Bukefalos 28 år!

Vad kostade din valp?

Sv: Vad kostade din valp?

chinese crested powder puff
2004
10 000
 
Sv: Vad kostade din valp?

mor & far betalade 6.000 riksdaler för Cajsa, en Cavalier King Charles Spaniel, år 1994


:) :) :)
 
Sv: Vad kostade din valp?

8000 kronor för min weimaranervalp sent 2003.

Det går lite mode i just denna ras, så pga detta har rasklubben gått ut tillsammans med uppfödarna och satt rekommenderat pris på 8'000-10'000 kronor. Just för att den bästa köparen kanske inte alltid är den med mest pengar, annars hade nog W varit i samma träsk som chihuahua.

Personligen tycker jag att det är ett bra pris, lagom för att man ska få lite förtjänst på det, det är pengar som de flesta kan skramla ihop till och dessutom ingen som man bara slänger fram när man vill ha en voffsing, jag sparade ett bra tag till mitt underverk.

//E
 
Sv: Vad kostade din valp?

Dvärgschnauzer 2002 för 8000kronor.
Rottweiler 2004 för 9000kronor men när dom var 8 veckor kostade dem 10 000.
 
Sv: Vad kostade din valp?

Blandras Chihuahua/Papillon 3.500kr köpt år 2001 :) Sen tog vi valpar på henne sålde dom för 4.000kr också Chihuahua/papillon och behållde en

t_324409_26667.jpg
t_324409_83178.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad kostade din valp?

:) jag har köpt mina am.cocker för 8000:- en år 2004 och en 2003 och den första 2002
 
Sv: Vad kostade din valp?

Parson Russell 2001 7.500:- Men fick honom som betalning för att jag jobbade i stallet hos uppfödaren.

Parson Russell 2003 Hämtad i england 666 pund ca 8000:-

Har nu valpar som jag har sålt för 10.000:-
 
Sv: Vad kostade din valp?

Har bara haft renrasigt under dessa år, men den enda jag betalt för är tiken som kostade 2001, 8500:-

Övriga hundar har sponsrats. Billigt och bra! :D
 
Sv: Vad kostade din valp?

MetalFairy skrev:
Man brukar väl säga att ju mindre ras desto dyrare? Antar att det är för att de får färre valpar/kull.
Min dvärgspets kostade 10000:- (2002).
Tror det beror mycket på rasen i sig också.
Seriösa kamphundsuppfödare tar tex ut mkt för att garrantera att inte "vem som helst" köper hunden.

Fågelhundar är dyrare än drivande/stötande hundar...

Jag gav 8.500 för min spaniel som inte har någon märkvärdig stamtavla. Det var 2000-2001

Ett år senare köpte jag min Beagle som jag letat upp uppfödare till redan innan jag köpte spanieln. Hon har en extremt fin stamtavla och jag räknade med en rejäl slant för henne.
Men då det var dags så kostade hon 6.000 :eek: Jag vart självklart possitivt överraskad och berättade att jag förväntat mig ett högre pris.
Uppfödaren svarade att det gått inflation i fågelhundsraserna och att de drivande hundarna fortfarande köps mest av jaktvetteraner snarare än nyutbildade jägare eller "företagsjägare" och därför är billigare. Jag vet inte hur det är med det men det kan nog ligga något i det?

Mvh
björn
 
Sv: Vad kostade din valp?

lady_vip skrev:
8000 kronor för min weimaranervalp sent 2003.

Det går lite mode i just denna ras, så pga detta har rasklubben gått ut tillsammans med uppfödarna och satt rekommenderat pris på 8'000-10'000 kronor. Just för att den bästa köparen kanske inte alltid är den med mest pengar, annars hade nog W varit i samma träsk som chihuahua.

Personligen tycker jag att det är ett bra pris, lagom för att man ska få lite förtjänst på det, det är pengar som de flesta kan skramla ihop till och dessutom ingen som man bara slänger fram när man vill ha en voffsing, jag sparade ett bra tag till mitt underverk.

//E
Kul att dom tänker så! Att den bästa ägaren inte nödvändigtvis är den med mest pengar. :)

Mvh
Björn
 
Sv: Vad kostade din valp?

Nej men min hund var ju inte dyrare än andra raser.. Så jag har alltså köpt en kamphund av en oseriös uppfödare! :eek: :D
 
Sv: Vad kostade din valp?

Oj då! Det låter ju inte bra. Du ska nog hålla ett extra öga på lilla Selma så hon inte biter dig i benen en vacker dag. :D ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
489
Senast: Tajger
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 575
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 059
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Min valp som nu är 7 månader upplever jag som väldigt åksjuk. Vi har inte åkt så mkt men varje gång så kräks han och dreglar som jag vet...
Svar
9
· Visningar
540
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp