Själv tror jag inte att jag kan göra något stort, jag är ju bara jag.
Men det sagt, umgås jag mycket i gamingvärlden och spelar ihop med mestadels män/killar. I kanske 10-50 års åldern.
I den världen är det verkligen inte särskilt charmigt alla gånger. Det gör ont i hjärtat i bland när man spelar med en 10 åring som säger fruktansvärda saker och har en urkass syn på "vad en man ska vara"
Trots det har jag ändå "konverterat" ett gäng under alla dessa år. Det är omöjligt med de man bara möter en timme för en match, även om jag försöker så frön där med, men däremot de man träffar många gånger...
Jag har spelat med 10 av dessa män i 8+ år nu. Några av dem var hemska initialt, några av dem var ändå okej men ändå "kvinna ska vara hemma, jag tjäna många peng, jag skydda kvinna, jag inte titta på barnslig film bara film med man och pang pang, jag bra på slåss, jag man"

8 av dessa är nu efter många år normala män. Vet inte om det beror på mig men den värsta av dem har ändå gått från extremt urusel kvinnosyn (hej manga, anime, och porr), helt förfärliga krav på sig själv gällande att vara "man", och fruktansvärd rädsla för allt avvikande (och när man blir rädd slåss man eller vrålar om hur dumt det är och gör sig stor) till att för det första gråta när vi tittade på The Fox and the Hound (vem gråter inte då liksom) och i stället för att bli arg eller skämmas över det skratta lite över det och reflektera över varför han blev ledsen

Han skickar försiktigt meddelanden med reels på hur korkad den här märkliga "maskuliniteten" är. Skickade senast i går för första gången en reel med en transperson som körde stand up och jag försökte puffa på om att han borde gå och se en show. När vi träffades pratade han ofta om hur de borde skjutas
Som sagt vet jag inte om jag kan göra något stort, men kanske möjligtvis har jag influerat dessa män till att få ett annat perspektiv. Sen tycker jag att det är problematiskt att jag överhuvudtaget behövt stå ut med deras usla värderingar och att jag ens behövt argumentera med dem om varför de är usla