jag inte omkring och gör sådant som jag tror är fel eller dåligt men rätt ofta är jag bakbunden av allehanda förordningar, regler och inte minst resurser vilket kan orsaka att jag inte kan göra riktigt allt det jag tror skulle kunna vara behövligt.

Det bästa med mitt yrke är eleverna!

Det sämsta är olika beroende på hur dagen varit. Idag är resurserna sämst då det hade hjälpt en hel del att ha ett par elevassistenter. I morgon kan det högst troligt vara något annat.

Kunskaper och färdigheter att ha nytta av i andra yrken, jag kan med kort varsel organisera en aktivitet för 30-40 personer, jag kan på fem minuter göra om dagens planer för fyra klasser på grund av någon yttre förutsättning, jag kan förutse allehanda scenarion och därmed förebygga så att de värsta inte inträffar, jag kan ha ytterst obekväma samtal, jag kan prata inför stora grupper av okända människor, jag kan göra första hjälpen på vilken kopiator/skrivare som helst och så är jag rätt bra på korrekturläsning.

Jag har aldrig haft något annat yrke jag kunnat tänka mig att ägna mig åt så valet var inte särskilt svårt. Min ämneskombination var däremot inte helt klar och där valde jag ett favoritämne och ett kärnämne. Nu är utbildningen omgjord igen så jag antar att jag nu skulle valt en utbildning med störst andel favoritämnen.

Jag jobbar som webmaster på ett hyfsat stort svenskt bolag. Med det betyder att jag ansvarar för vår webbplats, att den håller hög standard både tekniskt och innehållsmässigt.

Jag tror många tycker att mitt jobb är ett hittepåjobb som är svårt att förstå vad det innebär, har fått kommentaren ”Är du en sån där hacker?” någon gång. Titeln är inte så konkret så sjuksköterska eller men de flesta stora företag har ändå någon som är ansvarig för digitala kanaler eftersom alla mer eller mindre surfar på webben idag och det är viktigt för företagen att synas där och ge besökarna en bra upplevelse.

Det bästa med mitt yrke är att det är så omväxlande (nåväl, innan den digitala sfären iaf :p) Jag håller redaktörsutbildningar, projektleder vidareutveckling av webbplatsen utifrån webbanalys, , har kontakt med webbyråer och interna marknadsförare för att se hur vi kan förbättra marknadsföringen digitalt, SEO/SEM, trendspanar och skriver policies för sociala medier. Jag pratar med sälj, marknadsavdelningen och ledningen för att försöka få in det digitala tänket så tidigt som möjligt i alla våra processer och jag jobbar även rätt nära vår IT-avdelning.

Men det allra bästa är nog att jag är så fri att arbeta vart jag vill, så länge det finns en internetuppkoppling spelar det mindre roll om jag sitter hemma eller från kontoret i USA men det är mycket tack vare min chef som lever efter devisen ”Frihet under ansvar.” Hade jag behövt sitta på kontor 9-17 varje dag hade jag inte kunnat ha hund t.ex.

Det sämsta med yrket… Ja, allt beror på ju arbetsgivare och chef. Det kan bitvis vara väldigt stressigt och spretigt, eftersom titeln är förhållandevis ny så tror vissa chefer att man kan allt som rör IT, oavsett om det är Internet of things, användarupplevelser, sociala medier, content marketing och webbanalys. Många som jobbar med liknande saker jobbar på byrå (det gjorde jag också, fram tills för ett år sedan) och då är tempot ofta väldigt högt.

Ett intresse för teknik och kommunikation samt att man har en bredd. Jag har jobbat med allt från strategi och analys till marknadsföring, UX, och systemarkitektur… Är långt ifrån någon expert på allt av det, men kan utan problem komma med värdefull input och agera hyfsat insatt beställare. Projektledningserfarenhet är ju också alltid bra!

Nja, själva högskoleutbildningen var en lyckad chansning. Jag har alltid varit intresserad av webb och grafiskt gränssnitt och haft hyfsat lätt för det, så det stod mellan att läsa systemutvecklare till div. olika mediehögskolor och reklamutbildningar. Sen har jag tagit kortare avstickare och läst lite andra kurser, men såhär i efterhand kan man se att det faktiskt varit en röd tråd genom hela studietiden.

Sen finns det inte riktigt standardiserade titlar för det jag gör vilket kan göra det svårt att söka jobb på Monster eller dyl, för du vet inte vad du ska söka efter, men skulle jag söka jobb igen så är det väl som online manager, web manager, webmaster, webbansvarig digitalt ansvarig osv osv..

Jag tror folk tror det är lite mindre slit än det är. Att det är mindre planering, mindre psykologande av elever och mindre långa dagar och mer lediga dagar. Ev mindre fysiskt med. Och mindre farligt.
Det bästa är dels kontakten med djuren och människorna och att se deras utveckling. Ibland då man verkligen kan hjälpa ekipage som missförstår varann, kanske är sjukliga etc. Det sämsta är de kunder man inte vill ha. Som har dålig hovis, tandis, vet och osunt djur med osunda förväntningar på det. De som inte vill höra sanningen.
Jag är inte konflikträdd, pedagogiskt, problemlösare, van att självmant hitta lösningar, viss social förmåga, viss vana av pappersarbete och planering. Vana av att agera stöd.
Hur visste ni vad ni ville bli?
Jag blev bara direkt efter 9:an anställd av en stortränare. Sen var jag fast.
Vad ni skulle läsa till? Jag gick sen Estetisk bild och form. Men jobbade deltid med hästar och gled sen in på heltid. Vad ni skulle söka er efter?
Jag sökte aldrig. Det sökte mig. Jag fick förfrågningar och var dålig på att säga nej.

Nu är jag 36 år, kan inget annat och känner mig för gammal för att plugga. Jag har heller inte så lätt att lära in alltid.
Så IOM att jag gillar mitt jobb och får kunder fortsätter jag nog.
Det är dessutom bra för min trasiga kropp.
Jag är alltså tränare inom dressyr, rehab och fortf lite problemlösning.

Jag jobbar som lokförare. När jag säger det till folk så tror de alltid att jag kör persontåg, och då på SJ. Och så kommer det lite skämt och kommentarer om tågförseningar och sånt. Men jag jobbar på ett godstågsbolag, och det verkar som om folk inte riktigt tänker på att det finns förare på godståg också :D

Det bästa med yrket är nog 1: arbetstiderna. Jag jobbar schemalagt alla tider på dygnet, och har ofta mycket ledighet däremellan, är ledig vardagar, har sovmorgnar osv. 2: friheten i att åka iväg någon annanstans varje arbetspass, jag har övernattningar på olika orter i landet och får se många olika platser. 3: lönen. Vi har hyfsad grundlön och sen tillkommer det alltid ob-tillägg och skattefria traktamenten, och oftast övertid eftersom det är det där med tågförseningar...;)

Det sämsta är när det är för långa nätter, eller när det är två nätter efter varandra eftersom jag har så svårt att sova dagtid. Har jag jobbat en natt sover jag kanske 3 timmar på förmiddagen, sen måste jag ha en riktig nattsömn nästa natt för att kunna ta igen förlorad sömn. Så samtidigt som jag tycker att det är bra arbetstider så sliter det mycket på mig fysiskt. Och nåt annat som är sämst är när det blir problem, oväder, lokhaveri, bromsfel på en vagn så man måste pulsa i meterdjup snö flera hundra meter bakåt i tåget mitt i natten, och riskerna som faktiskt finns att det ska hända något allvarligt.

Jag vet inte vilka kunskaper jag skulle kunna ha nytta av i något annat yrke, faktiskt.

Jag jobbade med något helt annat inom vården när jag bestämde mig för att byta spår :D och utbilda mig till lokförare, jag ville göra något annat och hade hört talas om utbildningen av en person som jag träffade inom det förra jobbet. Men sedan dröjde det några år innan jag kom mig för med att söka.

Jag jobbar som lokförare. När jag säger det till folk så tror de alltid att jag kör persontåg, och då på SJ. Och så kommer det lite skämt och kommentarer om tågförseningar och sånt. Men jag jobbar på ett godstågsbolag, och det verkar som om folk inte riktigt tänker på att det finns förare på godståg också :D

Det bästa med yrket är nog 1: arbetstiderna. Jag jobbar schemalagt alla tider på dygnet, och har ofta mycket ledighet däremellan, är ledig vardagar, har sovmorgnar osv. 2: friheten i att åka iväg någon annanstans varje arbetspass, jag har övernattningar på olika orter i landet och får se många olika platser. 3: lönen. Vi har hyfsad grundlön och sen tillkommer det alltid ob-tillägg och skattefria traktamenten, och oftast övertid eftersom det är det där med tågförseningar...;)

Det sämsta är när det är för långa nätter, eller när det är två nätter efter varandra eftersom jag har så svårt att sova dagtid. Har jag jobbat en natt sover jag kanske 3 timmar på förmiddagen, sen måste jag ha en riktig nattsömn nästa natt för att kunna ta igen förlorad sömn. Så samtidigt som jag tycker att det är bra arbetstider så sliter det mycket på mig fysiskt. Och nåt annat som är sämst är när det blir problem, oväder, lokhaveri, bromsfel på en vagn så man måste pulsa i meterdjup snö flera hundra meter bakåt i tåget mitt i natten, och riskerna som faktiskt finns att det ska hända något allvarligt.

Jag vet inte vilka kunskaper jag skulle kunna ha nytta av i något annat yrke, faktiskt.

Jag jobbade med något helt annat inom vården när jag bestämde mig för att byta spår :D och utbilda mig till lokförare, jag ville göra något annat och hade hört talas om utbildningen av en person som jag träffade inom det förra jobbet. Men sedan dröjde det några år innan jag kom mig för med att söka.

Är det inte väldigt ensamt? Hur mycket träffar du kollegor? :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 222
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
791
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 204
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31