Vad kallas färgen?

P

Pyrusan

Såg en väldigt bedårande liten kaninhona härom veckan! :love:
Troligen hermelin.
Hade väldigt speciell färg! Eller JAG har aldrig sett den förut (därmed inte alls sagt att den är ovanlig :o).

Hon såg precis ut som en ekorre! Alltså lite åt röd/orange-heten i madagaskar hållet, fast mörkare och med ljusgula ringar runt ögonen.
Vad är detta för färgbenämning?
Någon kanske har bild?
 
Mm, mer som rävröd var det. Med tydliga ljusgula ringar runt öronen och ljusare gump.. Kan rävröda ha ljusare tecken?
 
vad menar du med tecken= vita partier? isåfall är dem rävröd i kombination med mantelteckning. Mycket ovanligt tror jag då även rävröd (BRA o MÖRK ) är ovanligt.
 
Jo, den var mörkröd-aktig och hade ljusgula (ej helt vita, men tydligt avgränsade) ringar runt ögonen och en ljusgul gump.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 279
Senast: QueenLilith
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 872
Senast: TygerTyger
·
Hundhälsa För två år sedan rasade tillvaron hemma. Min man bröt nacken i en olycka och jag blev svårt sjuk i samma veva. En av hästarna dog och en...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
13 862
Senast: Takire
·
Äldre Jag är en kvinna på 40 år som heter Hanna. Jag är 164 cm lång och väger 75 kg. Jag har brungröna ögon och askblont hår. Jag har glasögon...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 763
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp