Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är typ ett bingo med olika teman som en kryssar utifrån vilka böcker en läst (vet inte hur just detta började men @Anna bjöd in mig till en grupp som verkar ha bingo lite då och då).
Så tex var en ruta i det här att läsa en bok med Brighton-anknytning och sen får en liksom tolka rutorna och fundera över böckerna en läser. Andra rutor har varit mer öppna, typ som en bok med värme (vissa tolkar det bokstavligt, att det ska handla om typ eld, andra att det är skrivet med värme eller utspela sig på en varm plats osv). Jättetrevligt och @Ceta pratade lite om att vi kanske kunde göra ett bingo här på buke - så det kanske skulle kunna vara aktuellt att ta upp den funderingen igen :)

Det var en amerikansk sida som heter Books on the nightstand som började med sommarbingobrickor för massa år sen. Då slumpade man fram sin egen på deras sida och så diskuterade vi det i en grupp (tror det var Breakfast Book Club I Stockholm som tog initiativet till en grupp). Sedan slutade BotNS med brickorna och då gjorde någon av BBC-damerna en gemensam förra året och sedan till vintern och på den vägen är det :)

Jag är självklart på igen! @Ceta - hör av dig om du behöver nån support! 😘
 
Äntligen har jag kommit igång med läsningen igen :love: Har på det senaste läst två böcker som kändes väldigt långt ifrån varandra:

1. Badhytten - kriminalkomedi, knäpp men kul och lite av en bladvändare! Var mycket skeptisk men nu har jag köpt del två och tre i serien :D (Mord i Falsterbo)

2. Den hemliga historien - behöver väl ingen närmare presentation. Jag kan liksom inte beskriva vad som var så bra, men den var ändå sjukt bra?! 700 sidor flög förbi.
 
Jag har läst Rör inte mitt mord och Klara färdiga dö av Lars Forsberg. Kriminalkomedier, lite som Mord i Falsterbo men nästan ännu mer slapstick liksom. Helt ok avslappnad lyssning.
 
Jag har läst Innan du går av Clare Swatman och den gillade jag! (Förresten kan jag inte skriva kursivt längre? Hur gör man?)
Nu läser jag Fortfarande Alice av Lisa Genova, har sett filmen flera gånger, rekommenderar!
 
Påbörjat Professor Wille Vingmutter, mästerdetektiv - GW:s bok om sitt yrkesliv - och jag ska ge honom några sidor till, men hittills är den ett sömnpiller.
 
Påbörjat Professor Wille Vingmutter, mästerdetektiv - GW:s bok om sitt yrkesliv - och jag ska ge honom några sidor till, men hittills är den ett sömnpiller.

Läste ut den för en timme sen, tyckte mycket om den men så är jag lätt true crime besatt och oerhört svag för GW :D
 
Är inne i ett bra läsflow just nu, avhandlat följande senaste dagarna :
Daisy In Chains - Sarah Bolton. Vet ej riktigt varför men kom aldrig riktigt in i den, inte alls lika medryckande som hennes tidigare. Plus räknade ut twisten..

A Discovery of Witches - Deborah Harkness. Älskar cheesy vampyrdravel och ja mitt intellekt undrade wtf jag höll på med men älskade den, sträckläste som en dåre :D

Nya GW som sagt och nu har jag precis börjat på The Hazel Wood av Melissa Albert. Hoppas den infriar mina rätt högt ställda förväntningar. Efter den blir det nog del två i All Souls trilogin, mer vampyrer please :angel:
 
The Hazel Wood av Melissa Albert. Hoppas den infriar mina rätt högt ställda förväntningar
Hoppas du gillar den lika mycket som jag gjorde! :love:

Och jag hade typ samma relation till Deborah Harkness som du :D eller ja, älskade den kanske inte men sträckläste den samtidigt som jag undrade vad jag höll på med :angel:
 
Hoppas du gillar den lika mycket som jag gjorde! :love:

Och jag hade typ samma relation till Deborah Harkness som du :D eller ja, älskade den kanske inte men sträckläste den samtidigt som jag undrade vad jag höll på med :angel:

Hahaha allt som kan få den här cyniska 36 åringen att fnissa förtjust är bra litteratur :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 066
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
766
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 843
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp