Fast det här tror jag också beror på att den stora massan faktiskt inte anmäls. Jag har nämligen extremt svårt att tro att 1% av männen står för att så gott som samtliga kvinnor har varit utsatta för sexuella övergrepp i något format.
Så jag tar siffran 1% med en rejäl nypa salt.
Vi var också förvånade. Du kan leta siffror, tog oss en evighet att hitta dem. Fler anmäls i Sverige idag än i många andra länder iom våra vettiga lagar kring sådant och alla anmälningar är ju inte heller relevanta.
Men det verkar som att brottslingar kan vara oanat effektiva.
Jmf ficktjuvar, läste en artikel om ficktjuveri i en stad där journalisten frågade hur polisen lyckats få ned antalet ficktjuverier på ett år med mer än 60%. Svaret var -den ena sitter inne just nu. (av två, som de vet vilka de är, typ Putte och Kalle).
Staden hade också en mentalt handikappad ungdom som lyckades antasta 100% av antastade småflickor i staden under 5 år tills han blev 18 och hamnade på en annan straffskala. Hans föräldrar lyckades inte hålla honom inne i lägenheten alla gånger och iom att han var mentalt handikappad så passade inte de olika alternativen som fanns eller ngt.
Räcker ju också med typ 3 blottare i en stad som blottar sig varje vecka för att täcka upp väldigt många händelser.
Räcker med typ 4 stycken äckliga killar i en stad av Västerås storlek för att de ska kunna hinna vara vidriga mot runt 10+ tjejer varje helg var och täcka upp för nära alla uteställen.
Det är sådant här som gör en så road över alla fantasyböcker som har ett mördargille i en stad

de flesta städer skulle nog inte ens kunna klara att bära upp ens två mördare som försöker förtjäna sitt levebröd helt på mörderi och benknäckeri (alltså jag älskar mördargillen, det är inte det, men

)