Vad längtar du efter?

Jag saknar pappa 💔❤️ Snart har det gått ett år utan honom och jag vill ha honom tillbaka. Jag vill visa upp min första alldeles egna häst och visa min och sambons drömgård som vi fick köpa.

Men jag längtar till vår framtid i vårt drömhus :love: tänk att vi ska få bo där. Där ska min häst få bo. Och min katt. Där ska jag få ha min familj ❤️

Och så längtar jag tills jag är klar med min doktorandtjänst. Jag längtar tills att få kalla mig doktor.

Och så längtar jag efter en färgsprakande höst!

Och så längtar jag tills katten fått all sin päls tillbaka. Hon är en sibirisk katt som blivit rakad och hon har sett ut som en rå kyckling alldeles för länge nu 😂
 
Jag saknar de dalsländska skogarna, varierad natur där man kan vara ute i timmar utan att stöta på en enda människa. Allt har sin tid och jag lär inte återvända någon längre tid, men någon gång kommer jag att bo mer skogsligt igen.
Jag saknar min mormors föräldrar, ena väldigt snäll och andra väldigt ärlig, något skrämmande men nog saknar jag dem. Längtar därför också efter att få träffa min gammelmorfars syskon och släkt, några jag nyligen fått kontakt med :)
 
Jag längtar efter energi och driv. Är så himla trött jämt och ständigt och jag är så trött på att vara trött.

Jag vill bli kär, förälskad och alldeles pirrig. Jag vill träffa prince charming och bara känna att allting är sådär underbara som de bara kan vara i en hetronormativ, amerikansk romantisk kärleksfilm där alla är välklädda och har städade hem och där städerna är prydda med blommande blommor mitt i vintern och allting är så fantastiskt.

Jag längtar till kl 15:30 i eftermiddag då jag ska UL:a mitt ena sto och se om hon är dräktig. Någonting säger mig att hon inte är dräktig, samtidigt som jag verkligen verkligen hoppas.

.....och jag längtar tills jag vinner Eurojackpot så jag kan säga upp mig och slippa alla måsten.
 
Jag är mycket nöjd med mitt liv både till fritids och jobb men visst finns det lite saker man kan sakna men som man ändå inte vill tillbaka till.

Den där friheten när man var liten. Att bara skrika till mamma, "jag och BFF sticker ut och cyklar"! Sova över, titta på film allt var enkelt. Vi pratar upp till ca 12 år. Så skönt! Att inte tänka på att handla, laga mat och fodra hästar. Allt var ju mammas och pappas jobb. Då hade vi inte heller hunnit få pojkproblem eller blivit tonåringar med tillhörande jobbigheter.

Annat, som inte har med sådant att göra är:
Att kunna gå utan att mina knän gör ont. Trauma på båda under olika omständigheter och år men inget görs åt dem. Senaste året har varit hemskt.
 
Jag saknar/längtar tillbaka till en tid då jag kände att jag omgav mig med många riktigt starka vänskapsrelationer: jag kände att jag hade en väldigt naturlig plats i flera umgängeskretsar och vänner som verkligen brydde sig om mig. Jag har blivit väldigt ensam på senaste, och jag förstår inte riktigt varför. Det är tufft att hantera.
 
Just nu längtar jag efter mitt jobb. Hann jobba en dag denna vecka innan barnen vaknade upp med förkylning. Längtar även efter min nya bil så den ska jag åka och hämta hem om en stund.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 245
Senast: hollypolly
·
Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 486
Senast: _Zacke_
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 998
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp