Bukefalos 28 år!

Vad längtar du efter?

Sova mer och oplanerade dagar. Inga måsten, inga tider att passa, inget ansvar annat än för mig själv, bara får vara.
Åh, imorse funderade jag nästan på allvar att ringa och sjukskriva mig då jag var så galet trött. Fattar inte att jag lyckades vakna överhuvudtaget. Apropå sova och inga tider att passa.
 
Jag längtar efter och saknar mycket!

- Jag längtar efter att kunna ha en egen hund.
- Jag saknar att ha en egen häst och rida.
- Jag längtar efter ett annat liv än det jag lever nu.
- Jag saknar min älskade katt som togs bort förra året.
- Jag längtar efter studier och att utbildas.
- Jag saknar att kunna läsa böcker utan stress.
- Jag längtar efter svarta vindruvor.
- Jag saknar att må bra i min kropp och själ.
 
Jag längtar efter att gå i pension. Många, många år kvar tills dess.
Jag längtar efter att få sova så länge jag vill, varje morgon.
Jag längtar efter att mina barn blir vuxna och klarar sig själva.
Jag längtar efter att resa.
Jag längtar efter att få äta mat som någon annan har lagat.
Jag längtar efter att kunna äta och dricka gott utan att gå upp ett kilo varje gång jag unnar mig det. Det kommer visserligen aldrig att hända, mem längta kan man.
Jag längtar efter att rida och få umgås med hästar.
Jag längtar efter att låta bygga ett hus som jag drömmer om och få inreda det.
Jag längtar efter att få planera och odla en trädgård, större än den frimärksstora jag har som folk dessutom, trots staket, verkar tro är allmän egendom.
Jag längtar efter att gå på massage hos någon som är skicklig och lyckas hitta de onda punkterna.
Jag längtar efter att träffa vänner som har tid att sitta och prata om livet och tillvaron, utan att vara tvungna att rusa iväg efter en kvart och en halv kopp kaffe.
 
Jag längtar efter att få massage på ryggen.

Jag saknar mina kompisar som bor långt bort.
 
Längtar efter en stabil ekonomi
Att kunna bo var jag vill
Körkort

Jag tror tyvärr att det är ganska vanligt att inte kunna bo exakt var/hur man vill? Det är du nog absolut inte ensam om! :)

Jag hade gärna velat bo i en lite större lägenhet med ett extra rum som jag kunde nyttja som ateljé ❤️🎨
 
Alla fina stunder med mitt ex. Det är slut och av orsaker som inte kommer ändras, men jag saknar honom ändå.
Energi
Fjäll
Att sitta lite småberusad på golvet i nån kök och prata med en massa mysiga människor. (Nostalgiska glasögon, irl idag hade jag för länge sen gått hem)
Att vilja ha en hund.
Åh fjäll. Det längtar jag med efter!
Ren klar luft, vida vidder, magiska fjäll, klart fjällvatten och några renar.
 
Jag saknar min gamla häst och mina gamla hundar.
Jag saknar morsan. Vi kom inte alltid överens och hon hade sina jävla idéer, men jag saknar henne. Det var inte alltid dåligt.
Jag saknar farmors gård. Alla plommonträden och gamla ladugården med mera. Det var alltid lika roligt och fascinerande att va där. Fantisera om hur det såg ut när dom hade djuren osv. Nu är gården såld och helrenoverad och går inte att känna igen.

Jag längtar efter hösten. Den riktiga hösten.
Jag längtar efter lite uppehåll från regnet.
Jag längtar efter min nya valp.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: hollypolly
·
Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 572
Senast: _Zacke_
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 179
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 069
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp