Bukefalos 28 år!

Vad kostar unghästen...

O

Opi

Kostnaden för lösdrift (inkl fri tillgång till analyserat hösilage+ mineraler, kraft) är 1000:-/månad.
Tillkommer verkning, vaccinationer, försäkring, avmaskning... Vad har jag missat. Har uppskattat ytterligare 500 per månad. Verkar det rimligt? Tänkt att ha hästen på lösdrift till 2,5 års ålder.
 
Glöm inte dom tråkiga oförutsedda utgifterna. Några dagar på djursjukhus är inte billigt...
Ett bra tips är att ha ett djurkonto, det har vi och det rör vi aldrig förren det händer djuren något. Det förs automatiskt över pengar varje månad. När jag öppnade det så trodde jag i min lilla värld att det skulle bli en stor slant på det kontot :angel:. Men det blir det inte med 3 hästar och 6 katter... Men det är skönt att ha den där lilla extra summan ibland.
I övrigt så är du inte ute och snurrar tycker jag.
 
Självklart. Självrisken + ytterligare 3000 för oförutsedda kostnader har jag undansparat till min nuvarande häst.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 246
Senast: Twirro
·
Hästmänniskan Hej! Jag går nu i tankarna på att köpa min egna första häst (med stöd från föräldrar, är 17 fyller 18 i höst). Vi har länge pratat om...
Svar
12
· Visningar
2 653
Senast: Almii
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 701
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 385
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp