Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjat lyssna på Åsa Larssons böcker, solstorm avklarad och börjar nu på det blod som spillts. Tråkiga är att dom bytt uppläsare, först Marie Richardson och nu Katarina Ewerlöf. Bok fem är med Åsa själv. Tycker det är störande när dom byter :meh:
 
Puh jag stod och höll i den igår, tyckte att jag kände igen titeln men kom inte på varifrån så jag köpte den inte! :up: Jag köpte däremot Kvinnor i strid av Anna Larsdotter och Förbjudet att visa ohämmade känslor i pensionatets entré av Mamen Sánchez. Den första ska bli intressant, det är mer en fakta bok om kvinnor i kriget, den andra kändes som en lämplig sommarbok, jag har inte så höga förväntningar på den mer än att den ska sysselsätta mig en timme eller två på stranden. :D
Förbjudet att visa ohämmade känslor i pensionatets entré av Mamen Sánchez var alldeles utmärkt en kväll i sommarstugan när övriga i familjen tittade på fotboll, @Killaloe hade helt rätt att jag hade lämpliga förväntningar på den! :D Nu funderar jag mest på var jag kan göra av dem. Funderar lite på om sjukhuset skulle vilja ha lite lättläst? På akuten skulle den kunna fördriva tiden för någon som bara sitter och väntar men jag vet inte om de får ta emot sånt?
 
Fick Brontë-feeling och började på en bok som köptes för rätt längesen och blivit liggande. The Tenant of Wildfell Hall av Anne B. Hittills OK!
 
Lyssnat på ”den ökända historien om Frankie Landau Banks” som var riktigt trevlig.

Även lyssnat på ”The museum of extraordinary things” vilken blir första krysset på sommarens Bokbingo. Tyckte inte den var särksilt bra dock..
 
Farliga vidder av Nora Roberts. Med tanke på författare och genre var den helt ok. Inga överraskningar.

Under vintergatans alla stjärnor av Camilla Davidsson. Faktiskt gillade jag den mer än jag trodde att jag skulle. Kommer nog lyssna på nästa också, om ett tag.

Chocolate shoes and wedding blues av Trisha Ashley. Inga överraskningar, men helt ok feelgood.

Eleanor Oliphant mår alldeles utmärkt av Gail Honeyman. Den här gillade jag. Var tveksam i början men den utvecklades riktigt bra.

Nu lyssnar jag på Felsteg av Maria Adolfsson. Halvvägs in och riktigt bra.
 
Jag är klar med Internatskolan och den var stundtals riktigt bra, stundtals rätt tramsig, stundtals väldigt hemsk och totalt obegriplig. Men rolig lyssning och väldigt lättlyssnat så sammantaget var det en klart positiv upplevelse.
 
Jag läser Blixtra spraka blända av Jenny Jägerfeld och den är helt fantastisk. Så kämpar jag lite med Den svavelgula himlen av Kjell Westö, inte för att den inte är bra men det går av någon anledning långsamt. Och så försöker jag läsa Monelles bok av Marcel Schwob men det går inte heller sådär jättefort :angel:
 
Jag ligger hemma sjuk och har börjat på Ett litet liv (eftersom jag vill spara på mina andra böcker till semestern).

Jag är än så länge skeptisk;

Språket är inte riktigt vad jag förväntat mig. Lite väl snackigt och lättläst?
Jag har svårt att bry mig om fyra män.
Jag tycker den känns lite långtråkig.

Men jag kämpar på!
 
Jag ligger hemma sjuk och har börjat på Ett litet liv (eftersom jag vill spara på mina andra böcker till semestern).

Jag är än så länge skeptisk;

Språket är inte riktigt vad jag förväntat mig. Lite väl snackigt och lättläst?
Jag har svårt att bry mig om fyra män.
Jag tycker den känns lite långtråkig.

Men jag kämpar på!
Den läste jag förra sommaren. Gillade den mycket. Tänkte dock ”det här skulle niffe aldrig köpa” :D
 
Den läste jag förra sommaren. Gillade den mycket. Tänkte dock ”det här skulle niffe aldrig köpa” :D
Haha! :D Jag har SÅ många vettiga människor gilla den så jag tänkte "äsch varför inte", men njae alltså. Jag hatar den inte så mycket som jag trodde men jag fastnar inte alls heller.
 
Haha! :D Jag har SÅ många vettiga människor gilla den så jag tänkte "äsch varför inte", men njae alltså. Jag hatar den inte så mycket som jag trodde men jag fastnar inte alls heller.
Men du KOMMER att hata den. Du kommer att tänka Vafan, det här är ju bara too much, det går jag inte på. :D

Man måste nog köpa att hon drar på som hon gör för att gilla den. Jag bestämde mig nog för att köpa det.
 
Jag ligger hemma sjuk och har börjat på Ett litet liv (eftersom jag vill spara på mina andra böcker till semestern).

Jag är än så länge skeptisk;

Språket är inte riktigt vad jag förväntat mig. Lite väl snackigt och lättläst?
Jag har svårt att bry mig om fyra män.
Jag tycker den känns lite långtråkig.

Men jag kämpar på!
Åh! Jag gick in i tråden för att se om någon skrivit om just denna bok. Har också nyss börjat på den efter att jag haft den liggandes länge. Har kommit ungefär 150 sidor tror jag och kan inte alls bestämma mig vad jag tycker. Har precis som du inte heller fastnat ännu trots att jag sett många som rekommenderat den. Får återkomma när jag kommit lite längre :)
 
Åh! Jag gick in i tråden för att se om någon skrivit om just denna bok. Har också nyss börjat på den efter att jag haft den liggandes länge. Har kommit ungefär 150 sidor tror jag och kan inte alls bestämma mig vad jag tycker. Har precis som du inte heller fastnat ännu trots att jag sett många som rekommenderat den. Får återkomma när jag kommit lite längre :)
Super, då är vi i samma sits! Jag har dock bara läst några ynka sidor än så länge. Jag tror jag kommer försöka läsa åtminstone 20%, men har jag inte fastnat än då så ger jag nog upp.

Återkom sen!
 
Åh! Jag gick in i tråden för att se om någon skrivit om just denna bok. Har också nyss börjat på den efter att jag haft den liggandes länge. Har kommit ungefär 150 sidor tror jag och kan inte alls bestämma mig vad jag tycker. Har precis som du inte heller fastnat ännu trots att jag sett många som rekommenderat den. Får återkomma när jag kommit lite längre :)
Den är lite trög i början men sedan sugs man in. I alla fall gjorde jag det.
 
Låg vaken hela natten och läste Stephen King, Nattmaror och Drömlandskap. Slumrade med mardrömmar om paddor med enorma vampyrtänder som hoppade in genom fönstret. Skrämde upp mig själv tillräckligt för att tvångshämta en sömnig katt från soffan, och bytte till Babylons Ashes av James Corey.

Fick tips om The Awakening av Kate Chopin också, och plockade ned den inför sommaren. Har fortfarande inte gjort någon sommarlitt-lista och funderar på lämpligt tema... Ska kanske ska skrapa ihop en Buke-blandning att ha i mobilen och beta av på sommarbussar och stränder!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 788
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 320
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
474
Senast: hamilton1
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp