Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick en like av Katarina Wennstam på fb en gång. Nu är min gärning fullbordad, tänkte jag. :D

(Starstruck. Strike struck struck. ;))
Engelska har aldrig varit min starka sida :angel:

Och det är ändå skönt att en känner sig så nöjd för så lite (eller mycket). Men Katarina är cool så jag förstår dig!!
 
Processen av Malin Persson Giolito. En riktigt intressant historia om en ung man som tas in för förhör gällande ett terrordåd. Tankeväckande om hur lätt det är att fyra misstanke, baserat på våra fördomar, och hur ovilliga vi är att frikänna när anklagelserna en gång funnits.

Historieläraren av Matt Haig. Efter rekommendation från gruppen. Gav lite samma känsla som Tidsresenärens hustru för mig. Gillade den verkligen!
 
Jag läste ut Blixtra spraka blända! av Jenny Jägerfeld igår och är helt såld. Så fruktansvärt bra.

Så jobbar jag på Den svavelgula himlen av Kjell Westö också till bokcirkel nästa vecka. Den lossande äntligen för mig inatt :)
 
Jag har börjat på Förbjudet att visa... och en del av mig störs otroligt på det sävliga, lite ålderdomliga språket, samtidigt som en annan del av mig slappnar av och njuter av det!
 
Lyssnade på boken Silvervägen av Stina Jackson, rekommenderas!

"Sedan tre år tillbringar Lelle de ljusa sommarnätterna med att köra bil. Han kör utmed väg 95 som skär genom landet från Skellefteå i nordvästlig riktning förbi Arvidsjaur, Arjeplog och mynnar vid norska gränsen, den väg som kallas Silvervägen. För tre år sedan försvann hans sjuttonåriga dotter spårlöst och hennes försvinnande gnager sönder Lelle inifrån.

Till den lilla orten Glimmersträsk anländer Meja och hennes mamma. Meja är lika gammal som Lelles dotter var när hon försvann. Medan höstens mörker närmar sig knyts Lelles och Mejas öden ihop och när ytterligare en ung flicka försvinner blir deras liv för evigt sammantvinnade.

Silvervägen är en stämningsfull och berörande psykologisk spänningsroman. Med den lilla orten som fond, där alla känner alla, utvecklar sig ett drama om att aldrig ge upp, om att orka vara stark när det är som mörkast."
 
Jag fick en like av Katarina Wennstam på fb en gång. Nu är min gärning fullbordad, tänkte jag. :D

(Starstruck. Strike struck struck. ;))

Förlåt en viktigpetter här men känner mig nödgad att påpeka att det finns ännu en form av detta ord..

Strike - struck -stricken

Engelskans former används ju inte lika rigoröst som våra svenska och om det ska vara struck eller stricken handlar lite om ursprungsland (england/US m.m) samt när i tiden osv. Ber om ursäkt :D

På ämnet började jag i helgen läsa 1793 då den diskuterades här och jag tyckte den verkade intressant. Väldigt nyfiken på den "äckliga delen" dock. Jag är typ 100 sidor in och misstänker att jag inte kommit dit än. Hursom bra bok hittills och jag gillar att den är skriven lite med glimten i ögat eller hur man ska säga.. Den är liksom lite smårolig men inte på humorviset? Kan inte förklara ytterligare så ger mig här.
 
Förlåt en viktigpetter här men känner mig nödgad att påpeka att det finns ännu en form av detta ord..

Strike - struck -stricken

Engelskans former används ju inte lika rigoröst som våra svenska och om det ska vara struck eller stricken handlar lite om ursprungsland (england/US m.m) samt när i tiden osv. Ber om ursäkt :D

På ämnet började jag i helgen läsa 1793 då den diskuterades här och jag tyckte den verkade intressant. Väldigt nyfiken på den "äckliga delen" dock. Jag är typ 100 sidor in och misstänker att jag inte kommit dit än. Hursom bra bok hittills och jag gillar att den är skriven lite med glimten i ögat eller hur man ska säga.. Den är liksom lite smårolig men inte på humorviset? Kan inte förklara ytterligare så ger mig här.
Jag är med på allt utom strucked! :up:
1793 packade jag med mig i morse för att börja på under dagen.
 
Lyssnade på boken Silvervägen av Stina Jackson, rekommenderas!

"Sedan tre år tillbringar Lelle de ljusa sommarnätterna med att köra bil. Han kör utmed väg 95 som skär genom landet från Skellefteå i nordvästlig riktning förbi Arvidsjaur, Arjeplog och mynnar vid norska gränsen, den väg som kallas Silvervägen. För tre år sedan försvann hans sjuttonåriga dotter spårlöst och hennes försvinnande gnager sönder Lelle inifrån.

Till den lilla orten Glimmersträsk anländer Meja och hennes mamma. Meja är lika gammal som Lelles dotter var när hon försvann. Medan höstens mörker närmar sig knyts Lelles och Mejas öden ihop och när ytterligare en ung flicka försvinner blir deras liv för evigt sammantvinnade.

Silvervägen är en stämningsfull och berörande psykologisk spänningsroman. Med den lilla orten som fond, där alla känner alla, utvecklar sig ett drama om att aldrig ge upp, om att orka vara stark när det är som mörkast."
Inte min typ av bok, men då jag bott ett år längs Silvervägen är jag sugen på att lyssna på den ändå. Får se om jag vågar!
 
Lyssnade på boken Silvervägen av Stina Jackson, rekommenderas!

"Sedan tre år tillbringar Lelle de ljusa sommarnätterna med att köra bil. Han kör utmed väg 95 som skär genom landet från Skellefteå i nordvästlig riktning förbi Arvidsjaur, Arjeplog och mynnar vid norska gränsen, den väg som kallas Silvervägen. För tre år sedan försvann hans sjuttonåriga dotter spårlöst och hennes försvinnande gnager sönder Lelle inifrån.

Till den lilla orten Glimmersträsk anländer Meja och hennes mamma. Meja är lika gammal som Lelles dotter var när hon försvann. Medan höstens mörker närmar sig knyts Lelles och Mejas öden ihop och när ytterligare en ung flicka försvinner blir deras liv för evigt sammantvinnade.

Silvervägen är en stämningsfull och berörande psykologisk spänningsroman. Med den lilla orten som fond, där alla känner alla, utvecklar sig ett drama om att aldrig ge upp, om att orka vara stark när det är som mörkast."

Åh, den fick jag av förlaget häromdagen men har inte hunnit börja eller ens egentligen läsa på baksidan eller pressutskicket. Ser fram emot den nu, tack :)
 
Jag läste ut Den svavelgula himlen av Kjell Westö imorse och gillade verkligen.

Har äntligen börjat med Bonjour Tristesse som jag äger på tre språk och minst fem utgåvor och har tänkt läsa minst fyra somrar i rad. Nu kom jag i alla fall igång i eftermiddags.

Började även på Lisa Bjärbos nya, Inuti huvudet är jag kul, tidigare idag. Ser fram emot att se vart den tar vägen, gillar henne skarpt.
 
Jag har lyssnat på Felsteg efter hyllandet i sen här tråden. Riktigt bra deckare alltså och jag gillade den skarpt!

Tror jag skrev om Ishavspirater tidigare i tråden? Om inte så var den riktigt rikitigt bra barn/ungdomsbok och jag gillade den verkligen! Det är ju samma författare som till Det tunna svärdet som @Lager (?) @Karfitsa (?) nämnde tidigare i tråden på temat ungdomsfantasy typ. Så nu set jag ännu mer fram emot att läsa eller lyssna på den boken :)

Har även läst Kära Barbro och den var lika bra som första boken om Barbro och Mona. Lite småjobbig att läsa ibland dock eftersom jag stör mig enormt på Barbro rätt rejält i vissa situationer :o :D
 
Jag har lyssnat på Felsteg efter hyllandet i sen här tråden. Riktigt bra deckare alltså och jag gillade den skarpt!

Tror jag skrev om Ishavspirater tidigare i tråden? Om inte så var den riktigt rikitigt bra barn/ungdomsbok och jag gillade den verkligen! Det är ju samma författare som till Det tunna svärdet som @Lager (?) @Karfitsa (?) nämnde tidigare i tråden på temat ungdomsfantasy typ. Så nu set jag ännu mer fram emot att läsa eller lyssna på den boken :)

Har även läst Kära Barbro och den var lika bra som första boken om Barbro och Mona. Lite småjobbig att läsa ibland dock eftersom jag stör mig enormt på Barbro rätt rejält i vissa situationer :o:D

Jag nämnde också Det tunna svärdet! Längtar tills mina barn blir så stora att jag kan läsa den för dem.

Ishavspirater finns som radioteater också, vi har börjat lyssna men kom av oss.

Ja, Barbro är rätt jobbig men jag tycker också rätt synd om henne. Ser fram emot den tredje boken som @Anna redan har läst.
 
Jag har läst Rich Boy av Caroline Ringskog Ferrada-Noli. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om språket men boken var bra, väldigt spot on på många ställen.

Jag har sett mycket fram emot att läsa den eftersom jag lyssnar på En varg söker sin pod med Caroline R F-N och Liv Strömqvist och de har pratat en del om Carolines bok.
 
Jag nämnde också Det tunna svärdet! Längtar tills mina barn blir så stora att jag kan läsa den för dem.

Ishavspirater finns som radioteater också, vi har börjat lyssna men kom av oss.

Ja, Barbro är rätt jobbig men jag tycker också rätt synd om henne. Ser fram emot den tredje boken som @Anna redan har läst.

Nej, jag har inte läst den ännu, har inte hunnit! Tänkte börja igår men var lite för trött. Men hoppas hinna åtminstone börja i veckan :)
 
Jag nämnde också Det tunna svärdet! Längtar tills mina barn blir så stora att jag kan läsa den för dem.

Ishavspirater finns som radioteater också, vi har börjat lyssna men kom av oss.

Ja, Barbro är rätt jobbig men jag tycker också rätt synd om henne. Ser fram emot den tredje boken som @Anna redan har läst.
Åh det var du som tipsade om den -förlåt att jag inte hade koll på det :o Men ja, jag ser verkligen så mycket fram emot Det tunna svärdet! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 696
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 245
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
403
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp