Bukefalos 28 år!

Vad kostar...

Sv: Vad kostar...

Jag är fullständigt ÖVERTYGAD om att de som helskor för ca 5-600:-- gör detta SVART eller så värderar de sitt eget arbete oerhört lågt.

Betalar själv 900:-- för helskoning, detta i Malmö.
Har haft samma hovslagare i ca 20 år och är mycket nöjd.

Just skoning skulle jag aldrig ge avkall på vad gäller kvalité, "no hoofs- no horse".

Om jag blev erbjuden att få en helskoning för 500:-- i våra trakter skulle jag inte acceptera. Har man adekvat utbildning finns det inget skäl att sälja sig så billigt då det är brist på hovslagare och då hade det för mig varit något "skumt".
:bow:

Betalar i övrigt 800:- inkl.moms exl.skor,resa för en vanlig helskoning
är jättenöjd med min hovslagare som jag litar helt o fullt på och det är värt alla pengar man lägger ned på skoningen,tycker i övrigt inte att jag betalar ett överpris alls utan att runt 700-1200 för en helskoning inkl. moms är skäligt om verksamheten ska gå runt.
 
Sv: Vad kostar...

vår hovis tar ca. 1100 med moms.
Då är det verkning + skoning runt om.
Han är väääldigt noggran och bra mot svarten, självklart utbildad;)
 
Sv: Vad kostar...

verkar ju vara väldigt varierande. Själv är jag hästlös men min kompis får sina 2 hästar hleskodda för totalt 350 kr inkl skor.
 
Sv: Vad kostar...

Jag har sett att flera uppger sig ha Legitimerade hovslagare.
Det finns ingen legitimering av hovslagare i Sverige.
Den hovslagare som kallar sig för legitimerad är definitivt en bluff.
Vi har däremot en Certifiering av hovslagare.
Certifierande myndighet är jordbruksverket och registret för dessa certifierade hovslagare hittar man här. http://www2.sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/djurmarkningcdbochovrigadjurregister/hovslagarregistret.4.71828f571158338f31a80003321.html

Ordmärkare!


Ja se där var min med i vart fall :D
 
Sv: Vad kostar...

*kl*
En skicklig yrkesman/kvinna behöver ju aldrig hålla på att svartjobba för att försörja sig. Jag har sett många skoningar för 3-400:- som har varit väldigt dyra. Man får den kvalitet som man betalar för.

Skor man själv så gör man det sämre då??? Eller vad menar du med detta uttalande??

Om ens man är hovlagare och gör det gratis på sina egna är det en sämre skoning??

Är så onödigt att ta upp att man får vad man betalar för :crazy:

priset varierar ju säkerligen om du är en bra trogen kund eller om du är en tillfällig kund!
 
Sv: Vad kostar...

*KL*
Jag betalar ca 200kr o det är för två hästar.
 
Sv: Vad kostar...

hej!För våran shettis tar hovslagaren 100kr för verkning.men för våran travare tar han ca 550kr för verkning.men för skoning alltså halvskoning tar han 950kr.
 
Sv: Vad kostar...

*kl*
En skicklig yrkesman/kvinna behöver ju aldrig hålla på att svartjobba för att försörja sig. Jag har sett många skoningar för 3-400:- som har varit väldigt dyra. Man får den kvalitet som man betalar för.

Och börjar man räkna baklänges på priser i dessa intervaller, där dessutom skor ingår. Då börjar man ju undra hur vuxna människor frivilligt går med på att ha lägre timpenning än vad en nyanställd på Mc Donalds tjänar.:angel::rofl:
Det är helt klart något som inte stämmer, kvitto? Pyttsan.:angel:
 
Sv: Vad kostar...

Jag är fullständigt ÖVERTYGAD om att de som helskor för ca 5-600:-- gör detta SVART eller så värderar de sitt eget arbete oerhört lågt.

Betalar själv 900:-- för helskoning, detta i Malmö.
Har haft samma hovslagare i ca 20 år och är mycket nöjd.

Just skoning skulle jag aldrig ge avkall på vad gäller kvalité, "no hoofs- no horse".

Om jag blev erbjuden att få en helskoning för 500:-- i våra trakter skulle jag inte acceptera. Har man adekvat utbildning finns det inget skäl att sälja sig så billigt då det är brist på hovslagare och då hade det för mig varit något "skumt".


håller med. bor själv i malmö och när ja köptehästen. för drygt två månader sen, använde jag samma hovis som gamla ägaren, eftersom hon sade han vara bra. men han tar bara 300:- för skoning, och jag blev misstänksam direkt. ska byta hovis, eftersom jag vet att den jag ska byta till är bra och har hört bra om honom.
 

Liknande trådar

Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 683
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 772
Senast: Halcyon
·
Ekonomi & Juridik Det är mycket diskussion om att veterinärvårdspriserna är för höga och att det leder till för höga premier. Ja, att riskbolagen tar ut...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
8 450
Senast: Sesca
·
Svar
0
· Visningar
126
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp