Vad längtar du efter?

Jag saknar att plugga - att ha en naturlig mötesplats med människor som blev kompisar, att träffa nya människor när en ny kurs började, att kunna gå till kåren en kväll och hänga med andra utan att behöva styra upp något.

Jag längtar efter att ha någon att dela livet och allt ansvar och alla beslut med. Att inte behöva planera och laga mat själv varenda dag!

Jag saknar också min hund som är hos mina föräldrar, hon kommer hem igen på torsdag men hade velat gosa med henne nu.
 
Jag längtar efter att våga landa i tryggheten och framtidstron som ganska plötsligt verkar ha anlänt i mitt liv.
Inte trodde väl jag att jag skulle hitta ~mitt livs kärlek~ (någonsin), eller att andra saker skulle börja falla på plats nästan samtidigt.
Vågar inte tro på det än och det orsakar så mycket onödig stress.

Sedan längtar jag efter en mysig höst.
Längtar efter utlandsresa och sol om en månad.
Längtar efter flytt vid årsskiftet!
 
Jag saknar tiden jag kunde gräva ner mig i ett tv-spel och bara njuta av att jag hade ro till det.
Men jag jobbade så mycket en lång tid att jag satte mig själv åt sidan.
Längtan att få sätta mig själv som prio ledde till ett byte av jobb efter 11 år på samma plats.
Nu kan jag se fram emot att få tillbaka mig själv.

Längtar efter ett eget barn också.

Och att inte ha ont i foten mer. Stukning efter stukning har lett till konstant smärta, inte ens jag orkar mer.
Så jag längtar till min tid hos oprtoped som i förlängningen förhoppningsvis kan leda till ett smärtfritt liv.
 
Saknar vissa vänskaper som kommit och gått här i livet. Alla har haft sin naturliga gång och ingen som slutat i några dåliga känslor, bara att vi helt enkelt vuxit från varandra och varandras livssituationer.
Men ibland så kan man helt enkelt komma att tänka på en person, hur konstigt det är att man någongång varit så väldigt nära någon och nu bara är ytligt bekanta. Nåväl, allt har sin tid.
Saknar också vissa barndomsvänners hem ibland, tänk att man kunde känna till någons hem nästan lika bra som sitt eget.

Saknar att sitta med vänner på någon balkon/terass när det åskar, hopkurade på en soffa under ett täcke.
 
Saknar vissa vänskaper som kommit och gått här i livet. Alla har haft sin naturliga gång och ingen som slutat i några dåliga känslor, bara att vi helt enkelt vuxit från varandra och varandras livssituationer.
Men ibland så kan man helt enkelt komma att tänka på en person, hur konstigt det är att man någongång varit så väldigt nära någon och nu bara är ytligt bekanta. Nåväl, allt har sin tid.
Saknar också vissa barndomsvänners hem ibland, tänk att man kunde känna till någons hem nästan lika bra som sitt eget.

Saknar att sitta med vänner på någon balkon/terass när det åskar, hopkurade på en soffa under ett täcke.
Åh, jag har haft flera speciella vänner som jag tänker på ibland. Önskar att kunna få spola tillbaka tiden och hamna där vi var, tillfälligt. Jag tror kanske inte att vännerna alls tänker på det som jag, men jag värdesätter ju vänskapen lika högt i alla fall.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 245
Senast: hollypolly
·
Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 486
Senast: _Zacke_
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 999
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp