Vad kan vi göra längs vägen?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Bison
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 604

Bukefalos 30 år!

Bison

Trådstartare
Vi planerar att ta en tur till Uddevalla för att hälsa på en kattunge 😻
Då tänkte vi att vi kan passa på att göra det till en rolig utflykt eftersom vi har semester.
Har de här tre vägarna att välja på, vi kan anpassa efter vad vi kan göra längs vägen.
E4:an till Jönköping har jag väl kört typ 1000 gånger tidigare så Gränna osv har jag koll på 😁

Gärna något trevligt matställe för extremt kräsen och pipig person (jag), tänk gnälligt barn 😆

Screenshot_20260711_143015_Maps.webp

Vi planerar att ta en tur till Uddevalla för att hälsa på en kattunge 😻
Då tänkte vi att vi kan passa på att göra det till en rolig utflykt eftersom vi har semester.
Har de här tre vägarna att välja på, vi kan anpassa efter vad vi kan göra längs vägen.
E4:an till Jönköping har jag väl kört typ 1000 gånger tidigare så Gränna osv har jag koll på 😁

Gärna något trevligt matställe för extremt kräsen och pipig person (jag), tänk gnälligt barn 😆

Visa bifogad fil 187971
Pytteliten avstickare från utstakad väg, men konditori Nordpolen i Vara har supergott fika och även lite mat tror jag. Kanonfin trädgård att sitta i vid bra väder. :)

Tar ni vägen över Falköping hade jag gått in på osterian, därefter kommer man till Vara och kan ta konditori nordpolen som redan skrivits.

Gillar ni att vandra? Isåfall tipsar jag om Tiveden, Billingen samt platåbergen Halleberg/Hunneberg en bit öster om Trollhättan. Om historia är intressant finns Karlsborgs fästning om ni gör en liten omväg. Det finns guidade turer där man får springa runt nere i valven med rök, ljudeffekter och sånt.

Gillar ni att vandra? Isåfall tipsar jag om Tiveden, Billingen samt platåbergen Halleberg/Hunneberg en bit öster om Trollhättan. Om historia är intressant finns Karlsborgs fästning om ni gör en liten omväg. Det finns guidade turer där man får springa runt nere i valven med rök, ljudeffekter och sånt.

Vi gillar att vandra men det blir nog lite tight att hinna med någon vandring iom att bilandet tar så pass många timmar fram och tillbaka.
Karlsborg fästning har jag besökt men det var länge sen så det skulle kunna vara kul 😊

Finns ju minigolf i Lyrestad och Mariestad, t ex. Mariestad har också en ny stor lekplats som är populär, nära hamnen. Och i Lyrestad finns ett fik.

I Mariestad finns Klings, med öppet i fabriksförsäljningen vissa dagar.

I Götene finns Kinnekulle, med hantverk, kulturhistoria, naturreservat, fina kyrkor och fin utsikt.
I Källby finns Dafgårds, med fabriksförsäljning.

I Lidköping finns Vänermuseet, shopping (t ex Iittala Rörstrand Fiskars Outlet) och ett nytt strandbad.

Bada i Vänern kan man ju göra även i Mariestad (Sandviken, Ekudden m fl).

Utanför Lidköping finns Läckö slott och Spiken m m.

Nu har vi bokat för att åka helgen jag fyller år. Kör ner till Göteborg dag ett så det här snart 41 åriga barnet får gå på universeum och Liseberg 😍
Sover en natt på hotell och kör över Uddevalla upp igen.
Tack för förslag, nu har vi lite att välja på beroende på väder 😊

@Sel en liten Exotic herre, röd med vita tecken 😻

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka