Vad kan jag begära i lön?

K

Kyrkråttan

Jag är erbjuden extraknäck 2-3 dar/vecka (fick bestämma själv!)
som stalltomte hos en tjej med 6 hästar. Jag ska sköta in- och utsläpp,
mocka och allmänt pyssla med dem. Vad i hela friden ska man begära
för lön? Jag får den - mot mina principer - direkt i handen.

Vad vågar man begära? Det lät som att hon kunde betala mycket.. vad nu det är???

Tips? :confused:
 
80 kr i timmen får den som tog hand om in/ut, mockning och fodrade middag i ett stall jag stod i. De va 5 hästar där och jobbet tog 3 timmar dag. Då lära han oxå åka två gånger om dagen så jag antar att endel av pengarna var till bensinen oxå för den extra svängen.
Tro mej. Dom har pengar så dom kunde betala! :d
 
Inga fler tips?

Kan tillägga att jag tidigare blivit erbjuden jobb där jag skulle
jobba varje helg, skulle få 43:- timme... det tackade jag nej till... :(
 
Kolla upp vad det ska vara för lön för det arbetet (via Kommunal), tyvärr har jag bara uppgifter på vad man ska få när man är 17-19år...
 
Här är uppgifterna som jag har för 18 åringar...

Stallpersonal som fyllt 18 år eller fyllt 17 år och har 1 års yrkesvana 13 505 kr
fr o m 2003 04 01 13.905 kr

Det är ca 87:-/h och det tycker jag minst du kan begära. Det blir ju ändå billigare för henne om det är svart...
Sen tillkommer ju egentligen semesterersättning och ev OB-tillägg
 
Är 100:-/timme rimligt då????

:confused:

Att man ska vara så rädd för att ta betalt... :(
 
Var det inte du som har både C o D-körkort och bor i Göteborgstrakten?

Åsså tänker du slita röven av dig för ett dåligt betalt svartjobb utan försäkringar??? :confused:

Lyft på luren och ring!
Jag vet att följande företag söker timanställda:
Connex
Säfflebussen
Göteborgs Spårvägar (både stadstrafiken och region)
Swebus
Leja-Touring
Orusttrafiken
Petterssons Åkeri
De flesta budfirmorna

På samtliga av dessa ställen får du ut runt 120:- i timmen VITT som timanställd.

Om jag hade orkat hade jag utan vidare kunnat jobba dygnet runt.
 
Vad har du för alternativ? Jag vet inget om din ålder eller övrig situation men visst ska man inte jobba för skitpengar, men det kanske inte är direkt jobbigt och det är ju ändå pengar.. Om inte du gör det så kommer garanterat någon annan att göra det. Tvivlar på att du fär 100 kr/timmen. :crazy:. Det skulle om du jobbar 4 timmar/dag, 3 dagar i veckan ge dig nästan 5000 kr/månaden - kosta henne 5000 kr/månaden... tveksamt..
 
Du kanske har rätt.

Har inte kört buss eller lastbil sen jag sålde firman -98
... känner mig lätt ringrostig... men jag
kanske skulle slå dem en pling ändå... hm... *grubblar vidare*....
 
Bussar eller hästar?

Om du redan har körkort, behöver du knappast vara orolig för att du är ringrostig. Du borde få "övningsköra" några dagar med en handledare. Det är ändå en stor besparing för bussbolag, som ibland betalar hela utbildningen åt nyanställda.

Om du ändå vill ta stalljobbet, kan du nog inte räkna med mer än 50 kr/tim i handen. Riktig lön förutsätter att arbetsköparen kan göra avdrag. Riktiga extrajobb i stall i Stockholm ligger kring 80 kr i tim.

Annars kanske du kan slå ihop dina kunskaper och jobba i ett bussgarage? ;) :idea: En del bussbolag har personal som tankar, tvättar och städar bussar; åtminstone fanns det innan all verksamhet skulle upphandlas.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: Whirlie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 196
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp