Tror alla behöver kompromissa, oavsett eget stall eller inackorderad. Möjligen att man kan slippa kompromissa om man är rik och har råd att fixa sitt egna stall precis som man vill ha det, men det gäller nog inte så många.
Jag står inackorderad och det är ju alltid ett övervägande mellan för- och nackdelar.
Det finns vissa saker som jag inte kompromissar med, eftersom det liksom skulle omöjliggöra för mig att få ut det jag vill av mitt hästägande.

Jag står inackorderad och det är ju alltid ett övervägande mellan för- och nackdelar.
Det finns vissa saker som jag inte kompromissar med, eftersom det liksom skulle omöjliggöra för mig att få ut det jag vill av mitt hästägande.
- Jag kan inte ha för lång resväg till stallet för då får jag inte ihop livet och kommer inte ha tid att ha hästen
- Samma sak med antal åtaganden i stallet där jag inte kan stå i kollektivstall för då skulle jag inte få ihop livet tidsmässigt/praktiskt.
- Jag vill inte kompromissa bort ridhus, träningsmöjligheter eller socialt liv i stallet - har testat och det tog död på mitt hästintresse.
- Jag vill ha viss bekvämlighet såsom varmvatten, möjlighet att spola hästen (i varmvatten för hästen HATAR att bli spolad med kallt vatten) mm.
- Min häst har hittills aldrig velat gå på sommarbete en hel sommar vilket gör att alla stall med obligatoriskt bete sommarperioden går bort.
- Min häst blir superbrunstig och verkar kunna locka de flesta valacker till att försöka betäcka, alltså kan hon inte stå i stall där hästarna går i blandflock. Har testat och hon blev skadad.
- Min häst blir stressad av allt för flexibla/röriga rutiner så det är viktigt att det är ordning och reda, samma tider för fodringar/utsläpp/insläpp varje dag mm.
- Färre timmar i hagen än jag egentligen skulle önska
- Ensam i hagen
- Platt och lite tråkig hage
- Stallägaren har vissa rutiner/regler som jag inte gillar, men som jag kan acceptera i brist på bättre alternativ